De Meirleir en de belastingaangifte (NL)

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Bij het invullen heb ik in totaal 400 euro ingevuld. 100 reiskosten en 300 beddengoed.
Helemaal aan het eind, vlak voor het verzenden staat er onder het kopje "Tegemoetkoming specifieke zorgkosten" een veel lager bedrag. Vroeg me af hoe dat komt?
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Als je goed kijkt staat er op de pagina van de aangifte waarop je je specifieke zorgkosten hebt ingevuld onder de totale zorgkosten de drempel voor de specifieke zorgkosten (dit is een bepaald percentage van je belastbaar jaarinkomen) dit bedrag wordt afgetrokken van de totale kosten die je hebt ingevuld waarna je het bedrag overhoud wat uiteindelijk afgetrokken kan worden.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Oh op die manier. Ja helaas is mijn inkomen niet zo hoog.
Maar bedankt voor de uitleg.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Dan zul jij @Felixloena, wel balen dat er steeds minder aftrek mogelijk is.
Inderdaad :twisted:
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Bericht door cansada »

Een schrale troost: met jou natuurlijk nog veel meer mensen die flink balen! :wink:
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Jammer van die E 300 beddengoed, we hebben onze aangifte al ingestuurd. Ms bestaat de regeling volgend jaar ook nog wel, al is dat natuurlijk koffie dik kijken, met dit kabinet weet je het nooit!
Gebruikersavatar
bellaa
Actief lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:24

Bericht door bellaa »

dino schreef:Oh op die manier. Ja helaas is mijn inkomen niet zo hoog.
Maar bedankt voor de uitleg.
Hoe lager het inkomen, hoe lager de drempel. Dus bij een lager inkomen is het bedrag onder de streep hoger dan bij een hoger inkomen (en dus hogere drempel) en heb je meer voordeel/krijg je meer terug.

Heb je geen suplementen etc. voorgeschreven gekregen? Die kan je dan ook aftrekken. En denk ook aan hulpmiddelen en alles wat je arts je voorschrijft wat niet vergoed wordt.
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Ik heb mijn aangifte ook al ingestuurd dus die € 300,- beddegoed kan ik ook niet meer invullen. Inderdaad maar hopen dat het volgend jaar ook nog aftrekbaar is en even ergens noteren dat ik dat dan ook invul.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

bloemetje schreef:Jammer van die E 300 beddengoed, we hebben onze aangifte al ingestuurd. Ms bestaat de regeling volgend jaar ook nog wel, al is dat natuurlijk koffie dik kijken, met dit kabinet weet je het nooit!
Heb je het per aangifteprogramma of per papier gedaan? Je kan met het eerste gewoon opnieuw sturen en dan geld die versie.

Ik heb dankzij de tips hier en het harde werk van mij een belastingaangifte waar ik eens happy van wordt. De belastingdienst zal wat minder blij zijn, maar daar gaat dan ben ik lekker heel even superegoïstisch. :wink:
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Tjeetje, jullie vullen dus alle supplementen ook in als kosten.

Dan kom ik wel op 4700 euro bij "kosten medicijn gebruik"

en op 1400 euro bij "genees en heelkundige hulp" door al die dure bloedonderzoeken van meirleir.

Dan nog 1500 euro voor mijn lactose en glutevrije dieet.

Ben benieuwd hoe het zal aflopen.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Oh, met jou maak ik me geen zorgen meer over een mogelijke controle. ;) Ik ben ook benieuwd wat ze gaan doen.
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

@plassterk, de supplementen kun je alleen opgeven als ze zijn voorgeschreven door een arts, dus zorg wel dat je ergens een bewijs daarvan op papier hebt om problemen te voorkomen.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Ik ben benieuwd of ik gecontroleerd word, heb nog nooit eerder zoiets afgetrokken. Maar het is maar 400 euro...

Plassterk: ben wel benieuwd of de kosten van DML worden afgetrokken bij jou. Houd je ons op de hoogte?
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Ja die bonnetjes heb ik wel. Eigenlijk heb ik nog niet eens de chlorella en de coq10 meegrekend, maar dat laat ik maar even buiten beschouwing. Nexavir, vsl#3, lipothion, Toxic metal detox. Dat telt pas echt op. Volgens mij krijg je trouwens nooit meer dan 500 terug. Maar we zullen het zien. Ik ga het vandaag inzenden.

Groetjes.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

De Belastingdienst concentreert zich ieder jaar op een bepaald thema bij hun controles. Voor dit jaar is dat privegebruik auto van de zaak. Dus we hoeven ons geen zorgen temaken.


: Elk jaar besteedt de belastingdienst bij de behandeling van de aangifte Inkomstenbelasitng. In 2009 was dit de aftrekpost voor uitgaven voor kinderen.

In 2010 zal de belastingdienst gaan letten op het prive gebruik van de auto van de zaak, hierbij kunt u denken aan

1.Juiste catalogusprijs
2.Kilometeradministratie
3.Eigen bijdrage
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Plaats reactie