Vocht vasthouden

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
southerncross
Gevorderd lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

Vocht vasthouden

Bericht door southerncross »

Hey allemaal,

Ik ben heel benieuwd of jullie 1 van mijn klachten herkennen: het vasthouden van vocht!

En dan dusdanig dat armen, benen, buik en borsten opzwellen! Op de ergste momenten kan ik zelfs mijn strakkere broeken en truien niet meer aan. Ik heb nu van de huisarts plaspillen gekregen om te kijken of dit helpt en ze helpen inderdaad! Over 2 weken ga ik het evalueren met hem, want het zou natuurlijk eigenlijk niet moeten dat een meisje van 23jr zoveel vocht vasthoudt!

Wie herkent dit en hoe ga je ermee om?!
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Bericht door mehans »

toevallig behandelt mijn kine dit probleem momenteel ook bij mij.

het is echter meer plaatselijk zoals op mijn rechterelleboog en onderbuik, via manuele manipulatie.
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

bedoel je lymfeklierdrainage mehans?
southerncross
Gevorderd lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

Bericht door southerncross »

Verder niemand die het herkent?
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

southerncross schreef:Verder niemand die het herkent?
nou ik heb het in mijn gezicht,met name smorgens eerste uur best erg.
en als ik flink oven mijn grens ben gegaan wordmijn gezicht ook wat dikker.

schijnt ook een veel voorkomende fibro klacht te zijn,

mag ik vragen of dat de dok op je kalium huishouding heeft geprikt?
ik neem aan dat hij dat wel gedaan heeft, want zomaar diuretica geven doen ze niet zo snel 8)

- volgt je een speciaal dieet toevallig?
- is het echt onderhuids vocht wat je zegmaar weg kan duwen, of zit het meer dieper in het weefsel zegmaar
- doen deze plekken ook pijn?
- welke medicatie gebruik je allemaal?


jij bent vrij om te kiezen of je deze vragen wil beantwoorden hoor, ik ben er gewoon benieuwd naar
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

southerncross, hier ook eentje van jouw leeftijd, alleen dan in mijn gezicht sochtends net als @startdust
(vooral oogleden en lippen opvallend, hoewel volle lippen daar mag ik niet over klagen :lol:) hier al jaren last van.

Ook handen en voeten maar dit trekt in de loop van de dag weg.

@startdust, is er fibro bij jou geconstateerd? Ik vraag dit omdat ik dacht dat bepaalde klachten bij ME hoorden maar kom er steeds meer achter dat het ook heel erg met fibro overeen komt ...
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

@imaginary,

Ja ik ben nu bijna zover dat ik de diagnose fibro heb woehoe :( , hier word nu al een jaar lang over gesproken. door verschillende artsen. maar nog niet door een reumatoloog maar wel door een endocrinoloog neuroloog en anestesioloog. diagnose fibro stelt ook niet veel voor

In mijn opinie! is fibro en cvs "dezelfde"" aandoending, maar zit er een verschil in door bijv wat voorn soort besmetting en hoe dit zich uit in het imuunsysteem
Bijv.
pers 1 cvs
xmrv
hhv6

pers 2 fibro/cvs
lyme en co infecties
mycoplasma
of toxoplasmose

balen ik ben zoon soort gelijke lijst tegen gekomen op een forum uit amerika, maarja dit terugvinden uurt een eeuwigheid. dit was in ieder geval het principe.

weer on topic!! sorry Topic starter

Ja bij mij zit het vooral in mijn wangen, en nek :cry: tis niet echt als een oedeem ofzo hoor. een onbekende zou het niet zien dat moet ik er wel bij zeggen
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Startdust,

Bedoel je deze zeer interesante "groen-blauwe" tekening :?:
http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-703.html
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

hey VGZM

ow er staan er meer P, welke bedoel je degene met dit stuk tekst ernaast:
Ziekteverbanden met XMRV Dus waar zien we XMRV? Het verband met ziekte lijkt eindeloos. Het komt voor in elke hoek van de neuro-immuun wereld.

want dat is hem niet, eigenlijk maar geeft het wel al goed aan hoe het verschillende uitwerkingen kn hebben in je lichaam :)

ow wacht ik zie al welke je bedoelt!! het is hetzelfde verhaal alleen deze tekening kende ik nog niet 8)

bedankt dat je de link even gepost heb!
Laatst gewijzigd door startdust op 10 apr 2011, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

@startdust dankjewel voor je uitleg, vind het toch lastig omdat ik half en half in beide groepen val maargoed voorlopig wil ik die weg van fibro niet nemen, ze kunnen daar toch niets aan doen. :(

Bij mij zit het ook in de wangen en nek maar niet zo heftig als bij mijn ogen, handen en voeten.

Hebben jullie dan ook dat je het onwijs warm hebt alsof je gloeit?
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

geen probleem. tis maar mijn mening moet ik er wel bijzeggen hoor!
ja ik heb presies hetzelfde , maarja aan beiden aandoeningen is er niks te doen. anowel ik moet zeggen dat fibro wel meer geacepteert is ofzo.

pijn die ik heb is lastig te beschrijven, daar heb ik een a4 voor nodig.
maar eigenlijk doet elke pees ligament spier enz zoon pijn dat ik het in mijn lichaam aan elkaar voel trekken :cry: ook in het gezicht nogal problematish met 41 spieren.

het gloeit wel een beedje, maar tis ook asof er "beesjes onder mijn huid door lopen""

gehe godverdomme nu klinkt het helemaal alsof ik gek ben hihi
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

startdust schreef: gehe godverdomme nu klinkt het helemaal alsof ik gek ben hihi
haha zijn we toch al 'zogenaamd' 8)

ja moet maar even een goeie fibromyalgie topic vinden om te kijken wie de klachten herkent... maar ben te moe / lui :P

Ik heb het dan wel heel warm, als dan mijn polsen en handen opgezet zijn moet ik ze echt ff onder de koude kraan zetten, voelt erg benauwend aan.
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
southerncross
Gevorderd lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

Bericht door southerncross »

startdust schreef:
southerncross schreef:Verder niemand die het herkent?
mag ik vragen of dat de dok op je kalium huishouding heeft geprikt?
ik neem aan dat hij dat wel gedaan heeft, want zomaar diuretica geven doen ze niet zo snel 8)

- volgt je een speciaal dieet toevallig?
- is het echt onderhuids vocht wat je zegmaar weg kan duwen, of zit het meer dieper in het weefsel zegmaar
- doen deze plekken ook pijn?
- welke medicatie gebruik je allemaal?


jij bent vrij om te kiezen of je deze vragen wil beantwoorden hoor, ik ben er gewoon benieuwd naar
Hey Stardust! Dank voor je reactie. Enkele vragen kan ik wel beantwoorden: Ha heeft (nog) niet op kalium getest. Ik heb 5 plaspillen ter probeersel meegekregen en gaan binnenkort evalueren.
Nee, ik volg geen speciaal dieet. Het vocht kan ik niet wegduwen, maar zit idd dieper in het weefsel!!! (verschil?)...er blijven dus ook bijna nooit putjes staan als ik op de verdikte delen druk!
Nee, de plekken doen geen pijn (zit ook overal: borst, buik, benen, armen). Heb vandaag wel pijn in mijn onderbeen (gehad), naar mijn idee nav het vasthouden van vocht. Huisarts op spoedpost vond echter dat het allemaal tussen mijn oren zat :S.
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
Gebruikersavatar
triske
Donateur
Donateur
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 sep 2009, 17:03

Bericht door triske »

Hallo,

Hier ook iemand die ' s morgens een opgeblazen kop heeft! Ook op slechte dagen blijft mijn gezicht gezwollen. De mensen die me goed kennen, zien direct wat voor een dag het is. Ik veronderstel dat het dus vocht is.
Ook de borsten kunnen pijnlijk opzwellen...

Heb er zelf geen verklaring voor, maar is dus herkenbaar! Welke arts neemt dit ernstig als je dit vertelt, nietwaar?
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

was het topic helemaal kwijt :( was niet mijn bedoeling zo laat te reageren

Goed dat ie dan nog wel op kalium gaat testen!, Ja er zit bestveel verschil tussen je heb namelijk onderhuids vocht en intramusculair vocht. bij oedeem bijv stapelt vocht zich onderhuids op. en dan zal je het ook echt goed kunnen zien.

bij mijzelf is het ook meer `in de spieren ipv onderhuids en kan het ook niet wegduwen zegmaar. het komt vaak na inspanning in mijn gezicht aanzetten bleke plofkop, en na even gerust te hebben is het ook weer weg.
ik vermoed dat het hand in hand gaat met inflamatie.
wat bij jou dan weer anders zou kunnen zijn want bij mij gaat het wel gepaart met pijn.maarja bij mij ook nooit afwijkende kalium waarden gevonden en daar is echt 7 keer op geprikt :P

waarschijnlijk zit je al op een super gezond dieet zoals vele cvs`s ers.
maar er zijn veel groente die vochtafdrijvent werken asperges staan echt op nummer een maar oook koolgroenten komkommer enz

ja ook al voel je je doodziek op de 1ste hulp sturen ze je gewoon terug P
is de uitslag van de kalium bepaling er al?


groeten joos
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Plaats reactie