Rivotril (slaapmedicatie)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
che
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2011, 17:51

Bericht door che »

Bella bedankt voor je uitleg!!
slik zelf 2mg per dag in tablet vorm,1mg voor het slapen
en 2x een kwart voor klachten overdag.
Dit geheel staat dus gelijk aan 20 druppels per dag.
Bellaa Nogmaals bedankt voor je uitleg over de verhoudingen druppels pilletjes
Rivotril :)
Gebruikersavatar
bellaa
Actief lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:24

Bericht door bellaa »

Graag gedaan.

Nog even een correctie van de link die ik gaf, onderaan de pagina kun je het lezen (deze link werkt wel ... ),


http://www.xs4all.nl/~bondtje/rivotril.htm

Wel even navragen bij de apotheker of het klopt he, van de dosis.
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Ik gebruik overdag 2x daags 2 druppels, merk nog niet veel??

http://chronische-vermoeidheidssyndroom ... emen.1.php

op deze site staat tegen brain frog en prikkels enz (het staat een flink stuk naar onder)
2x daags 0,125 tot 0,250.

Dus dat zijn ong 2 druppels per keer, dus zoals ik het doe.
Gebruikersavatar
che
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2011, 17:51

Bericht door che »

nabo schreef:Ik gebruik overdag 2x daags 2 druppels, merk nog niet veel??

http://chronische-vermoeidheidssyndroom ... emen.1.php

op deze site staat tegen brain frog en prikkels enz (het staat een flink stuk naar onder)
2x daags 0,125 tot 0,250.

Dus dat zijn ong 2 druppels per keer, dus zoals ik het doe.
Lijkt me wat weinig,proberen wat te verhogen,langzaam proberen op te hogen kan geen kwaat,elk lichaam heeft een andere dosis nodig,veel succes!! :)
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

ja dat is waar.

Bedankt.

Ik wil alleen niet suf worden want ik wil overdag niet slapen haha.
Echt alleen tegen prikkels.
Gebruikersavatar
che
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2011, 17:51

Bericht door che »

Soms moet je overdag ook wel eens slapen als je ziek bent,dan is die sufheid niet zo erg,ik weet natuurlijk niet hoe dat met jou zit,maar als je M.E hebt raad ik je toch aan om ook overdag te rusten,heb dat zelf jaren uitgesteld,maar is achteraf er dom geweest van mezelf!
En echt medicatie voor 1 ding alleen prikkels.....?? :)
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Ik ben erg benieuwd hoe het bevalt Nabo. Kun je daar al iets over zeggen?

Wil namelijk ook iets tegen prikkelbaarheid (geluid en licht) gebruiken. In eerste instantie tijdelijk (een maandje ongeveer). Word er helemaal gek van, kan niks doen. Slapen gaat ook slecht. Dus evt. melatonine en rivotril. Of alleen rivotril.
Gebruikersavatar
che
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2011, 17:51

Bericht door che »

dino schreef:Ik ben erg benieuwd hoe het bevalt Nabo. Kun je daar al iets over zeggen?

Wil namelijk ook iets tegen prikkelbaarheid (geluid en licht) gebruiken. In eerste instantie tijdelijk (een maandje ongeveer). Word er helemaal gek van, kan niks doen. Slapen gaat ook slecht. Dus evt. melatonine en rivotril. Of alleen rivotril.
Zou Melatonine en Rivotril samen gebruikt kunnen worden? :?:
Gebruikersavatar
bellaa
Actief lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:24

Bericht door bellaa »

Mijn man gebruikt dit op recept van Lelystad (inmiddels via huisarts), melatonine en rivotril (en amitriptiline en lyrica), voor de nacht. Wel alles in lage dosis. Slaapt wel beter, maar niet minder last van pijn en spierspanning en het heeft volgens mij bij hem ook geen effect op prikkels overdag.
Gebruikersavatar
che
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2011, 17:51

Bericht door che »

Bellaa bedankt weer voor je antwoord!!,De Rivotril werkt goed bij mij voor de zenuw en spierpijnen,en ook wel voor de slaap,maar daar mis ik toch nog iets snachts,misschien aanvullen met Melatonine! :)
Gebruikersavatar
bellaa
Actief lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:24

Bericht door bellaa »

Che,
ik zou de volgende link even lezen voordat je melatonine gaat gebruiken:
http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-69.html
Gebruikersavatar
che
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2011, 17:51

Bericht door che »

Bellaa Wederom bedankt!!
Ik hou het wel bij de Rivotril alleen.
En wij maar denken dat Melatonine geen enkel kwaad kon. :o
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Hoi allemaal,

Merk nog niet echt verschil, maar heb een aantal erg slechte dagen gehad.
Hou jullie op de hoogte.

@ Che, ik rust zeker overdag! 3x daags op vaste tijden. Maar ik wil niet slapen dat doe ik snachts.
Dus ik rust alleen in bed.
Gebruikersavatar
princesa
Donateur
Donateur
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 jul 2010, 21:05

Bericht door princesa »

Ik gebruik ook Rivotril en zou niet weten wat ik zonder zou moeten. Zonder slaap ik voor geen meter, met maak ik gewoon netjes nachten van 7 a 8 uur! Een wereld van verschil. (Wel in combinatie met het dieet van Christine Tobback trouwens, daar ben ik ook beter door gaan slapen.)

Slik normaal 8 druppels, maar na dagen met veel prikkels neem ik wat druppels extra en slik ik 12 druppels. Daarnaast slik ik ook 5 mg melatonine. Ik wil overgaan op 3 mg (dat heeft DML voorgeschreven), maar durf nog niet zo goed, omdat het slapen nu eindelijk goed gaat!

Heb ook ruim een jaar amitriptyline geslikt, maar dat heb ik afgebouwd, omdat ik daar echt een zombie van werd. De combi rivotril en melatonine werkt voor mij dus heel goed! Al zou ik natuurlijk het liefst zonder willen kunnen slapen. Maar goed, dat is een toekomstdroom. Had dat onderzoek over de negatieve kanten van melatonine al eens gelezen. Aan de ene kant schrik ik er wel weer van, maar aan de andere kant ben ik er ook van overtuigd dat slaap zo belangrijk is! En dat het bij iedereen weer anders werkt. Vaak is het ook een kwestie van trail en error.

Heb overigens tussendoor ook dominal forte geprobeerd op voorschrift van DML, dat was nadat ik een week niet had kunnen slapen. Maar dat ga ik dus nooooit meer slikken! Wat een drama: het leek wel of ik in een soort coma terecht kwam, maar ik werd wel de hele tijd tussendoor wakker en voelde me hondsberoerd. Pas tegen het einde van de middag was het spul een beetje uitgewerkt. Geen succes dus.
Gebruikersavatar
ingeborg
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 apr 2011, 18:00
Contacteer:

Bericht door ingeborg »

nabo schreef: Echt alleen tegen prikkels.
Ik gebruik fexofenadine 180mg tegen de prikkels en het helpt wel enigszins moet ik zeggen. Ik nam het eerst 's morgens, maar nu 's avonds voor het slapen gaan omdat ik er moe van wordt (is bekende bijwerking). Toch ben ik overdag niet moe-er dan voor de fexofenadine en dus ben ik ze blijven nemen. Ik mag er af en toe 2 per dag nemen, maar dat doe ik liever niet.

Ik gebruik sinds 1998 rivotril (0,5mg tabletten). Bij mij helpt het niet tegen prikkels, wel tegen spiertrekkingen en een soort epileptische aanvallen (die aanvallen heb ik niet meer sinds ik een homeopatische kuur heb gehad tegen een overbelasting van het polio-vaccin).
Ik heb tot 3 tabletten per dag genomen, neem nu nog maar 1 tabletje per dag (heb helemaal niets gemerkt van het afbouwen). Nu ik echter zo jullie berichten lees, denk ik dat ik het toch maar weer eens ga ophogen. Misschien dat het nu i.c.m. fexofenadine wel wat doet, cq meer dan met alleen fexofenadine en misschien slaap ik dan ook nog wat beter door.

Sinds vorig jaar gebruik ik melatonine 3mg time-released (ik bestel via www.import-vitamins.nl, want de apotheek heeft geen time-released en de melatonine (merk Natrol) is daar goedkoper dan via de apotheek).
Dankzij die melatonine heb ik nu eindelijk een betere slaapkwaliteit en doordat deze melatonine time-released is slaap ik er beter op door dan op gewone melatonine.
Plaats reactie