Mag ik wat vertellen over mijn studie? Ik studeer maatschappelijk werk. Doe het enorm graag! Ik ben er nu al 4 jaar aan bezig en heb nog wel even te gaan. Binnen 2 jaar hoop ik wel afgestudeerd te zijn. Het gaat halftijds eigenlijk. Eerder een jaartje taal- en letterkunde aan unief gedaan, maar dat was het toch niet en ook te zwaar. Ik kan niet lessen volgen en studeren. En op unief werkt het niet zo goed als je cursussen pas open gaan in de blok/examens.

Heb vorig jaar met succes mijn stage van het tweede jaar gedaan, 9 weken lang. Dit jaar weer gewoon vakken.
En nu ontdekte ik vorige week dat ik me al moet bezighouden met een stageplaats zoeken voor volgend jaar, 2de semester. Kwam een beetje plots, omdat ik niet alle vakken tegelijk heb, zoals de andere studenten, val ik er een beetje tussenin en heb ik niet altijd alle info. Was even stressen, maar ik ben in actie geschoten om het in orde te maken. Soms kan het alleen zo moeilijk zijn om alles zelf te regelen...
Vorige stage heb ik 5u per dag gewerkt, ongeveer. Ik weet niet goed hoe ik het voor mijn 3de jaarsstage kan gaan doen. Maandag heb ik een afspraak op school om dit te bespreken. Of ik inderdaad stage kan doen volgend jaar, en hoe het dan praktisch geregeld kan worden. Studentendienst helpt heel goed, maar de persoon die uiteindelijk moet beslissen is een beetje moeilijk

Ondertussen zoek ik al een stageplaats, kan er maar beter 1 hebben. Ik zag veel interessante dingen. Een CLB, bemiddelingsdienst pleegzorg voor kinderen met en zonder handicap, en iets met spraakgestoorde kinderen. Dan nog hopen dat ze me willen, aangezien ik het niet voltijds kan en er wel eens problemen met mijn gezondheid kunnen opduiken.
Heel spannende periode weer voor mij. Eerst kijken of het praktisch geregeld kan worden zodat ik het aan zal kunnen. Hopen dat het weer iets beter zal gaan met mij. Gaan solliciteren. En hopen dat ik ergens aangenomen word. Willen jullie duimen?
Misschien kan ik dan op anderhalf jaar de rest van mijn studie afronden. Als ik niet al zo oud was, zou ik nog een studie bij doen. Dat was altijd mijn droom, verschillende studies, ik leer graag. Maar ben nu al 24 en ik wil zo graag geld verdienen en alleen gaan wonen. Als je met studeren geld kon verdienen

Als jullie zouden willen duimen, pretty please?