Stage

Discussies over studeren/school en ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Stage

Bericht door blossom »

Ik loop drie dagen in de week stage, officieel moet ik 20 uur lopen maar dit is van school uit naar 16 uur terug gebracht, toch heb ik moeite het vol te houden. Daarnaast nog twee dagen school. Ik ben gelukkig bijna klaar met mijn opleiding. ik ben een paar keer ziek geweest en nu moet ik die uren die ik ziek was ook nog inhalen. Omdat ik al zo weinig uren maak geven ze als reden op.
Nu heb ik er betere weken tussen zitten maar op het moment gaat het niet al zo goed. Moet ik nu gewoon maar naar stage gaan en daar gaan zitten op basis van aanwezigheid?
Ook weet ik van mijzelf dat ik wanneer ik de middag werk de hele week niets voor stel, als ik de morgen werk valt dit nog wel mee. TOch moet ik om de week de middag of de morgen stage lopen.
Wat vinden jullie ervan en hoe gaat het bij jullie?
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Stage

Bericht door dino »

Poeh zo veel :shock:.
Wat voor stage doe je? Ik weet niet hoe erg jij eraan toe bent. Maar als ze nu gezien hebben dat je dit aantal kuren 'kunt' werken is het denk ik moeilijk daarmee te minderen. Dat begrijpen ze niet denk ik. Maar wat heb je op papier staan aan afspraken?

Ik werk zelf nog maar 1 middag in de week en dacht dat dat al veel was :lol:. Als ik vaker en meer werk ga ik door op adrenaline en dat is natuurlijk ook niet goed, die nep-energie.
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Stage

Bericht door blossom »

Ik loop stage in de kinderopvang, baby groep.
Ik vraag mij dan af tot hoe ver ik moet gaan, het is ook niet zo dat ik uren wil minderen. Het gaat mij erom dat ik die ziekte uren, die ik moet inhalen, er niet ook nog eens bij kan hebben. Ze willen dat ik die dan in de vakantie inhaal of op andere dagen dat ik vrij heb.
Die tijd heb ik nodig om weer op krachten te komen, maar vertel ze dat maar eens. Mijn locatiehoofd snapt er helemaal niets van, Ik moest laatst om 8 uur beginnen en dan zou ik om 13.30 vrij zijn. Maar omdat ik geen rooster had gekregen was ik er dus om 8 uur. Bleek dat ik ingeroosterd stond voor de middag, vroeg ze of ik niet eerst weer naar huis kon gaan om dan vervolgens de middag te werken. Toen heb ik dus gezegd dat ik dat niet deed omdat dit voor mij niet te doen is. Dat vond ze wel zo raar, dat kon toch best volgens haar.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Stage

Bericht door dino »

Oh herkenbaar dat laatste! Dat snapt inderdaad niemand. Je moet dan je krachten sparen, dat heb je gedaan en je piek van energie is dan 's ochtends. 's Middags zakt 'ie weer in.

Moeilijk hoor, om dat uit te leggen! Volgens mij denken ze dan "Hoe kun je nou van tevoren al weten dat je dan ziek bent?" Tja dat kan dus wel...

Anders meld je je op die tijdstippen ziek?

Wel zware stage. Leuk, maar lijkt me heel zwaar. Knap dat je het doet! En ik hoop... dat je 't volhoudt. Maar misschien is minderen toch beter hoor, als je dan eens een keer moet "overwerken" dan komt dat niet als zo'n harde klap.
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Stage

Bericht door blossom »

Nou ik probeer gewoon te komen wanneer ik stage moet lopen namelijk de dinsdag en woensdag morgen en de maandag dus om en om de ene keer de middag de andere keer de ochtend. Anders moet ik die uren die ik ziek ben weer inhalen :? het is anders niet eerlijk voor de andere stagiaire aangezien ik ook al minder uren stage loop :roll:
Madelief
Beginner
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 okt 2008, 22:07

Stage

Bericht door Madelief »

Lastig!
Kan je je situatie niet uitleggen op je stage? Hoe het zit en waarom je minder stage loopt?
Ikzelf werk op de buitenschoolse opvang omdat dat minder fysiek is. Ik heb wel op het KDV gewerkt maar dat was me fysiek zo ontzettend zwaar, en ook dat je daar vaak vroeg moest beginnen, dat vond ik zelf lastig. Nu doe ik s morgens rustig aan en werk ik later op de dag. Rust ik goed uit voor ik na het werk ga en gaat goed!!
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Stage

Bericht door blossom »

Op stage weten ze van de situatie. Ik merk dat een middag werken voor mij, mij meer uit put dan een ochtend. ik begrijp dat het werk op de bso fysiek minder zwaar is. Die tip kreeg ik ook al van mijn collega die het overigens wel begrijpt.
Het is ook eigenlijk niet aan de orde of het eerlijk is of niet de andere stagiaires hebben daar toch eigenlijk niets mee te maken!?
Madelief:Hoe lang werk je al op een bso of in de kinderopvang?
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

Hoi Blossom
Ik wil je veel succes wensen met je stage! Moet je nog lang?
Ook erg goed dat je voor jezelf en je gezondheid opkomt. Je weet wat je kan en geeft dit aan. Natuurlijk niet fijn als je daarop vervelende reacties en onbegrip krijgt.
Ik snap hoe het is... Je wil heel graag die stage en opleiding afronden, maar mensen begrijpen vaak niet dat je niet even veel kan als normale werknemers. Ben zelf altijd te koppig en ik blijf maar doorgaan, tot ik instort natuurlijk :oops: Zou beter ook m'n grenzen aan leren geven. Een werkpuntje voor mijn stage volgend jaar :wink:

Ik weet niet wat je kan zeggen tegen je stageleiders... Zien ze niet dat je je best wil doen maar dat het moeilijk is?
Wel fijn dat je van school al minder uren mag doen. Is wel jammer dat het toch veel is voor jou. Scholen willen dan ook niet teveel ervan af doen, omdat ze dat niet eerlijk vinden tegenover anderen (wat ik ergens ook snap) en omdat je niet genoeg zou kunnen leren (snap ik ook wel, maarja...)
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Bericht door blossom »

Nee gelukkig hoef ik niet meer zo lang. Nu zijn ze ook nog op het idee gekomen om een eindstage opdracht te bedenken waardoor ik dus ook vergaderingen enz bij moet wonen. Elke keer reizen naar een andere plaats hier in de provincie :? Reizen vind ik ook zeer vermoeiend.
Dat naast mijn gewone stage en school... Ik heb al aangegeven dat ik niet bij elke vergadering aanwezig kan zijn en of ik misschien thuis wat kon doen. Dat is natuurlijk weer niet mogelijk :( Nu ga ik kijken of ik de uren die ik vanwege ziekte in moest halen of ik die dan voor die vergaderingen etc in kan zetten zodat ik die uren niet meer in hoef te halen. Hopen dat het lukt.

Nasa: Dus jij moet nog jaar? Succes meid!
Madelief
Beginner
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 okt 2008, 22:07

Stage

Bericht door Madelief »

blossom schreef:Op stage weten ze van de situatie. Ik merk dat een middag werken voor mij, mij meer uit put dan een ochtend. ik begrijp dat het werk op de bso fysiek minder zwaar is. Die tip kreeg ik ook al van mijn collega die het overigens wel begrijpt.
Het is ook eigenlijk niet aan de orde of het eerlijk is of niet de andere stagiaires hebben daar toch eigenlijk niets mee te maken!?
Madelief:Hoe lang werk je al op een bso of in de kinderopvang?
Ik werk nu 2 jaar in de kinderopvang waarvan ruim 1.5 jaar op de BSO!
maar wel lastig, ik heb juist als ik 's morgens rustig aan doe en er niet op tijd uit hoef voor verplichtingen, 's middags een beetje energie om richting het werk te kunnen!
Ondertussen al iets kunnen regelen op stage?!
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Stage

Bericht door blossom »

Ik moet eerst afwachten of het ook als stage uren wordt gezien.
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Stage

Bericht door blossom »

Ik werd vorige week gevraagd of ik de woensdag middag wilde werken aangezien dit roostertechnisch beter uit kwam. ( ik heb net vorige week aangegeven dat de middagen mij te zwaar zijn) Dus ik had gelijk terug gemaild dat dit niet kon. Vroeg mijn locatiehoofd mij maandag of het ook kon...
Ik nogmaals gezegd dat ik niet kon en waarom niet. Zij geïrriteerd. Later kwam ze met een verhaal dat zij, ook al heeft ze pijn, zij gewoon door gaat. Niemand hoorde haar ooit klagen. In haar hoofd wilde ze iets en dan deed ze dit ook al zei haar lichaam nee. Ik heb gezegd dat dit wel per persoon verschilt en ook wat deze persoon heeft. Zij zei dat ze juist over haar grenzen ging en dan was ze soms wel neit te genieten maar ach... ( ik dacht echt :roll: ) Ik laat mij daar niet door beïnvloeden. Ik weet dat ik nu vaak al over mijn grenzen ga omdat ik naar school moet en naar stage. Maar mensen zien niets dus waar klaag je dan over?
Plaats reactie