Gastroscopie en uitslagen

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

emootje
Actief lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 jul 2010, 09:53
Locatie: Lunteren

Bericht door emootje »

@kim
Bij mij was het 178 euro (plaatselijke verdoving) en later kreeg ik nog een rekening van 60 euro (denk voor de H pylori test)

@nabo
Ben blij dat je nog leeft. :)
Gebruikersavatar
kim27
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 dec 2009, 10:45
Contacteer:

Bericht door kim27 »

Dankjewel voor je reactie Emootje... Dat bedrag ziet er een stuk beter uit iig! ;-)
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

@Nabo: is er al wat gevonden?

Bij mij was het zo door door de dagopname, die hoort erbij als je onder narcose gaat.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Ja een lichte ontsteking in mijn maag. Verder krijg ik de uitslagen nog.

Wel vreemd dat ik meteen moest betalen en jij pas later.

Ik zal later meer details vertellen! nu nog veeeeeeel rusten.
Zou het in ieder geval nooit zonder algehele verdoving doen.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Wel vreemd dat ik meteen moest betalen en jij pas later
Misschien betalen wij buitenlanders wel slecht?
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Heb net mijn ervaringen gespot onder mijn weblog hier op t forum. Nabo en de weg naar herstel.
Gebruikersavatar
jansenc
Gevorderd lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 02 jun 2010, 11:32
Locatie: amersfoort

Bericht door jansenc »

ik wacht op een oproep voor een gastroscopie. ik ga zeker onder narcose het is wel een heel bedrag maar ik heb het er voor over nabo kon je met creditcard betalen in het ziekenhuis of moest het contant. Hebben jullie nog veel last gehad van de narcose nadien. ik heb in nederland ooit zo'n onderzoek gehad waarna ik een middenrifbreukje en een chronische maagontsteking bleek te hebben maar die stelde niets voor zeiden ze hier maar ik had veel last van de narcose daarna

zijn jullie alleen gegaan of hadden jullie iemand meegenomen

kregen jullie dit onderzoek meteen of pas na de uitslagen van de andere onderzoeken. ik ben net voor mijn eerste consult geweest maar moet gelijk dit onderzoek ook doen
groetjes christa
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik heb helemaal geen last van de narcose gehad. Het is volgens mij maar een lichte narcose. Ik ben wel vaker onder narcose geweest, maar dan word je geintubeerd, en dan ben ik ook langer meer moe. Maar deze narcose was heel snel uitgewerkt en heb ik geen last meer van gehad. Ik ben alleen de dag erna misselijk geweest en heb maagpijn gehad.

Je moet zeker iemand meenemen, want je mag de eerste uren na de ingreep niet zelf rijden. Ook kreeg ik meteen toen ik wakker was de uitslagen meegedeeld, en meteen een brief voor DML en mijn huisarts.

Ik ben het trouwens niet met de artsen eens die zeggen dat een chronische maagontsteking niks voorstelt en een mddenrifbreukje. Als je dit verwaarloosd kan dit uitgroeiern naar ernstigere klachten. Ik heb er medicatie voor voorgeschreven gekregen.

Ik denk dat je snel de oproep krijgt, ik was toen ook snel (binnen een maand) aan de beurt.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
jansenc
Gevorderd lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 02 jun 2010, 11:32
Locatie: amersfoort

Bericht door jansenc »

ik heb geen auto en degene die altijd meegaat ook niet we moeten met de trein alleen degene die altijd meegaat is de vorige keer onwel geworden en heeft het advies gekregen niet meer mee te gaan dus ik dacht dan blijf ik nog maar een nacht in een hotel en neem een taxi daar naar toe

ik vind het wel vervelend maar ik weet niemand die mee kan gaan door de ziekte en de zorg voor mijn vader ben ik veel sociale contacten kwijt geraakt heel begrijpelijk want ik kan vaak niet mee met dingen

ik slik nu wel losec helemaal niet goed maar anders geef ik enorm veel over voor de rest voor mijn arts het eigenlijk niet eens nodig om te vertellen van die ontsteking maar ik heb het zelf van de arts die de scopie deed gehoord maar toen ik ernaar vroeg stelde het niets voor iets met niet een bepaalde bacterie.

groetjes christa
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

ik vind het wel vervelend maar ik weet niemand die mee kan gaan door de ziekte en de zorg voor mijn vader ben ik veel sociale contacten kwijt geraakt heel begrijpelijk want ik kan vaak niet mee met dingen
He ba, dat is erg vervelend. Ik zou dan zeker wel een nacht hotel nemen en die taxi, en zorgen dat je in geval van nood een telefoonnummer van dat ziekenhuis bij je hebt. Ik geloof niet dat er gauw iets mis gaat, maar je weet maar nooit of je erg beroerd wordt? Misschien kun je eens vragen of je een nachtje in het ziekenhuis mag blijven als je de situatie uitlegt?

Ik gebruik zelf nexium en gaviscon, en sinds mijn dieet via Christine gaat het al een stuk beter met mijn maag. Krijg je ook biopten?
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Zie voor mijn ervaringen mijn weblog hier op t forum.

En ik kreeg meteen de uitslag. behalve van de biopten natuurlijk! Dat duurt een paar weken.

ook ik een maagonsteking en krijg ik medicijnen voor.

Narcose helemaal geeeeeeeeeen last van gehad.

Zie mn weblog hier verder!
Gebruikersavatar
jansenc
Gevorderd lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 02 jun 2010, 11:32
Locatie: amersfoort

Bericht door jansenc »

hoe lang van te voren kregen jullie de oproep van het ziekenhuis voor de gastro. ik heb nog niets gehoord en het zou begin aug plaatsvinden en op mail wordt niet gereageerd

groetjes christa
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

@ flexiluna

Bericht door she »

Ik overweeg ook om bij Christine Tobbak te gaan.
Al heeft de lactose en glutenvrije dieet mij enorm geholpen.

Wordt ze vergoed hier in NL?

Achteraf weet ik dat ik ziek werd tijdens de 2e zwangerschap. maar ik ben pas neergestort nadat ik een zeer milde dieet-poging heb gedaan, om wat af te vallen.
En dan is het niet meer goed gekomen.
Gebruikersavatar
kim27
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 dec 2009, 10:45
Contacteer:

@ flexiluna

Bericht door kim27 »

Weet iemand toevallig of je een gatroscopie mag ondergaan terwijl je aan een ab-kuur zit? Just in case...
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

@ flexiluna

Bericht door felixloena »

hoe lang van te voren kregen jullie de oproep van het ziekenhuis voor de gastro. ik heb nog niets gehoord en het zou begin aug plaatsvinden en op mail wordt niet gereageerd
Ik hoorde het ongeveer 10 dagen van te voren.
Wordt ze vergoed hier in NL?
Volgens mij niet :|
Weet iemand toevallig of je een gatroscopie mag ondergaan terwijl je aan een ab-kuur zit
. Geen idee. De gastro zelf zal het niet erg voor zijn, maar ik weet niet hoe hetmet de biopten zit?
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Plaats reactie