Ik heb wat 2011

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Ik heb wat 2011

Bericht door stargazertje »

Iemand bekend met dit uit voorgaande jaren?
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... iekte.html
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Hoi Stargazetje

de titel luid:
Ik heb wat 2011 - Wegwijzer bij kosten van handicap of ziekte
maar wij hebben niet wat omdat we diagnose CVS hebben en dan mag je niet denken dat je wat hebt en kom je nergens voor in aanmerking. :cry:

offfffff is er goed nieuws!!! ofzo...... :shock: :D

In de zin mogen we denken dat we mogelijk wat onder de leden hebben of..................of in ieder geval denken dat we echt wel zo ziek voelen zoals we ons ook echt zo belabberd voelen als we bij de arts aankloppen........

Wanneer mogen wij dan eens ziek zijn. en wanneer komen wij eens in aanmerking voor vergoedingen......

En zo is er in CVS land altijd wel WAT maar niet WAT in het belang is van een CVS patient.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
bellaa
Actief lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:24

Bericht door bellaa »

Kijk hier eens.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... koming[url]

Wij krijgen wel de algemene tegemoetkoming en die voor arbeidongeschikten. Voor de andere komen we niet in aanmerking. Maar alle beetjes zijn mooi meegenomen.

Het klopt wat je zegt Melanie, maar niet altijd doet de diagnose ertoe bij deze tegemoetkomingen. Bv. als je een arbeidsongeschiktheidsuitkering hebt, dan heb je recht op de tegemoetkoming voor arbeidsongeschikten. Of als je een indicatie WMO of begeleiding hebt dan heb je weer recht op de algemene tegemoetkoming. Nou is het natuurlijk wel zo dat er bij ME/CVS lang niet altijd zo'n indicatie gegeven wordt en/of een arbeidsongeschiktheidsuitkering, dus de kans op een tegemoetkoming is niet groot.[/url]
Plaats reactie