ik denk erover om naar de neuroloog te gaan.....en wat dan?

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hanne
Beginner
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jun 2009, 17:56

ik denk erover om naar de neuroloog te gaan.....en wat dan?

Bericht door hanne »

Ik ben aan het twijfelen of ik wel of niet naar de neuroloog zal gaan.

jaren geleden is er eens een mri gemaakt van mijn hoofd na een abnormaal zware migraine aanval (verlamd en niet meer kunnnen praten)
er waren onverklaarbare witte vlekjes te zien. Er is toen wel nog bloedonderzoek gedaan om te checken of deze eventueel kwadaardig zouden kunnen zijn.

nu heeft een vriendin van mij een hele goeie neuroloog ( zij heeft epelepie)
en ik ben eigenlijk benieuwd wat zijn mening is ivm die witte vlekjes.
Zeker nu er uit onderzoek blijkt dat er vlekjes in de hersenen te zien zijn plus afwijking spinaal vocht net als bij ms patienten, nu ook bij cvs patienten....

wat zijn jullie ervaringen bij neurologen? wat voor onderzoeken doen ze?

heb ook geen zin om weer de zoveelste dokter te consulteren...

groetjes Hannek
Gebruikersavatar
hanne
Beginner
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jun 2009, 17:56

Bericht door hanne »

oei helemaal niemand?
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi hanne,

:wink: Je bent Belgische, als ik het goed heb?
Misschien dat Belgische lotgenoten je kunnen adviseren?

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

Hier in Nederland ontkennen de meeste neurologen het bestaan van witte vlekjes bij ME, en doen daarom ook die scan maar niet.

Een goeie neuroloog kan, behalve naar die vlekjes, ook naar de bloedsomloop kijken en de hersenfuncties toetsen. Misschien wel met zo'n moderne NIRS-scanner (near-infrared spectroscopy).

Verder kan in het ruggenmergvocht het een en ander worden gemeten, zoals de aanwezigheid van eiwitten die bij gezonde mensen niet voorkomen, en van vrije hemoglobine.

Groetjes,

Guido
Eline
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:33

Bericht door Eline »

Ik ben ook bij een neuroloog geweest. Hij heeft een MRI en een lumbaalpunktie laten doen. Hij zei dat ik ME heb en er was toen niets te zien op de MRI. Dit was in 2002, dus dat is al even geleden. Ik hoop inderdaad dat er nu wat meer uit de onderzoeken gehaald kan worden.

Een ding weet ik zeker, ik zal niet zomaar meer een lumbaalpunktie laten doen, want dat is mij nogal tegengevallen.
neeltje4
Actief lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 mei 2008, 12:19

Bericht door neeltje4 »

Ik ben in november helemaal nagekeken door een neuroloog, MRI, bloed, lumbale punctie, testen van zenuwen in benen en armen, hersenactiviteit. Er kwam een verschil uit tussen de twee benen in reactie maar de reden hiervoor kent hij niet. Na de lumbale puncitie ben ik vijf dagen later terug naar het ziekenhuis moeten gaan wegens een lek en moest ik een bloedpatch. Ik heb er een heleboel last mee gehad en niks meer resultaat of behandling. Ik wilde echter wel bv MS uitsluiten en dat kan alleen met deze onderzoeken dus daarom is het goed dat ze toch gebeurd zijn
Plaats reactie