Rivotril (slaapmedicatie)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Ik heb inmiddels rivotril, maar vond ze wel heel duur! 10 tabletjes van 0,5mg voor 13 euro (heb er 2 per dag nodig). Voor hoeveel krijgen jullie ze? En is het goedkoper als je meer meekrijgt?
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Poeh dat is wel heel duur. Ik heb 2x 90 tabletjes gehaald voor 17,63 per keer. maar nu heb je maar genoeg voor 5 dagen? Klopt dat wel? :shock:
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

En ik heb dus nog steeds geen rekening!
Zit het toch een keer mee.

maar blijft vreeeeeemd.....
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

Gebruiken jullie rivotril altijd, ik bedoel dus voor langere periode aaneengesloten?

als het een benzodiazepine is dan is het toch verslavend? en dan zou je toch steeds meer moeten gaan gebruiken?

zou graag horenhoe dat gaat bij jullie, ben zeer slechte slaper dus zeer geinteresseerd.

slaap lekker

tavy
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

stargazertje schreef:Poeh dat is wel heel duur. Ik heb 2x 90 tabletjes gehaald voor 17,63 per keer. maar nu heb je maar genoeg voor 5 dagen? Klopt dat wel? :shock:
Het was de eerste keer, scheen altijd zo duur te zijn dan. Maar dat is wel aardig goedkoop dan. Alleen ik heb nu de code B2! :roll: :D
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Ik kreeg het omdat ik door gc maf niet meer kon slapen enz.

Nu aan het afbouwen wil echt zo weinig mogelijk troep in mn lichaam.
Gebruikersavatar
hofrank
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 jul 2011, 22:50

Bericht door hofrank »

Ik zag hier ook amitriptyline voorbij komen. Dat heeft mij heel kort geholpen. De allereerste pil was een zaligheid. Waarom kan dat gevoel niet elke dag? De tweede dag was het effect al veel minder, tot er niks van over was. Volgens mij wel agressief spul, want ik test altijd eerst halve doseringen en had dat keiharde pilletje (met coating) door midden gehakt. Dat halve pilletje gaf op m'n tong een plaatselijke verdoving die best lang duurde. Dit antidepressivum werd mij voorgeschreven ivm de pijnstillende bijwerking. Was alleen voor 's nachts bedoeld. Dat ik slecht doorslaap komt doordat al m'n spieren en gewrichten pijnlijk worden als ik even stil lig. En dat is meestal 's nachts.

Hoe ik aan Rivotril kwam weet ik niet meer. Niet via DML dacht ik. Maar dat spul werkt heel goed. Normaal neem ik niks, behalve melatonine 1mg, maar als ik te moe en druk in m'n hoofd ben dan neem ik een halve. Is slaap extra belangrijk door bezigheden de volgende dag, dan neem ik soms een hele. In tegenstelling tot de meeste soorten uit de groep van benzodiazepinen heeft Rivotril een korte halfwaarde tijd. Lekker snel uit je systeem, maar volgens mijn neuroloog reageren de hersenen nog wel wat na, ondanks dat het verdwenen is. Ik heb er de volgende dag zelf geen last meer van. Ik vraag ze eveneens met code zodat ze gratis zijn. Mag ook wel, vind ik, voor die rotziekte.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hi frank,

Mag ik je iets vragen? Heb je wel eens een slaaponderzoek (C-EEG: http://www.geldersevallei.nl/afdelingen ... ologie-knf ) gedaan?
En is de melatonine-werking wel eens getest?

Ik ben zelf in Ede voor behandeling voor een inslaap- en doorslaap-stoornis (komt vaak voor bij ME/cvs-patiënten): http://www.geldersevallei.nl/afdelingen ... olikliniek en: http://www.geldersevallei.nl/afdelingen ... aapcentrum en: http://www.geldersevallei.nl/afdelingen ... olikliniek

En is toen het gebruik van de amitriptyline onder begeleiding van een internist/neuroloog gegaan?

Ik heb in Ede geleerd van de neuroloog, dat je melatonine niet mag nemen als je niet eerst een melatonine onderzoek hebt laten doen, omdat het belangrijk is om eerst te weten hoe de melatonine werking bij een mens/patiënt(e) is.
Sommige mensen mogen helemaal geen melatonine gebruiken en als je dat wel doet, worden mensen ziek.

En de neuroloog heeft mij ook uitgelegd dat melatonine en amitriptyline nooit samen mogen worden gebruikt. Als dat wel gebeurt, kunnen mensen daar (erg) ziek van worden.
Ede heeft ook mensen/patiënten (van Lelystad, waar de 2 middelen zonder onderzoek klakkeloos worden voorgeschreven) op consultatie die dit is overkomen en erg ziek zijn geworden.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
hofrank
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 jul 2011, 22:50

Bericht door hofrank »

Hi Louisa,

Ja, ik heb in De Gelderse Vallei, of in een dependance een slaaponderzoek gedaan. Ik kan nog steeds niet op de naam van die neuroloog komen, simpele naam. Daar kwam uit dat mijn eigen melatonineproductie erg laat op gang kwam en dat melatonine mij om die reden zou kunnen helpen. Dat is ook zeker het geval gebleken. Die amitriptyline werkte voor mij vooral voor het doorslapen vanwege de pijn. Die amitriptyline regelde ik via m'n huisarts, maar dat was jaren na dat slaaponderzoek! O ja, de bekende dr. Smits was die neuroloog.

Ik wist niet dat je van die combinatie ziek kon worden. Goed dat je dat even benadrukt! Ik heb die amitriptyline kort gebruikt en zowel de melatonine als dat andere in de kleinst mogelijke doseringen ingenomen. Waarschijnlijk daarom mazzel gehad. Voor anderen die het nog gebruiken idd. een belangrijke waarschuwing!

Groetjes,
Frank
Gebruikersavatar
bieb
Actief lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 dec 2009, 01:11

Slaapmiddel rivotril of iets anders?

Bericht door bieb »

samengevoegd. admin

Welke slaapmedicatie gebruiken jullie?
Schrijft dml altijd rivotril voor en wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes
Bieb
Gebruikersavatar
princesa
Donateur
Donateur
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 jul 2010, 21:05

Slaapmiddel rivotril of iets anders?

Bericht door princesa »

Ik gebruik 3 mg melatonine en 10 druppels Rivotril. Beide voorgeschreven door DML.

Hij schrijft dit niet standaard voor, voor zover ik weet. Ik gebruikte al Rivotril en melatonine sinds mijn behandeling bij het Vermoeidheidcentrum. Ben het blijven gebruiken. Ben wel gestopt met de Amitrityline (gebruikte ik ook sinds het VMC),

Daarnaast heeft DML ook Zopiclon voorgeschreven, dat was afgelopen zomer toen mijn slaap echt dramatisch was. Dat hielp maar tijdelijk en in verband met gewenning durfde ik dat ook niet teveel te gebruiken.

Moet zeggen dat mijn slaap nu relatief goed is. Zonder melatonine en rivotril slaap ik niet.
Don't judge what you don't understand...

Mijn blog: princesasview.blogspot.com
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Slaapmiddel rivotril of iets anders?

Bericht door stier »

Ik heb gisteravond 2 druppels rivotril genomen. Ik heb goed geslapen, maar ben nu de hele dag slaperig. Of ik moet het me verbeelden, of het komt door iets anders, maar dit lijkt me geen succes.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Misschien moet je er aan wennen.
Dit is het enige middel waar ik niet doodziek van word.
Neem het slechts af en toe en lage dosis.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

We zijn nu een jaar later en ik neem sinds kort een hogere dosis.
Nu heb ik plots een uitbraak van acné, vooral op mijn kin.
Kan dit van Rivotril / Clonazepam ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Ok, ik ben de enige met deze nevenwerking.
Drie dagen gestopt en mijn huid komt al tot rust.
Het lijkt wel of mijn lever er voor iets tussen zit.
Misschien kan hij dit gif niet aan :)

Ondertussen zombie van nauwelijks te slapen :(
Terug Melatonine proberen.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Plaats reactie