Lactoferrin

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Nieuw bij Protea :

Lactoferrin Compex met Colostrum

http://www.protea-nutraceuticals.nl/11-immune-system

Geen ervaring.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

DML ziet blijkbaar ook het nut van de Lactoferrin Complex want hij heeft het voorgeschreven aan blaze, lees ik net.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Ik heb de Lactoferrin complex ook op mijn behandelplan staan en ga binnenkort starten..
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi lynn,

Via DML? Dat is interessant, laat je weten of je van het middel baat zult krijgen? Ik ben daar best benieuwd naar.

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Ja via dml.. Staat sinds een week geleden of zo op mijn plan.. Maar moet nog aanschaffen.. Mijn lekkende darm is zo ontzettend verslechterd ondanks dieet en alles dat ik dit nog ga proberen.. Mocht er wat veranderen post ik het hier..
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi lynn,

Dat is goed, want ik volg het met interesse.
Veel sterkte!

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

wat de colostrum betreft , ik heb enkele maanden geleden hierover iets gepost met name het product colovie.

dit zijn 450 mg capsules gevriesdroogde colostrum en op de verpakking spreken ze van 's ochtends of 's avonds 2 tabletten te nemen. Dit product zit in mijn uitgebreid pakket :P maar het een wondermiddel noemen ....

Ik denk wel dat het een positieve werking heeft maar dat je nu direct merkbare verbetering hierdoor krijgt betwijfel ik.
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Steeds meer hebben nu Lactoferrine op hun behandelplan staan van dml. Is het een idee om hier een nieuw topic van te maken? of is de samenstelling hetzelfde als de transfer factor pillen? Ik zit op dag 5 nu en voel me net zo ziek als tijdens een AB kuur. Vergelijkbaar met het verhaal van biocure hierboven. Het lijkt een 'simpel' supplement waar geen bijwerkingen van bekend zijn, maar volgens mij is het inderdaad heavy stuff.. Ik ga dr zeker nog even mee door en hoop dat de ergste uitputting wat af gaat nemen.. Hoop dat er snel meer ervaringen binnen gaan druppelen..
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Ik denk dat die Transfer factor plus en de Lactoferrine die DML voorschrijft nogal verschillen gezien de samenstelling.

Van de site van Protea:
Lactoferrin en colostrum complex voor immuniteit en intestinale ondersteuning
Lactoferrin is een proteïne dat van nature aanwezig is in melk. Deze proteïne staat erom bekend het immuunsysteem te versterken en positieve invloed te hebben op het darmstelsel door de darmflora in evenwicht te brengen.

Lactoferrin favoriseert de aanmaak/groei van weldadige bifido bacterien en Lactobacilli, en onderdrukt tegelijkertijd de pathogene bacteriën. We gebruiken een natuurlijke, niet-gedenaturaliseerde vorm van lactoferrin, in combinatie met colostrum van zeer hoge kwaliteit die rijk is aan IgG , om zo de functie van het immuunsysteem nog te verbeteren.
Dit werkt dus voornamelijk in de darmen, waar de basis van het immuunsysteem wordt gelegd.

Ben benieuwd wat DML van die Transfer Factor vindt.
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Lactoferrin

Bericht door tanto »

Hildeke schreef:heb een beetje extra info nodig over leuxoxytaire elastase want deze waarden blijven zeer hoog
Als behandeling zou ik Lactoferring complex moeten innemen (2x/dag) en kan dit bestellen via protea-nutricals.nl aan €49 per 90 capsules. Is een een goedkopere manier om deze capsules aan te kopen?
Hopelijk heeft er hier iemand al ervaring mee want dit is volgens mij de eerste keer dat DML dit aanhaalt in mijn behandelingsplan en hoop dus dat dit geen al te negatief resultaat is.
Groetjes,
Hildeke
Hildeke schreef:Ondertussen heb ik de capsules via iHerb aangekocht, ben benieuwd of ik verschil ga merken op één of ander gebied.
Iemand ervaring met deze supplementen?
Groetjes,
Hildeke
@hildeke. Ik ben benieuwd hoe de lactoferrin van iherb bevalt. Welke heb je gekocht?

Ik gebruik die van Protea. Omdat de samenstelling van de potjes op iherb nogal afweken van de Protea lactoferrine, durfde ik iherb niet aan. Wellicht dat ik die de volgende keer eens probeer. Ik merk er nog niet veel van overigens. Maar ik slik ook zo'n berg dat ik op gegeven moment echt niet meer weet wat wat doet. Het enige wat zeker helpt is de zon :-).

Groetjes Tanto
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Ook ik gebruik die van Protea, omdat de samenstelling van de iherb supplementen erg afweken. Ik slik nu een week en stop dr nu ook mee.. Ik word er echt enorm ziek van en houd dit echt niet meer vol. Alleen je hoort geen bijwerkingen te krijgen van dit supplement, dus dat is weer vreemd.
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Bedankt voor jullie fijne reacties allemaal!

@ Tanto: ik heb de samenstelling grondig onderzocht (tot zover mijn kennis hierover reikte) en heb uiteindelijk de Lactoferrin Freeze-Dried van Jarrow Formulas (250 mg/60 capsules) besteld.
Sinds deze morgen heb ik een koud gevoel in mn buik en sinds deze middag krampen in mn darmen. Is dit nu een reactie op dat ene pilletje van vanmorgen of geraak ik nu eindelijk verlost van de opgeblazen en verstopte buik en darmen van de voorbije weken? Ik kan het je (nog) niet bevestigen. Vanavond het 2de pilletjes, eens zien wat dat zal geven.

@Lynn: welke bijwerkingen heb jij gemerkt? Werd je misselijk of ook krampen in de buik? Dat je het na een week al opgeeft, voorspelt niets positief. Al hangt dit mss wel samen met andere omstandigheden...(?)



Wordt vervolgd!
Groetjes,
Hildeke
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Ik ben volledig knock out.. Eerste dagen nog te handelen, maar ik sta momenteel niet voor mezelf in. Lijf is nog nooit zo zwak geweest. Inderdaad iets misselijk, maar door uitputting en daarnaast andere ontlasting en voel dat het extreme ziektegevoel uit darmen komt. Dit heb ik nooit eerder zo concreet gevoeld..

Ik wil eigenlijk doorzetten, omdat ik als ik de stukken ervan lees erg positief ben, maar ben nog stukken zieker dan tijdens AB en ik trek dat psychisch nu echt niet meer om nog weer zieker te worden. Ben nu 17 maand met medicatie bezig en hoor heel de tijd dat eerst zieker worden positief is, maar ondertussen word ik van alles zieker, maar de goede kant op ben ik nog nooit gegaan.. En ben van al die medicatie klappen dan ook een stuk zieker voordat ik met de hele behandeling begon.

Secretaresse van dml gaf aan dat je geen echte bijwerkingen ervan hoort te hebben. Ik word hierover nog teruggemaild.. Is het niet handig om een nieuw topic over Lactoferrine te starten? Want er loopt ook nog een draadje onder Transfer factor over Lactoferrine en weet nu niet waar handig is om deze berichten te plaats.. Bij deze gebeurd. admin

Houden elkaar op de hoogte!
Laatst gewijzigd door Lynn op 26 apr 2011, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Het verschil met iherb is dat daarin niet de 120 mg colostrum zit zoals die van Protea.. (op eerste gezicht hoor.. heb ook even zitten neuzen en vergelijken, maar kwam er niet uit)
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Hoi Hildeke, ik kan je niet helpen, maar ik wil even zeggen dat het door het mooie weer kan komen dat je nog geen reactie hebt gekregen. Het is merkbaar rustiger op het forum sinds het mooie weer.
Plaats reactie