Goedele op dindsdag (29/03)

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Goedele op dindsdag (29/03)

Bericht door senna »

Debat op VTM ivm CVS.
Meer info zal wel volgen.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Goedele op dindsdag (29/03)

Bericht door yarwen »

Zou wel heel goed zijn dat dit eens in Goedele nu komt. Veel bekeken programma. Weet je al wie debatteert?
Gebruikersavatar
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Goedele op dindsdag (29/03)

Bericht door Esther »

Ik weet niet of je zo blij moet zijn als zulk gevoelig thema bij Goedele komt. Ik vind het niveau van haar praatshow ver beneden peil. Het is een sensatie-zoekende presentratrice die het stigma dat met deze ziekte gepaard gaat enkel nog kan vergroten. Het zou veel beter zijn wanneer de ziekte in een serieus actualiteitenprogramma werd besproken. Of ben ik nu de enige hier die er zo over denkt?

Liefs,
Esther

http://www.onwilliglichaam.blogspot.com
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

De controverse die er bestaat rond de ziekte past natuurlijk in haar kraampje maar laten we maar even afwachten wie daar precies aan het woord zal komen.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

We kunnen natuurlijk pro-actief tewerk gaan en "onze informatiemap" reeds naar haar toesturen. We weten inmiddels dat journalisten niet zo veel tijd besteden aan voorbereiding en de neiging tot papegaaigedrag vertonen.

Laten we deze kans benutten en deze persoon op de hoogte brengen van ons bestaan en de vruchten plukken van onze vele uren gezamelijk en nuttig werk. Zo hebben we er misschien ook nog iets aan.

Nooit vergeten, we beïnvloeden altijd.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Goed idee, Marlène...
Gebruikersavatar
Fritel
Actief lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 feb 2009, 16:27

Bericht door Fritel »

Och, ja, ik kan me nog herinneren de enige keer dat ik naar haar programma bleef plakken was toen de laatste keer dat ik Marie Rose (Morel) zag en hoorde op tv. Ik vond het interview heel aangrijpend en 'serieus'... we zien wel hé. Het komt in de media , laten we het beschouwen als een vooruitgang en dat hebben we nodig!
Ik kan de rondes niet meer tellen, de K.O.'s al evenmin, maar laat ik je dit vertellen : ik blijf vechten tot ik win !
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

goedele@vtm.be

ze heeft nog een weekje om zich in te lezen !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Als het maar niet in de media komt als een "tussen de oren-ziekte", dan is het goed...
maar dat zal wel niet zijn, zeker? :roll:
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Het zal nu wel op de proppen komen naar aanleiding van dr Coucke (denk ik).
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
Fritel
Actief lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 feb 2009, 16:27

Bericht door Fritel »

dat denk ik ook, weet niet waarom maar ik voel echt dat het nu echt na al die jaren echt vooruit gaat, laat het ons hopen.
Ik kan de rondes niet meer tellen, de K.O.'s al evenmin, maar laat ik je dit vertellen : ik blijf vechten tot ik win !
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

senna schreef:Het zal nu wel op de proppen komen naar aanleiding van dr Coucke (denk ik).
dat heb ik vandaag vernomen...
die persoon sprak dat dr. Coucke zelf in de studio zou zijn...
maar don't kill me... als dit niet het geval blijkt te zijn,
ik heb het van horen zeggen...
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

Ik weet niet of je zo blij moet zijn als zulk gevoelig thema bij Goedele komt. Ik vind het niveau van haar praatshow ver beneden peil. Het is een sensatie-zoekende presentratrice die het stigma dat met deze ziekte gepaard gaat enkel nog kan vergroten. Het zou veel beter zijn wanneer de ziekte in een serieus actualiteitenprogramma werd besproken. Of ben ik nu de enige hier die er zo over denkt?
Ik zou zo een debat ook liever in een 'serieus' programma zien worden gevoerd.
De thema's die in Goedele komen zijn meestal emotioneel zwaar beladen (lees sensatiegericht). Vandaar dat het heel belangrijk is dat de discussie vanuit het juiste standpunt wordt gevoerd en dat Goedele weet waarover het echt gaat.
Ik vind het dus een goed idee om haar informatie toe te sturen.
Gebruikersavatar
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Bericht door Esther »

Lieve iedereen,

Ik wil haar met liefde overladen met wetenschappelijke papers, maar daar moet dan wel een handige samenvatting bij zitten. Als je niet medisch geschoold bent dan verzuip je in de termen die voor ons inmiddels zijn verworden tot zoete koek. Misschien is het ook verstandig haar een aantal stukken van Amy Dockser te sturen, de journaliste van de Wall Street Journal die gisteren nog een geweldig stuk heeft geschreven waarin ze een deel van de belangrijkste lopende onderzoeken naar ME/CVS aan Amerikaanse universiteiten belichtte. Wat een contrast met het Belgische beleid dat zich stukbijt in psychosomatische modellen.

Liefs,
Esther

http://www.onwilliglichaam.blogspot.com
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Mss is de brief aan Zembla wel een nuttige samenvatting?? Ik duim er alvast voor dat het geen tussen-de-oren progamma wordt...
Plaats reactie