Lactoferrin

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Is lactoferrin een probiotica?
Ik heb lang zelf yoghurt gemaakt, op het laatst was dat bifidus. Dat is zachter dan de gewone. Alleen las ik later dat mensen met ME geen bifidus mogen. Waarom stond er niet bij.

Colostrum en/of lactoferrin vallen misschien niet goed bij lactose-intolerantie. Ik herinner me nu weer dat ik lang geleden een probiotica slikte. Dat gaf een vrij vervelend gevoel. Wist toen nog niet dat ik lactose-intolerantie heb.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Mogen mensen met ME geen bifidus???
Ik heb daar juist een heel groot tekort aan.

Volgens mij is lactoferrin niet echt een probioticum. Colostrum is een eiwit dat vooral goed is voor je immuunsysteem. Valt wel te googlen denk ik. Het zit overigens ook in moedermelk. Zeggen ze.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Toen ik het las van de bifidus, was ik al gestopt met yoghurt en met alle toetjes en fermenten. Daarom heb ik geen moeite gedaan om de goedgekeurde stammen te onthouden, alleen die Thermophilus is passief blijven hangen. Heb nu wat rondgesurft en kwam dit tegen. Aangezien ik lactose-intolerantie heb, zal ik het zelf in de supplementen moeten zoeken.


http://fibromyalgie-forum.orthomolecula ... 4e4e637b97
topic-titel: Paulina : CVS en/of Fibro?
Geplaatst: Vr Aug 15, 2003 2:28 am Onderwerp: Reageer met quote
Hoi Allemaal,

Ik ben nu ruim drie weken verder, ik heb hèèèèl veel leeswerk verricht!
Ik hoop dat ik nu voldoende kennis heb en weet te vinden als dat nodig mocht zijn.

Ik ben dus nu een week of 4 bezig met het SC-dieet. Dat gaat niet echt van een leien dakje, ik ben al voor de 4e keer terug naar het introductie-diet gegaan. Het is soms heel moeilijk te bepalen of ik een reactie op de voeding krijg of niet, want de prednison is een goede symtoomonderdukker. Dus bij twijfel toch maar even naar af, en opnieuw opbouwen.

Ik heb waarschijnlijk in het begin de verkeerde starter voor de yoghurt genomen. Doordat ik al jarenlang biologische yoghurt gebruik, dacht ik altijd de goede lacto-bacterien te gebruiken, maar het schijnt dat de Bifidus-familie niet betrouwbaar is voor IBD'ers. Deze populatie is onbeheersbaar en niet goed in balans te brengen. Ik ben dus gaan zoeken naar een goede vervanger, behalve dan in de (dure)poeder yoghurt-starters. Het blijkt dat in de meeste yoghurts er twee fermenten nodig zijn om het yoghurt te mogen noemen, nl. de S.Thermophilus en de L. Bulgaricus. Bij de biologische yoghurts is daar ook de Bifidus aan toegevoegd. Ik heb dus echt moeten zoeken naar een yoghurt-soort die, buiten de eerste twee genoemde ook nog de L.Acidophilus erbij had.
Het schijnt niet in Nederland voor te komen, maar ik vond wel via de SCD-site in Amerika steeds de naam Danone voorbijkomen. En inderdaad die heeft buiten de eerste twee, ook de Acidophilus toegevoegd. Er schijnt ook een geitenyoghurt te zijn die ze alle drie heeft!
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

ik heb ook lactoferrin , op de verpakking staat dat het vooral om het ijzertransport gaat.

hm toch de verschillende lactoferinn producten eens gaan bezien.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

martine030 schreef:Ik heb ook bij Iherb besteld. Lactoferrin 250mg van Jarrow en Colostrum 500mg van Now. Iets hogere dosis maar leek me prima alternatief.
Vandaag begonnen, meestal bouw ik op maar heb nu de volledige dosis genomen (had dit topic nog niet gelezen :wink: )
Dacht dat het geen middel was waar ik last van zou kunnen krijgen. Ben benieuwd. So far so good...
Moet hier nu ook a/d Lactoferrin, paar dagen terug heb ik ook bovenstaande combi besteld bij Iherb (dus Lactoferrin van Jarrows en Colostrum van NOW foods). De Protea prijs was me echt een beetje te gek...en heb daar al meer dure potjes van staan die ik niet meer kan gebruiken...

Toen had ik dit topic nog niet gevonden...maar ik lees dus dat veel mensen er last van hebben ondervonden...

En gelukkig heb ik natuurlijk gelijk weer in bulk gekocht ;-) dus hoop dat het meevalt, anders beland het op de grote hoop van producten die niet goed (be)vielen...
Ik hoor het graag als er nog mensen zijn die het nu ook (nog) gebruiken en hoe dat bevalt...

@Martine, gebruik jij het nog ondertussen, en zo ja, enig resultaat...pos. of neg.?
Ik hoor het allemaal graag...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Ik gebruik al bijna een jaar de combi Lactoferrine 250mg en Colostrum 500 mg van Jarrow, en dat gaat prima. Geen idee of het helpt, sommige bloedwaarden zijn wel al iets beter, maar is lastig om te zeggen in hoeverre dat door de supplementen komt.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Ik kwam dit artikel tegen:

Inhibition of Epstein-Barr Virus Infection by Lactoferrin:

http://content.karger.com/produktedb/pr ... doi=336178
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
kim27
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 dec 2009, 10:45
Contacteer:

Bericht door kim27 »

Interessant artikel Sprankel, dank voor het delen...Aangezien ik zelf een hoge EBV heb en aan de Lactoferrin zit.

Alleen ik snap helaas geen bal van de tekst, iemand zin om te talken of een korte vertaling/uitleg te geven?
Gebruikersavatar
triske
Donateur
Donateur
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 sep 2009, 17:03

Bericht door triske »

De lactoferrin heeft bij mij de darmen overhoop gehaald. Ik dacht dat er geen nadelen konden optreden; dus 3 pilletjes per dag. Die van Nutrisan besteld: hele dure; vandaar al een potje van jarrow formulas besteld. Een maat voor niks, vrees ik. Diaree, krampen en nadien schimmelinfectie gekregen....

Of het bijwerkingen zijn, of een soort herxheimer reactie weet ik niet. in ieder geval stop ik er even mee en misschien later nog eens proberen met één pilletje.

Het doel was immuniteit verhogen: ben intussen al 4 weken verkouden :(
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Hoi Triske en anderen,

Dat klinkt niet best, hoe lang heb jij het gebruikt in totaal? En die schimmel is dat ook in de darmen, en hoe merk je dat dan?

Ik ben vandaag met eerste pilletje begonnen (heb die van Jarrows btw) maar ben er na alle neg. reactie's toch ook een beetje bang voor dat het niet veel goeds gaat brengen...

Dus ik denk dat ik het voorlopig maar even rustig aan doe, en met een pilletje per dag ga beginnen en zien wat het brengt...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Berichtje namens lotgenoot:

Aangeboden: 2 potjes Lactoferrin en 1 x ReadiSorb
Als iemand over wil nemen graag pb
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Iemand nog Lactoferrin van Protea in huis dat niet wordt gebruikt? Het kan tijdelijk niet geleverd worden en heb t echt nodig. Ik krijg al iets, maar moet zeker nog voor 20 dagen = 60 caps hebben.
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Iemand??? Zoek nog steeds zo'n 60 stuks om de periode totdat het weer leverbaar is te overbruggen.
In de Colostrum van Now zit soja en daar krijg ik kriebels van.
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Ik heb helaas hetzelfde probleem als jij spring, en kan je dus niet helpen :(
Vanaf 21 januari is het weer leverbaar heb ik begrepen.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Ja, t staat in mn agenda. Gelukkig leveren ze altijd snel, tenminste Protea wel. Hoop dat dat onveranderd blijft.

Heb jij er ook zo'n baat bij? Volgens mij werkt t bij mij heel goed tegen candida en is het een goede ondersteuning bij de abx.
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Plaats reactie