oudere met m.e

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

oudere met m.e

Bericht door Alie »

hallo zijn er ook oudere met m.e ik zelf heb het al meer dan 30 jaar ook fibro ben in mijn leven veel ziek geweest ik lees alleen maar over jonge patienten hoe erg ik dit ook vind ik was ook jong toen ik het kreeg alleen wist niemand hoe dit hete dat is ongeveer 20 jaar geleden bekend geworden en nu met het ouder worden krijg je er steeds meer bij en je weerstand word ook minder ik doe nu al zo.n 15 jaar medisch fiitnes wat soms best moeilijk is maar zo bouw je je weerstand een beetje op of je ga niet achter uit nu wilde ik graag ook van andere oudere horen hoe het jullie vergaat veel liefs van alie
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

oudere met m.e

Bericht door Jazzie »

Hoi Alie, ik denk dat de wat oudere mensen zich minder op internet begeven, waardoor je ze ook hier minder tegenkomt...
Ik weet zeker dat er ook oudere ME patiënten zijn, in mijn omgeving ken ik er 2, de ene is ongeveer 45 en de ander is ongeveer 57, maar die gebruiken dus bijna nooit internet (hooguit voor een mailtje) en bezoeken ook geen forums.

Maar ik hoop voor je dat je via deze weg toch iemand zal vinden!
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

Hoi Adesterke,

Ben zelf 42 jaar en heb de indruk ook een "ouwe" te zijn. :x
Door die ziekte presteer ik ook effektief maar zoals een 70 jarige.
Groetjes,
Orchidee
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hallo jazzie ik ben zelf ook geen jonkie meer ik denk soms wel eens dat ik de oudste m.e patient ben en ik zit regelmatig achter de computer maar ik erger mij dat het altijd over de jongere gaat als of het voor de oudere niet toe doe .goed ik zit niet meer in het arbeids proces of school die periode heb ik ook gehad ik was ook heel jong toen ik ziek werd had ik 3kleine kinderen, aan het werk kon ik niet niemand begreep wat ik had, pas jaren later kreeg ik te horen dat ik m.e en fibro had ,en jij denkt dat er weinig oudere niet op het internet zitten nou ik hoor dus anders maar ik kom waarschijnlijk ook veel meer oudere tegen dus ik hoop dat er toch mesen antwoorden .zelf heb ik momenteel last van candida wat mij doodmoe maakt bij al die andere klachten , ik hoop dat iemand mij daar een oplossing voorgeeft , en orchidee je bent nog een jonkie maar ik begrijp hoe jij je voelt hopelijk zijn de heren doktors er gauw uit dat jullie jongere er niet zo lang over moeten doen als ik veel sterkte
ik reageer niet meer als iemand vraagt hoe gaat het met je
want je krijg dan hun hele ziekte geschiedenis te horen
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

Bericht door heikenie »

Hallo,

Waarschijnlijk ben ik hier wel het oudje op het forum, ik wordt dit jaar nog zestig!

Orchidee, jij zegt 42 te zijn en je 70 te voelen :? Ik kom uit een heel sterke familie waar iedereen ver boven de 80 gaat.
Mijn moeder is vijfentachtig en ik heb een tante met een aangeboren handicap die nu 83 wordt.....Weet je dat ik me ten opzichte van hen zelfs heel oud voel :? zij kunnen nog zoveel meer presteren dan ik.
_ mijn moeder gaat om de paar maand op reis naar pakistaan op haar eentje en rijdt met haar eigen wagen nog overal naar toe.
_ mijn tante kan ondanks haar zware handicap uren uit gaan tafelen; een namiddag kaarten;lange telefoons doen en houdt zich voor de rest bezig met een uitgebreidde correspondentie.....

Mijn gedachten zijn nog jong en ergens in mij zit nog de sportieve en actieve vrouw verborgen van zeven jaar geleden.
Mijn grootste verdriet is dat ik niet meer daadwerkelijk iets kan betekenen voor mijn vier kinderen en onze pleegzoon en al helemaal niet voor onze zes kleinzoontjes.
Een troost heb ik dat zij samen een warme, begripvolle kring vormen rond mij ondanks mijn grote beperkingen.
De kleinkinderen nemen het gewoon als feit aan...zij hebben nooit anders geweten maar hoe zal dit gaan als ze ouder worden en gaan beseffen dat dit niet de normale gang van zaken is.

Ik probeer te genieten van op afstand maar dikwijls lopen de tranen over mijn gezicht.

Liefs

Heike
I will survive
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

oudere en m.e

Bericht door Alie »

hoi heike jij denkt dat jij de oudste bent je bent nog een jonkie ik ben 66 maar mijn gedachten zijn nog jong ik kom helaas niet uit een sterke familie van mij moeders kant zijn er veel jong overleden aan huntington mijn oma 49 mijn moeder 55 mijn zusje 40 haar zoon 41 mijn tante 51 dit is een verschrikkelijke ziekte ik ben blij dat ik zo oud geworden ben ondanks al mijn beperkingen ook al is m.e een rot ziekte liever dat dan wat mijn familie heeft maar ik heb ook een dna test laten doen gelukkig heb ik het niet dus ook mijn kinderen krijgen het niet ik probeer nu van alle kleine dingetjes te genieten sterkte allemaal veel liefs van alie :)
Plaats reactie