Silicium_msm_glucosamine

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Silicium_msm_glucosamine

Bericht door mehans »

Ik neem nu sinds een 3-tal weken een mix van deze supplementen

Wie heeft hier ervaring mee ?
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Silicium_msm_glucosamine

Bericht door danny1964 »

ik ! :D
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Bericht door mehans »

En Danny,

heb jij enig effect denk je ?

Ik neem het nu 2,5 maanden in, maar merk geen verschil, integendeel,

de laatste weken is het weer erg !
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

silicium gebruik ik al jaren. ik merk vooral dat het mijn nagels veel sterker heeft gemaakt en haar mooier en sterker. Huid ook. Maar verder niet (al willen die dingen wel zeggen dat er van binnen toch belangrijke dingen gebeuren omdat haar, nagels en huid veel zeggen over functioneren bepaalde lichaamsfuncties). Silicium schijnt daarnaast echt een heel belangrijk mineraal te zijn..

msm en glucosamine gebruik ik zelf niet, maar van glucosamine weet ik dat je er erg voorzichtig mee moet zijn. Bij artrose kan het heel goed helpen, maar kan averechts effect hebben bij anderen. M.a.w.: meer en extra klachten!

De gewrichtspijnen bij ME komen voort uit ontstekingsbloedbeeld, tenminste dat is bij mij zo, door DML ook aangegeven. Volgens mij is dit altijd zo. Dit zou problemen bij glucosamine bij iig ME-patiënten kunnen verklaren.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

@mehans

1. ik heb silicium van Dexsil genomen en ik heb er totaal geen resultaat van gevoeld

2. glucosamine : dit is een supplement dat je op lange termijn moet bekijken maar ik denk niet dat je na 2 maanden hiervan kan zeggen dat je echte resultaten hebt ! Maar ik geloof wel in het positef effect hiervan naar soepelere gewrichten toe.

wat mss interessant is om weten is dat ik nu de N Acetyl glucosamine neem voor het herstel van de darmwand (er werd bij mij lekke darm vastgesteld)

3. msm : hier ben ik zeer tevreden over , nu is het wel belangrijk om weten welke hoeveelheid je neemt ! Vroeger nam ik een pil MSM 1gr maar om pijnstillende resultaten te bekomen moet je toch naar 5 gr gaan. Ik neem nu reeds maanden dagelijks 5 gr en dat heeft toch een merkbaar resultaat. ( ik heb hiervoor een pot van 1 kg gekocht - MSM voor paarden , het is hetzelfde product en merkelijk goedkoper dan de pillen of de poedervorm in de apotheek.)
Plaats reactie