Rivotril (slaapmedicatie)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

@Ingeborg,
Fexofenadine behoort toch tot de antihistaminica? Ik krijg dit voor mijn allergie klachten namelijk. Ik wist niet dat het ook gebruikt wordt tegen prikkels. Helaas werkt het bij mij niet tegen prikkels maar gelukkig vlakt het mijn allergische reacties wel af.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

@ingeborg:
Bij iherb is de melatonine van Natrol nog 3x zo goedkoop ;). Maar dan moet je wel een creditcard hebben.

Ik ga binnenkort ook aan de rivotril.
Gebruikersavatar
che
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2011, 17:51

Bericht door che »

Kan het je echt aanraden,tot nu toe het beste wat ik gehad heb :wink:
Gebruikersavatar
ingeborg
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 apr 2011, 18:00
Contacteer:

Bericht door ingeborg »

@dino
dat wist ik niet, maar ik heb ook geen creditcard.
Misschien toch eens aanschaffen????

@marianneke
fexofenadine is inderdaad een antihistaminica. Ik wist ook niet dat het bij prikkels zou helpen, de psychiater adviseerde dit vanwege de prikkels.
Ik wil binnenkort er weer eens mee stoppen om te kijken of het nog wat doet. Sinds ik nl melatonine neem gaat het een stuk beter met me doordat mijn slaapkwaliteit is verbetert en ik weet uit ervaring dat hoe zieker ik ben hoe meer last ik heb van prikkels. Aangezien ik nu minder ziek ben kan de verbetering van prikkels dus ook daarvan zijn. Ik ben nl niet veel later na fexofenadine met melatonine begonnen.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik gebruik sinds afgelopen maandag grotendeels rivotril pilletjes ipv druppels. Ik werd een beetje iebel van het minimaal 16 keer per avond schudden van het flesje voor 1,6 mg en het zou goedkoper zijn had ik ergens gelezen? Ik was van plan om maandag naar 17 te gaan ivm toenemende symptomen, maar nam voor de zekerheid toch 3 pilletje 0,5 mg en 1 druppeltje (1,6 mg). Inmiddels zit ik op 3 pilletjes alleen (1,5mg) en de eerdere symptomen zijn verdwenen. Heeft iemand hier een verklaring voor? Worden die pilletjes beter opgenomen of zo? Of ligt het aan het vele slapen wat ik nu doe? Ik zit er serieus over na te denken om langzaam te gaan afbouwen nu en kijken waar de grens ligt. Blijf het vreemd vinden dat zodra ik op pilvorm over ga het plots allemaal zo anders is.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Weet iemand wat het verschil is tussen de pilletjes en de druppels. Geen toch? Bij de apotheek zeiden ze 5 druppels is 1 pilletje van 0,5mg. Om mijn flesje leeg te maken gebruik ik ipv 2 pilletjes 10 druppels. Toch heb ik plots veel meer klachten? :-k (Flesje gaat vanavond ook gelijk daarom maar weg. Veel zat er toch niet meer in.)
Gebruikersavatar
martine030
Actief lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 nov 2009, 18:13

Bericht door martine030 »

Hoe lang is het flesje al open? De houdbaarheid is namelijk maar 20 dagen. Zou het daar aan kunnen liggen?
Gebruikersavatar
che
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2011, 17:51

Bericht door che »

Pilletjes van 2 mg,1mg voor slapen 1mg voor op de dag,werkt goed bij mij :)
Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Bericht door nanda »

Als ik dit allemaal lees gebruik ik wel erg veel... :shock:

melatonine 50 mg en rivotril 30 druppels(volgens Wijlenhuizen mocht ik dat opvoeren naar 40 druppels maar dat vond ik wel erg veel dus ben weer terug gegaan naar 30)en propanonol 1 tot 3 tabletten en amitriptiline 50 mg maar dat gebruikte ik al jaren.

Ik slaap er wel redelijk op en heb ook geen moeite met wakker worden en ook geen hangover.
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Dat gevoel had ik ook Nanda (dat ik veel gebruikte) en daarom ben ik gaan minderen. Ik kreeg in LElystad telkens te horen dat het effect na 18 druppels hetzelfde zou zijn als 30.

Het flesje is nu nog net niet meer dan 20 dagen open. Het vreemde is dat ik altijd met de druppels veel meer moest gebruiken dan nu met de pillen.
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

wooow 30 druppels!!

Dml schreef mij maar 8 druppels voor!

Maar ik gebruik er naast nog een andere slaapmediactie.
Gebruikersavatar
che
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2011, 17:51

Bericht door che »

nabo schreef:wooow 30 druppels!!

Dml schreef mij maar 8 druppels voor!

Maar ik gebruik er naast nog een andere slaapmediactie.
Is voor iedereen persoonlijk weer anders,het is wat je gewend bent,maar 1 nacht niet slapen is schadelijker dan welke pillen of druppels dan ook!
Ze willen je altijd zo laag mogenlijk laten beginnen,maar daar moet je je niet te veel van aantrekken,kijk expirimenteer,en zo kom je er achter wat je nodig hebt,meer is niet altijd beter,maar minder ook niet,kortom proberen!
De 1 heeft 1 mg per dag nodig de ander 4mg,altijd beter dan ziek snachts wakker in je bed liggen toch?! :)
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Ja dat is waar!!
slapeloosheid is verschrikkelijk!!
Gebruikersavatar
angels
Actief lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 08 jun 2011, 18:10

Bericht door angels »

Ik weet niet wat ik lees! Ik heb dit ook; niet slapen, prikkels niet verwerken.
Ben er alleen nog niet uit of ik niet kan slapen door teveel prikkels overdag of dat ik die prikkels niet kan verwerken omdat ik niet slaap?

Ik dacht dat het kwam omdat ik met de ad was gestopt en dat het niets met me/cvs te maken had...oh jee..oh jee...

Morgen ga ik voor een scan naar Brainmed en zal het er eens over hebben.
Ze richting zich tot nu toe alleen op mensen met psychiatrische aandoeningen maar misschien is dit weer een ingang die kan helpen.
Voor meer info: rEEG www.brainmed.nl
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

stargazertje schreef: Ik werd een beetje iebel van het minimaal 16 keer per avond schudden van het flesje voor 1,6 mg en het zou goedkoper zijn had ik ergens gelezen? .
Hi Stargazertje,
Ik moest de druppels hier ook zelf betalen, ik neem aan jij ook? Ik bestel ze nu bij een Belgische Apotheek en dat scheelt echt heel veel in NL betaalde ik rond de 16 euro voor een klein flesje nu maar 3,75...of het met de tabletten ook zo is weet ik niet, wat betaal je daarvoor als ik vragen mag?
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Plaats reactie