Rivotril (slaapmedicatie)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ja ik moest de druppels (net zoals de pilletjes) zelf betalen. Dat wisselde tussen 6 tot 10 euro per flesje waar ik zo'n 2 weken mee deed toen. Voor 90 pilletjes heb ik in de Lelystadziekenhuisapotheek 18 euro betaald. Ik verwacht dat het hier bij mijn eigen apotheek goedkoper zal zijn. :roll: Er waren daar wel vaker medicijnen duurder dan bij mijn eigen apotheken. Het belangrijkste voor mij dat ik terug in dosis ben gegaan en niet meer eindeloos aan het einde van de dag dat stomme flesje sta te schudden.
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Ik heb nog steeds geen rekening gehad.
Heb t nu al iets van 3/4 weken hier thuis.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik krijg de Rivotrildruppels helemaal vergoed omdat de huisarts een code geeft omdat het medisch noodzakelijk is bij mij
Ik gebruik het nu al ruim een jaar en heb nooit iets hoeven te betalen
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Ik moest het direct bij mij NL Apotheek afrekenen, en krijg het niet vergoed omdat het volgens mijn verzekering alleen bij zware epilepsie vergoed wordt en niet voor slaapstoornissen...heel vervelend, maar dan haal ik het wel uit BE waar het gelukkig een stuk goedkoper is...wel weer raar dat de een het wel krijgt en de ander niet...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
agent-du-jour
Actief lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 16 sep 2010, 16:23

Bericht door agent-du-jour »

stargazertje schreef:Ja ik moest de druppels (net zoals de pilletjes) zelf betalen. Dat wisselde tussen 6 tot 10 euro per flesje waar ik zo'n 2 weken mee deed toen. Voor 90 pilletjes heb ik in de Lelystadziekenhuisapotheek 18 euro betaald. Ik verwacht dat het hier bij mijn eigen apotheek goedkoper zal zijn. :roll: Er waren daar wel vaker medicijnen duurder dan bij mijn eigen apotheken. Het belangrijkste voor mij dat ik terug in dosis ben gegaan en niet meer eindeloos aan het einde van de dag dat stomme flesje sta te schudden.
ik moet het ook zelf betalen, waarschijnlijk ook omdat ik niks via de huisarts heb lopen maar alleen via DML.
echter ik merkte dat 1 flesje circa 8/9euro kostte, terwijl ik er 3 voor 13 euro kreeg bij mijn apotheek.
daarom haal ik ze ook altijd per 3
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik heb de rivotril op advies van DML en mijn huisarts schrijft het voor :wink:
Gebruikersavatar
angels
Actief lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 08 jun 2011, 18:10

Bericht door angels »

Ik heb van de huisarts, als tussen oplossing, zopiclon 7,5 mg gehad.
Kent iemand dit?
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Ja heb datcook gebruikt.
goed slaapmiddel. valt onder dezelfde groep de benzodiazepine.

ik krijg de rivotril ook via dml maar dus niets hoeven betalen.
Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Bericht door nanda »

Ja dat heb ik jaren gebruikt, maar het is nogal verslavend dus en het werkte op een gegeven moment ook niet meer voldoende dus dat heb ik zeer langzaam afgebouwd.
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

niessie schreef:Ik heb de rivotril op advies van DML en mijn huisarts schrijft het voor :wink:
Dat had ik ook, maar toch moest ik ervoor dokken ;-)
Ik cind het echt raar dat blijkbaar elke apotheek zo zijn eigen prijs hanteerd, datcht dat dit wettelijk bepaald was...ik betaalde voor 1 flesje bijna 16 euro, de hoofdprijs dus naar wat ik zo lees, ook dat het per 3 goedkoper zou zijn heb ik nog niet eerder meegemaakt bij een apotheek...maar wel voordelig...ik blijf het voorlopig maar uit BE halen, geen zin om weer met de HA in discussie te gaan over codes etc. pffff...geen wonder dat we slecht slapen ;-)
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
paradox
Beginner
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 okt 2010, 11:16

Bericht door paradox »

Je kunt inderdaad dee slaapmedicatie vergoed krijgen als je arts een B2-code op het recept noteert. Nadeel is wel dat je waarschijnlijk een psychiatrisch label krijgt van de arts als hij je recept van die code voorziet, want je krijgt de code als:

'onderhoudsbehandeling bij epilepsie of behandeling van een epileptisch insult;
behandeling van angststoornissen, waarbij therapie met ten minste twee antidepressiva conform de geldende richtlijnen heeft gefaald;
behandeling bij meervoudige psychiatrische problematiek, waarbij behandeling met hoge doses benzodiazepinen noodzakelijk is;
palliatieve sedatie bij terminale zorg.'

Zie:

http://nhg.artsennet.nl/actueel/Nieuwsa ... epinen.htm
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Vreemd allemaal!!

Bij mij stond er zeker geen b2 code op vermeld en heb geen rekening gehad.
En mijn 2e flesje ook niets hoeven te betalen.

Hopen dat dat zo blijft! hahaha
Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Bericht door nanda »

Ik heb vandaag weer alles gehaald(muv de b12 ampullen) via mijn huisarts en ik hoefde alleen maar de melatonine te betalen. De b12 in die concentraties kan mijn eigen apotheek niet krijgen, jammer genoeg.
Als ik hetzelfde recept haal bij de apotheek van het ziekenhuis lelystad moet ik alles betalen...
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

HELP

Bericht door dino »

Ik gebruik tabletjes van Rivotril, een paar gekregen van een mede ME-patiënt om uit te proberen. Nou ik heb er baat bij!

Maar hoe kom ik er nu verder aan. Hoe peuter ik dat los bij mijn huisarts??? Iemand tips? Hij werkt niet echt met me mee, ga er ook al een tijd niet naartoe. Maar ik ben zo blij dat iets tenminste een beetje helpt.
En dan ook nog die B2-code lospeuteren... Druppels zou ik ook wel willen proberen.

Ik heb wel uitvalsverschijnselen, wat op epilepsie lijkt. Maar als ik ga zeggen "ik denk dat het epilepsie is" dan geeft hij me helemaal niks meer mee. Dus ik kan enkel klachten omschrijven, maar hoe formuleer ik dat zo dat ik ook expliciet Rivotril meekrijg en niks anders?

Rivotril is echt heilig voor mij...
Laatst gewijzigd door dino op 29 jun 2011, 04:42, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

angels schreef:Ik heb van de huisarts, als tussen oplossing, zopiclon 7,5 mg gehad.
Kent iemand dit?
Ik kon de eerste keer prima slapen op een half tabletje, maar bij vaker gebruik werd ik er depressief van, dus mee gestopt.
Plaats reactie