Geirriteerde ogen door creme

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pip
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 25 apr 2009, 15:44

Geirriteerde ogen door creme

Bericht door pip »

Omdat ik niet zeker weet of dit kwaaltje iets met mijn ME te maken heeft, stel ik mijn vraag voor de zekerheid maar even onder Gezondheid algemeen..

Ik kan sinds een paar jaar ineens niet meer tegen zonnebrandcreme op mijn gezicht. Als ik mijn gezicht heb ingesmeerd, beginnen snel daarna mijn ogen enorm te branden en prikken en stromen de tranen over mijn wangen, ook als ik het gebied rondom mijn ogen vermijd. Het is erg pijnlijk en mijn ogen blijven daarna nog lang gevoelig.
Het laatste jaar is me dit ook al met diverse dagcremes overkomen, waarvan ik er daarom al meerdere uitgeprobeerd heb. Het is een overgevoeligheidsreactie die ik voorheen niet had.

Mijn vraag: is er iemand die dit herkent en er een oplossing voor heeft gevonden? Kan het misschien liggen aan een bepaald bestanddeel van de (zonnebrand/dag)creme, en is er dan een alternatief waar dat ingredient niet in zit? Alvast bedankt voor eventuele tips!
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Geirriteerde ogen door creme

Bericht door dullegreet »

ik heb dit al gans mijn leven, vooral van nivea. Het heeft vlg mij niets met cvs te maken want mijn moeder heeft het ook.

Ik heb ook jaren gesukkeld met mijn ogen en ben toevallig erop gekomen dat dit was door de gezichtscreme van diadermine, van l'oreal bvb heb ik het niet. Mijn tante, zonder cvs, had het ook van die diadermine.......

probeer eens de gezichtscreme van l'oreal uit ......
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi pip,

Ohww, heel herkenbaar. Ik reageer intussen allergisch op vele crèmes, ook uit het gezonde circuit, duur, goedkoop, maakt niets uit. Al veel geprobeerd en ik weet niet meer wat ik kan/moet gebruiken.

Of het iets met ME/cvs te maken heeft? Dat vraag ik mij ook af, ik weet het niet.
Maar, ik had het voor de ME/cvs namelijk niet......

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

Hoi Pip,

Ik kan er ook last van hebben, bij het ene merk meer dan het andere. Bij de apotheek verkopen ze cremes en zonnebrand speciaal voor extra gevoelige huid, ook ongeparfumeerd en niet irriterend voor ogen zag ik ook ergens op staan. Ze kunnen je daar goed adviseren. Ik heb nu net een nieuwe tube gekocht om uit te proberen. Nog niet gebruikt, maar is het proberen waard. Deze cremes zijn gemiddeld wel wat duurder dan Nivea, maar soms hebben ze ook acties. Bij de Mediq apotheken hadden ze een actie van de week. Ik weet niet of deze nog geldig is en of je in Nederland woont en een Mediq apotheek in de buurt hebt, maar er zijn regelmatig goede acties.

groetjes, Visje
Gebruikersavatar
pip
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 25 apr 2009, 15:44

Bericht door pip »

Bedankt voor jullie reacties! Op dit moment lopen de tranen ook weer over mijn wangen, omdat ik wat zonnebrandcreme op mijn gezicht had gesmeerd..Héél irritant!

@ Dullegreet: dank voor je tip. Cremes van L'Oreal zijn zeker wel heel duur he, of valt dat mee?

@ Louisa; vervelend dat jij er ook zoveel last van hebt. Net als jij had ik het voor ik ziek werd dus ook helemaal niet, daarom twijfel ik ook of het wel of niet samenhangt met ME/CVS..Ik ben in elk geval in het algemeen wel sneller overgevoelig gaan reageren op dingen, en daar valt zo'n kwaaltje als dit ook wel onder..

@ Visje; ik woon in Nederland en tegenover een apotheek, dus dat zit wel goed! :lol: Het is alleen geen Mediq-apotheek, maar misschien kan ik ze er weleens om advies vragen, wat in mijn geval een goede creme zou zijn.
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

Nee hoor, l'oreal koop je gewoon in de supermarkt, de prijzen zijn quasi dezelfde als van diadermine of garnier of zo......
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Is iets van de reformzaak of De Tuinen niet een beter idee? Volgens mij zit L'Oreal nog steeds vol troep... ookal zeggen ze dat het "hypoallergeen" is.
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

misschien wel, maar ik heb jaren gesukkeld met mijn ogen, niet wetend waarvan, naar de oogarts geweest, de dermatoloog, niets te vinden.....tot ik er stomgeweg opgekomen ben dat het enkel was wanneer ik diadermine gebruikte....van garnier heb ik het in mindere mate, van l'oreal helemaal niet.....dus t maakt mij eerlijkgezegd niet uit wat er inzit.

ik zit boordevol allergieën, (medicatie, voedsel, kuisproducten, verf etc,) maar van l'oreal heb ik dus geen last.
Plaats reactie