Melk ongezond

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
ernesto
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 sep 2010, 15:41

Melk ongezond

Bericht door ernesto »

Misschien dat het al ergens op de site staat vermeld, maar ik ben er dus vandaag achter gekomen dat melk ongezond is.
Vandaag had ik een afspraak bij een praktijk voor de chinese geneeskunde en heb daar dus gehoord dat melk slecht voor de mens is.

Naast wat zij me had verteld en een rondje google had gedaan, ben ik er dus achter gekomen dat:
- om te beginnen melk niet voor het menselijke maag is geschikt omdat we daarvoor 4 magen missen om het te verteren.
- het calcium wat we zogenaamd nodig hebben niet in melk zit, en het calcium wat er wel inzit veroorzaakt juist brosse botten en een slecht gebit.
- het zorgt voor overtollig slijm.
Het stimuleert:
- borstkanker.
- hart en vaatziekte
- nierziekte
De conclusie is dat zoals alles in de voedingssector melk simpelweg geld oplevert.
Probeer het leven te leven, in plaats van het te lijden.
Nymf
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 21 mei 2010, 09:41

Bericht door Nymf »

Hoi Ernesto,

Ik ben een tijd geleden ook bij een Chinese arts geweest. Goed dat jij dat ook gedaan hebt, het verbreed je blik vind ik.

Dat melk niet gezond is, daar zijn nogal wat verschillende meningen over. Vooral i.v.m. de "noodzakelijke" Calcium.

Ik denk dat mensen niet teveel melk van een ander zoogdier moeten drinken, simpelweg omdat dat niet voor de mens geproduceerd is. En het is inderdaad slijmvormend.

Daarnaast is melk bevorderend voor Candida, een darmschimmel.

Uit het oogpunt van dierenwelzijn vind ik veel melk drinken ook geen goede zaak.

Groetjes, Marije
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Klopt hoor, melk is puur commercieel. Dat wordt gewoon door het grootste voedingsconcern (voedingscentrum) gepromoot.
Dat hier zoveel osteoporose voorkomt is puur door het teveel aan calcium. In andere werelddelen waar geen melk wordt genuttigd komt dit veel minder voor.
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

Melk het meest controversieele voedings middel wat er is.. de een prijst het in mekka de ander noemt het een sloper...

Sommige theorieen uit de alternatieve hoek kan je eigenlijk ook niet sierieus nemen... bijv dat de melk van koeien is en dus voor kalfjes is.

Als je er dan over nadenk moeten eieren ook slecht zijn
zijn bedoelt voor hanen en niet voor mensen... enz

Ik drink elke dag een glas koude melk voor het slapen :lol: heerlijk om goed door te slapen L tryptofaan.
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

http://canceranddiet.nl/total_cancer/dairy.html

site een aantal van de groote onderzoeken gedaan naar melk..
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ernesto, ik ben het helemaal met je eens dat melk niet gezond is voor de mens...ivm alle redenen die je opnoemt.

Een 5-tal jaren geleden waarschuwde een orthomoleculaire arts me er al voor...en heb er sindsdien al heel wat negatieve artikelen over gelezen.
Voor mij maakt het niet veel uit, ik ben er toch allergisch aan...kan het toch niet eten of drinken...
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

Ik heb ook gehoord dat als je regelmatig melk drinkt, je tegen je 60ste intolerant voor bent. Maar weet niet of dit waar is. Maar dat lijkt me wel genoeg reden dat het toch niet helemaal goed is.

Hoewel van melk ook hele lekkere chocola wordt gemaakt maargoed ik ben al lactose intolerant dus mag het toch niet :lol:
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
ernesto
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 sep 2010, 15:41

Bericht door ernesto »

@ Marije calcium die we inderdaad nodig hebben schijnt dus niet in melk te zitten en de calcium die in melk zit schijnt dus weer slecht te zijn.
De vrouw die me dat vertelde dronk al 30 jaar geen melk en heeft laatst haar botten laten meten en die schenen dus juist sterker te zijn dan normaal.

@ Dino dat had ik dus ook gelezen en gehoord.

Mijn conclusie ik ben wel gestopt met melk en één van de symptomen van melk drinken is bij mij een feit zoals het verkoelen van mijn maag en longen.
Ik ben nu ook wel overtuigd van de chineze geneeskunde, al ben ik wel van mening dat ze je niet overal mee kunnen helpen, tot nu toe wist de vrouw mij goed te vertellen waar ik last van heb en waardoor dat komt.
Probeer het leven te leven, in plaats van het te lijden.
Gebruikersavatar
ernesto
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 sep 2010, 15:41

Bericht door ernesto »

Ik wist dat de magnetron werkt dmv van straling wat de moleculen van het voorwerp beweegt en dus verwarmd, maar dat het dus alle mineralen en vitaminen oplost wist ik dus weer niet.
Probeer het leven te leven, in plaats van het te lijden.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Bovenstaand verteld PvM ook.

Joh, alles met mate!
Gast

Bericht door Gast »

De (chinese) arts zal je dan waarschijnlijk sojamelk aanbevelen . Maar daar wordt weer niet bij gezegd dat sojamelk niet geschikt is voor langdurig gebruik door mannen . Google daar maar eens op zou ik zeggen.

Ik let erg op wat ik eet en drink maar soms ga je van de regen in de drup met de dingen die je kiest .

Maar de sojamelk van de Lidl is zeker wel lekker ...zeker in vergelijking met die van Alpro ...
Gebruikersavatar
ernesto
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 sep 2010, 15:41

Bericht door ernesto »

ook geen sojamelk, melk in het geheel is niet nodig, het mag wel maar dan inderdaad zeker geen koemelk
Probeer het leven te leven, in plaats van het te lijden.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Wat vinden jullie van deze stelling :

Trek je ook niets aan van het verhaal dat koeien (als ze van kalf groot zijn geworden) ook geen melk meer drinken en dat dit in feite ook voor mensen moet gelden. Vergeten wordt daarbij dat koeien grazers en herkauwers zijn en mensen niet en dat koeien bovendien als grazers vier magen hebben.

http://www.jankraak-taichitao.nl/conten ... na_id=1064
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
baukje
Beginner
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 nov 2010, 16:09

Bericht door baukje »


Ik heb het hele artikel gelezen, en ik lees toch alleen maar de mening van 1 persoon.
Geen enkele wetenschappelijke onderbouwing, het is dus een persoonlijke mening.
Zo kan ik ook wel een stuk schrijven, maar dan tegen zuivelproducten.

Ik ben praktisch veganistisch, maar dan uit nood geboren.
Omdat ik geen vlees lust ben ik al vanaf mijn 12e vegatarier.
Sinds een aantal jaren verdraag ik geen dierlijke eiwitten meer.

Ik ben net twee weekenden met manlief weggeweest, waarbij ik dan zuivel, eieren, vis ed eet.
Dat heeft bij mij als gevolg dat ik uitputtend moe ben, pijn heb en me algeheel slecht voel.
DAt duurt weer een paar weken voordat het spul uit mijn lichaam is, en ik weer opknap.


Door mijn manier van eten is wel mijn B12 veel te laag, maar niet mijn homocysteine, dus door B12 tabletten te slikken, wordt het tekort opgeheven.

Ik denk zelf dat je naar je eigen lichaam moet luisteren om te voelen wat je wel en niet moet eten.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Plaats reactie