The Perrin Clinic

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Strelitzia
Beginner
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jun 2008, 15:59

Bericht door Strelitzia »

Daniel schreef: Vraagje aan Strelitzia: Kun je voorbeelden geven van die 'aanleidingen'? Zou ik graag willen weten...Alvast bedankt.
Ja, dat kan! Ik ben een aantal keer ongelukkig van een paard gevallen, op mijn hoofd. De eerste keer en gelijk hardste val was ver voor mijn ME verhaal begon. Ik viel voorover eraf, op mijn hoofd, die zat vast in het zand en mijn nek 'knakte' eroverheen. Ik had toen een hersenschudding, hoofdpijn, duizelig,erge nekpijn en erg gevoelig voor drukte. Dat speelde de jaren erna nog regelmatig op maar werd wel steeds minder.

Een jaar of vijf geleden ben ik weer op mijn hoofd gevallen (toen had ik al 5 jaar MEcvs) en sindsdien spelen die oude klachten bij relatief onschuldige dingen heftig op. Als ik mijn hoofd tegen het keukenkastje stoot, lig ik een paar dagen met het gevoel van een flinke hersenschudding op bed. Nekpijn krijg ik vooral van onverwachte bewegingen, bijv als een paard waar ik op rijd ineens twee meter opzij springt. Daar kan ik dan ook een hele tijd beroerd van zijn. Massages aan mijn nek en manipulaties om de wervels recht te zetten zijn ook vaak pijnlijk en te ingrijpend.
En ik kan helemaal niet tegen de wasbak van de kapper. Ik heb daar eens extra lang in gelegen, voor een massage en toen ruim zes weken plat gelegen met heftige nekkramp en een ontregeld gevoel voor evenwicht, erg duizelig, zeeziek op bed.

Wel een ellendige opsomming zo. Maar ja, je vroeg erom :)

Serieus, is dit een beetje een antwoord op je vraag?
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Strelitzia Heb je bij je eerste val toen misschien een wiplash opgelopen?
Daar kan je ook jaren later nog klachten van hebben, heb ik begrepen.
Raar dat die neuroloog niet verder wilde kijken.
Wel fijn dat je huisarts zo doortastend is.
Gebruikersavatar
Strelitzia
Beginner
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jun 2008, 15:59

Bericht door Strelitzia »

Een whiplash zou goed kunnen, die diagnose is nooit gesteld (ook weer zo'n lekker vage..) maar het klachtenbeeld lijkt er erg op inderdaad. Daar is ook geen standaard behandeling voor.
Die neuroloog blijft echt vreemd. Hij heeft ook geen Rombergtest gedaan (oa patient met de ogen dicht laten lopen) in zijn onderzoek, terwijl veel MEcvs patienten (ik ook, bleek bij een ander onderzoek) daarbij juist door de mand vallen. Maar dat las ik daarna pas op internet...
Daniel
Actief lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 okt 2007, 23:59

Bericht door Daniel »

Jawel dit was het antwoord op mijn vraag, veel ellende inderdaad. Ik word er zelf duizelig van, als ik over je eerste val van je paard lees.
Ik zelf krijg ook nekklachten van plotselinge bewegingen en als ik bijv. op een slechte stoel zit en werk aan de computer.
Gebruikersavatar
pimpelmees
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jul 2010, 18:30

Bericht door pimpelmees »

Al heel lang heb ik last van een zeurende doffe pijn in het bovenste gedeelte van de buik.
Na een maagonderzoek, bloedonderzoek en het uitproberen van medicijnen is de conclusie van de huisarts dat het in ieder geval niet van een orgaan komt. Zelf denk ik nu dat het van de zenuwknoop moet komen, die op die plek zit en op de een of andere manier sterk geïrriteerd is.

Na lang zoekwerk op het web ben ik bij De Perrin techniek aangekomen, die o.a. verklaard dat bij iedere cvs patiënt de 2e, 3e, en 4e wervel (van de nek af naar beneden)bij aandrukken zeer gevoelig zijn, omdat door verschuiving van de wervel(s) aldaar de lymfestroom wordt belemmerd en gifstoffen niet meer normaal worden afgevoerd. Ook is de celiac plexus (bovenbuik) vaak zeer gevoelig/pijnlijk.
Waarschijnlijk veroorzaakt door een zenuwconnectie tussen beide gebieden. Aan beide symptomen lijk ik te voldoen, naast andere typische me/cvs symptomen.
Heeft iemand ervaring met deze typische pijnklachten
Gebruikersavatar
joni
Actief lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 sep 2009, 20:21

Bericht door joni »

Hoi Pimpelmees,
Ik ben ook bij een osteopaat geweest, die de cursus van Perrin had gevolgd. Zij vond het best een goede techniek, maar volledig niet zaligmakend voor ME. Behandeling moet breder plaatsvinden.

EN: daarbij vond ze het uitmelkerij, want:
je kunt die techniek prima op jezelf toepassen. Dit heeft ze mij geleerd, en ik doe het regelmatig. Ik weet niet of ik er effect van heb, maar heb iets het gevoel dat het misschien wat beter afvalstoffen afvoert. Ik ben wel met de osteopathie gestopt, omdat ik er veel te veel klachten van kreeg en het mij te zwaar werd, naast de behandeling van DML. Zie verder de ervaringen van mensen op dit forum onder het kopje Osteopathie.

QUA Klachten die je noemt: die heb ik ook. De nek en rug worden elke week losgemaakt door een fysio (die zegt dat het overbelasting van het lichaam is).
Bovenin de buik ook regelmatig last, maar zelf denk ik dat dat van de darmen komt. Soms trekt de pijn echt door naar de rug. Ook met de fysio over gehad, en het kan prima dat die pijn allemaal uit de darmen komt (zegt de fysio dan he?)
Gebruikersavatar
sonjasilva
Actief lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 mar 2011, 18:29

The Perrin Clinic

Bericht door sonjasilva »

http://www.theperrinclinic.com

HELP!

Wie heeft er ervaring met de Perrin Techniek???

Samengevoegd. Louisa, moderator ME-gids.net
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Bericht door mehans »

Ik ben even gaan googlen en heb volgende omschrijving gevonden:

"""
In het kort gezegd is de The Perrin techniek gebaseerd op de veronderstelling dat ME/CVS
een combinatie van oorzaken is, die geleidelijk het zenuwsysteem overbelasten, met name de
Hypothalamus (het regelcentrum van de hersenen). De oorzaken zijn van fysieke aard en in
combinatie met o.a. mentale overbelasting, ziektes etc.
Deze oorzaken hebben tot gevolg dat de lymfe afvoer verstoort raakt en hierdoor giftige stoffen zich ophopen door het hele lichaam, dus ook in de hersenen, wervelkolom etc.
De techniek is ontwikkeld om de diagnose ME/CVS vast te stellen door middel van bepaalde fysieke kenmerken bij patiënten. Om de ziekte te behandelen word gebruik gemaakt van technieken om de afvoer van giftige stoffen die zich hebben opgehoopt te verwijderen, met name in het lymfestelsel. Deze giftige stoffen hebben een negatief effect op het lichaam. Door de afvoer te stimuleren is er een verbetering van de afvoer van giftige stoffen en kan er herstel plaats vinden. De techniek is een combinatie van osteopathische en stevige lymfe drainage technieken, ontwikkelt door Dr. Perrin. Verder krijgen de patiënten huiswerk- oefeningen, gedragsregels en voedingsadviezen mee.


Totale duur kan 1 tot 2 jaar duren, afhankelijk van de patiënt. Het is belangrijk goed te overwegen of dit op te brengen is. Het is een lang traject en moet worden afgemaakt voor een goed resultaat.
In het beginstadium van de behandelreeks kan eerst een verslechtering van de toestand optreden.

"""

Die jarenlange opstapeling van gifstoffen lijkt me een aannemelijke verklaring.
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik ken de perrin techniek zelf niet, maar denk dat het wel wat overeenkomsten heeft met de gesret-methode, die ik gevolgd heb.
Ik ben daar in elk geval veel mee verbeterd, en er zijn idd veel afvalstoffen uit mijn lijf gegaan door deze zware behandeling.
Het heeft idd meer dan een jaar geduurd, en er zijn een aantal functies in mijn lijf serieus mee hersteld, vb. de cosntante druk op mijn blaas om te gaan plassen, de urine niet kunnen ophouden...heb ik nu totaal niks meer van.
Om van de rest nog maar te zwijgen...

Mijn osteopaat zei toen dat lekkende darmen erook mee verbeteren, maar dat zou minstens een jaar duren eer die hersteld zouden zijn.

Helmaal ben ik er niet mee genezen, hoor, maar het heeft me wel een grote sprong vooruit geholpen, en nu met de LDN ben ik weer een hele stap vooruit...
Frank
Actief lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 nov 2008, 16:07

Bericht door Frank »

Ik heb geen ervaring met de perrin techniek, maar ik dacht dat het iets in de trend van lymfedrainage is.

Je moet wel een redelijke geldbeugel hebben. De beoefenaar in maastricht vroeg toen ik hem een half jaar geleden belde, 100 Euro, ik denk voor een uur.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

De gesret-therapie is geen lymfedrainage, maar een rechtzettenv an de wervelkolom, door lichtte druktechnieken uit te oefenen, waarbij de ruggewervel weer in zijn oorspronkelijke staat komt te staan, en daardoor de organen die verbonden zijn met de ruggewervel kunnen genezen...

Het voelde telkens is erbuiten kwam heel bevrijdend, terwijl ik ervoor nooit gemerkt heb dat er iets serieus fout zat.

Ik moet ook wel zeggen ddat de spanning in mijn nek en schouders jaren ervoor zo erg was dat ik er een acute nekhernia aan overgehouden heb, waar ik ben moeten voor geopereerd worden.

Nu zijn mijn spieren in mijn schouders en nek heel zacht, dat was vroeger wel heel anders...
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Bericht door mehans »

Gebeurt deze druktechniek van boven naar onder langs beide zijden van de wervelkolom ?
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Op de wervelkolom maar ook ernaast,g eloof ik.
Als je er meer wil over lezen, kijk dan op:
www.asthme-reality.com
Plaats reactie