The Perrin Clinic

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

carla
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 aug 2007, 21:09

Perrin Technique

Bericht door carla »

Kent iemand van jullie de Perrin Technique?
Het is een osteophaat uit Manchster Dr. Perrin, en hij geeft hier in Nederland cursussen aan Nederlandse osteophaten, met name over het behandelen van CVS/ME.
Xanita
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 sep 2007, 12:33

Bericht door Xanita »

Dag Carla, Ik ben deze zomer bij dr. Perrin op consult geweest en ik heb ook zijn boek gelezen. Hoewel ik 't pas geloof zodra 't werkt heb ik goede hoop op een succesvolle behandeling. Zijn theorie blijkt heel goed te passen bij mijn ervaringen (14 jaar ME) en zijn resultaten zijn erg goed, zo blijkt uit zijn onderzoek en ook uit een aantal andere forums. Wat mij vooral opvalt in zijn theorie is dat het verklaart waarom alle andere benaderingen (regulier en alternatief) die ik heb geprobeerd nooit echt hebben gewerkt.
Hij geeft op 15-16 oktober een 2-daags cursus aan osteopaten over zijn techniek, in de regio Amsterdam. Als je geïnteresseerd bent zou je net als ik een osteopaat moeten vinden die die cursus wil doen.
De cursus wordt georganiseerd door het Van Rein Instituut. Op hun website vind je geen informatie over deze cursus, maar per email of telefoon kunnen ze je er alles over vertellen. Hier is de site: http://www.vanreininstituut.nl/

Alexandra
carla
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 aug 2007, 21:09

Bericht door carla »

Dank voor je reactie.
Ik ben er inmiddels ook achter dat Dr Perrin naar Ned. komt om een 2 daagse cursus te geven.
Ik heb contact gehad met het instituut en zodra er bekend is of er osteopaat aan de cursus meedoet die bij ons een beetje in de buurt is wordt ik gebeld.
Het schijnt een goede techniek te zijn die hij toepast maar relatief onbekend in nederland
Xanita
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 sep 2007, 12:33

Bericht door Xanita »

Carla, mijn verwachting is dat juist omdat de techniek van Perrin nog zo onbekend is, de kans groot is dat niet veel osteopaten zich bewust zullen zijn van deze cursus. Misschien is het beter voor je om zelf actief een osteopaat te zoeken en die 'op cursus te sturen'.

Je kunt hem/haar verwijzen naar Perrin's eigen site: http://www.theperrinclinic.com

Groet,
Alexandra
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

De techniek doorlezend lijkt het veel op gewone lymf-drainage.
Xanita
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 sep 2007, 12:33

Bericht door Xanita »

Het 'lijkt' er misschien wel op, maar als je goed leest zie je dat zijn techniek bestaat uit een combinatie van osteopathie, cranio-sacraal therapie, en lymfedrainage. Om echt te begrijpen wat zijn theorie en techniek inhouden moet je het boek (The Perrin Technique) lezen; de methode is meer gecompliceerd dan alleen lymfedrainage omdat vooral ook problemen met de rug worden behandeld.
Xanita
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 sep 2007, 12:33

Bericht door Xanita »

Beste Carla,

Ik wilde nog even terugkomen op de Perrin techniek:
De cursus die Perrin komt geven in Nederland in oktober is nog op zoek naar deelnemers. Op dit moment zijn er in Nederland nog nagenoeg geen therapeuten die deze techniek kunnen toepassen. Daarom zul je er ook bijna niets over horen. In Engeland daarentegen heeft Perrin al veel goede resultaten en zijn er ook al veel therapeuten die zijn techniek toepassen.
Gebaseerd op wat ik lees (en herken) in zijn boek en op de forums waarop dit ter sprake komt, heb ik goede hoop dat het voor mij gaat werken en ben desnoods bereid om naar Engeland te verhuizen daarvoor: ik wil mijn leven terug. Maar het liefst werk ik natuurlijk met een therapeut in mijn directe omgeving.
Als jij ook serieus deze therapie wilt proberen, dan zul je dus een therapeut moeten vinden die de cursus wil gaan doen. Ik hoop dat je een osteopaat in je omgeving vind.

Als je meer wilt lezen over ervaringen met die techniek, kijk dan eens op dit blog http://recover-me.blogspot.com/search/l ... 20Part%201

Groet,
Alexandra
carla
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 aug 2007, 21:09

Bericht door carla »

Weet je...mijn zoon is (nog) niet onder behandeling van een osteopaat, ik vind het raar om dan een osteopaat hier in de buurt te benaderen en te vragen of hij interesse heeft om deze cursus te volgen...
Ik heb diverse osteopaten benaderd maar zij kennen deze techniek niet...moet ik dan vragen of ze op cursus willen?
Xanita
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 sep 2007, 12:33

Bericht door Xanita »

Beste Carla,

Hier is mijn verhaal:

Ik ben al bijna 14 jaar op zoek naar een oplossing voor mijn ME. Ik weet niet meer hoeveel artsen en therapeuten ik al heb gezien. Niets werkte tot nu toe, maar ik blijf zoeken.
Toen ik informatie vond over Perrin werd ik ook al behandeld door een Chiropractor voor problemen met mijn rug. Volgens Perrin hebben veel ME patiënten een probleem met hun rug, zelfs als ze zich daar niet bewust van zijn.
Ik ben vervolgens naar Perrin gegaan in Manchester (wij wonen nu in Portugal, mijn man is de hollander van ons twee) en ik was erg onder de indruk van de kennis die Perrin heeft over ME, hij behandelt al 15 jaar ME patiënten.
Ik heb nu een portugese therapeut bereid gevonden om de cursus in Nederland te gaan volgen, zodat ik zo snel mogelijk kan beginnen met deze therapie.
Ik heb kopieën van de website meegenomen naar deze therapeut en haar ook het artikel gegeven dat Perrin geschreven heeft in het Amerikaanse tijdschrift The Journal of the American Osteopathic Association - http://www.jaoa.org/cgi/content/full/107/6/218 ). Zij vond het erg interessant en wilde dit graag doen.

Ik denk dat je niets te verliezen hebt om dit aan een therapeut te vragen. Als ze voldoende informatie krijgen, kunnen ze toch zelf beslissen?

Hier zijn een aantal links die je kunt meenemen:
http://www.theperrinclinic.com
http://www.forme-cfs.co.uk/
http://www.jaoa.org/cgi/content/full/107/6/218

Veel succes,
Alexandra
Gebruikersavatar
Strelitzia
Beginner
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jun 2008, 15:59

Bericht door Strelitzia »

Ik wilde zelf ook de vraag stellen of hier iemand bekend is met de Perrin techniek. Omdat hij er al staat, haal ik hem nog eens naar boven. Hebben inmiddels meer mensen hier ervaring mee opgedaan? Mijn huisarts begon er onlangs over. Ik kende het zelf nog niet, verrassend dus! Ze heeft de dvd besteld en gaat deze nu bestuderen met een samenwerkende fysio/craniosacraal therapeut. Mogelijk is het iets voor mij omdat ik ook veel nekklachten heb. Het is niet duidelijk of dit door de ME komt of door ongelukken (vallen op mijn hoofd) die ik heb gehad. Ben onlangs naar een neuroloog geweest om dit verder uit te laten zoeken maar die wilde geen verder onderzoek doen omdat de diagnose CVS al officieel gesteld was. De nekklachten waren dus gewoon spierpijnen volgens hem door vermoeidheid. Want op rontgenfoto's die gelijk na de ongelukken zijn gemaakt was niets te zien. Mijn huisarts en ik hoopten op een MRIscan zodat echt eens goed te zien zou zijn of er niet 'gewoon' iets beschadigd is in de nek/schedelaanhechting, wat een deel van mijn klachten zou kunnen verklaren. We gaan het nu in een andere kliniek proberen! Want ik ga geen gebruik maken van de nieuwe doorverwijzing naar het CGTcentrum in het Radboud die ik van de neuroloog kreeg...
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Strelitzia schreef:Het is niet duidelijk of dit door de ME komt of door ongelukken (vallen op mijn hoofd) die ik heb gehad. Ben onlangs naar een neuroloog geweest om dit verder uit te laten zoeken maar die wilde geen verder onderzoek doen omdat de diagnose CVS al officieel gesteld was. De nekklachten waren dus gewoon spierpijnen volgens hem door vermoeidheid. Want op rontgenfoto's die gelijk na de ongelukken zijn gemaakt was niets te zien. Mijn huisarts en ik hoopten op een MRIscan zodat echt eens goed te zien zou zijn of er niet 'gewoon' iets beschadigd is in de nek/schedelaanhechting, wat een deel van mijn klachten zou kunnen verklaren.
Bijzonder verbazingwekkend. Kan je met ME volgens die neuroloog geen andere klachten hebben?

Het lijkt mij erg kort door de bocht. Zo te lezen heb je een huisarts die jou ondersteunt. Dat lijkt me heel fijn.

Bij ME hoort zeker veelal spierpijn ( volgens mij vanwege verzuring). Maar dan wel ook in armen en benen. Zelf heb ik geen opvallende last van nek en schouders gehad.

Veel succes met je speurtocht en laat je niet met dit kluitje in het riet sturen.

Liefdevolle groet van Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik heb behoorlijke nek en rugklachten
maar die had ik al van af mijn drieentwintigste artrose
maar mogelijk word alles versterkt door de m,e fybro myalgie
want je heb behoorlijk last van spierspanningen
groetjes alie
Gebruikersavatar
Strelitzia
Beginner
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jun 2008, 15:59

Bericht door Strelitzia »

Henny schreef: Bijzonder verbazingwekkend. Kan je met ME volgens die neuroloog geen andere klachten hebben?

Het lijkt mij erg kort door de bocht. Zo te lezen heb je een huisarts die jou ondersteunt. Dat lijkt me heel fijn.
Ja, heel wonderlijk, dat vond ik ook! Bedankt voor je support. Ik was zo stomverbaasd dat ik op het moment zelf niet zo goed wist wat te zeggen tegen de neuroloog. Heb nog wel gemeld dat het me niet verstandig leek om nogmaals CGT te gaan volgen. Het was mijn eerste reguliere onderzoek sinds jaren, ik had het achteraf gezien niet (genoeg) voorbereid. Het leek me niet nodig om me vooraf helemaal in te lezen op internet, omdat het concrete nekklachten zijn die meestal opspelen na een duidelijke aanleiding/overbelasting. Het voelt anders dan de algehele spierpijnen bij een "Me-aanval" bij mij. Maar misschien hoort het er toch bij.
Nu heeft de huisarts maar gewoon zelf een MRIscan aangevraagd, zonder neurologisch onderzoek, in een andere kliniek. Die krijg ik donderdag. Voor een neuropsychologisch onderzoek naar de vermindering van mijn cognitieve mogelijkheden, zoeken we nog een andere oplossing. Misschien kan dat bij Dr. Vermeulen uit Amsterdam, waar het hier vaak over gaat? Daar ben ik nog niet geweest en als ik het zo lees, probeert hij uit te zoeken welke klachten bij je MEcvs horen en welke niet. Want ik weet niet of mijn concentratieproblemen bijv bij mijn Me horen of door mijn hersenschuddingen komen.
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

Idd laten uitzoeken, het enige wat ik weet is dat er, als het ook voor jou geldt, dat je na een griep en nieuwe soort hoofdpijn en nekpijn krijgt die nog niet eerder aanwezig was.
Geldt voor mij wel. En neemt toe na een te lange concentratie/inspanning.

Ik ervaar dat puur als beschadiging die er tijdens de griep is opgelopen.
Dat is het grote probleem bij ME/CVS patienten, heeft met de doorbloeding te maken.

Ik ben er wel van overtuigd dat ze spanningsklachten wel met dit soort therapieen kunnen weghalen. Maar achter gebleven beschadigingen, die dokter moet nog opstaan.

En missch kan het klachten tijdelijk verminderen.
Baat het ni schaadt het ni.

S6
Daniel
Actief lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 okt 2007, 23:59

Bericht door Daniel »

Zeer opmerkelijk dat zovelen last hebben van nekklachten.

omdat het concrete nekklachten zijn die meestal opspelen na een duidelijke aanleiding/overbelasting.
Vraagje aan Strelitzia: Kun je voorbeelden geven van die 'aanleidingen'? Zou ik graag willen weten...Alvast bedankt.
Plaats reactie