temperaturen

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

temperaturen

Bericht door huppelepup »

Hallo,

Ben ik dan weer. Ik kreeg van iemand het advies om mijn temperatuur een tijdje te controleren bij opstaan, naar bed gaan en na inspanning.
Nou heb ik dit sinds gisterenavond gedaan en mijn temperatuur was bij het slapen gaan 36.2 . Vanmorgen bij het opstaan 36.6 en na inspanning 35.9. Ik denk dat het niet helemaal normaal is. Kunnen jullie hier al wat zinnigs over zeggen.

Ik heb het altijd koud en loop vaak met twee truien.

-waar kan het aan liggen?
-wat moet ik hiermee gaan doen?

Ik heb nog getwijfeld aan de termometer maar heb het uitgetest en een andere gaf dezelfde waarde aan.
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

temperaturen

Bericht door imaginary »

Ik heb hetzelfde, mijn waarde ligt tussen de 35,5 en 36, als ik voel dat ik verhoging heb dan ben ik 37 graden. Heb er nooit iets mee gedaan voor de rest en draag ook altijd dubbele truien en sokken.

En heb hier wel 4 thermometers liggen omdat ik dus hetzelfde dacht dat die thermometer niet werkt maar dat is het dus niet
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik herken dit helemaal niet....ik heb juist vel te vaak koorts en heb het heel vaak erg warm transpireer ook heel veel
Bij teveel inspanning gaat mijn temp soms behoorlijk omhoog en voel me dan ook ziek alsof ik weer eens een griep heb en veel pijn in spieren en gewrichten
Ik heb meerdere ontstekingen en die doen dan ook weer extra veel pijn tijdens zo n koorts periode

Gek he dat de ene ME/cvs juist een lage temp heeft en de ander juist vaak meer koorts.....heeft wel allemaal met immuunsysteem te maken
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

niessie schreef:Ik herken dit helemaal niet....ik heb juist vel te vaak koorts en heb het heel vaak erg warm transpireer ook heel veel
Bij teveel inspanning gaat mijn temp soms behoorlijk omhoog en voel me dan ook ziek alsof ik weer eens een griep heb en veel pijn in spieren en gewrichten
Ik heb meerdere ontstekingen en die doen dan ook weer extra veel pijn tijdens zo n koorts periode
het gekke is dat wat jij omschrijft dat je je ziek voelt en veel pijn in spieren en gewrichten en meerdere ontstekingen, daar heb ik ook onwijs last van. Mijn temperatuur gaat dan ook omhoog maar niet 'officieel' koorts, maar in mijn persoonlijk geval wel verhoging.


Als ik dan echt koorts krijg dan is het echt 'living hell' en werkt geen pijnstiller tegen de pijn. Kan dan ook helemaal niet meer opstaan of lopen.

Ben ook wel benieuwd of iemand de lage temperaturen herkent
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Dank julie voor de reacties. Ik ben op internet wat gaan zoeken en in de meeste gevallen is de oorzaak de schildklier. Denk alleen dat dit niet bij mij het geval is want daar is op geprikt. Ook kan het liggen aan het volgende;
candida; stress; vit b1 tekort; lever/nier problemen; weinig bruin vet; parasieten; slechte voedselvertering; slaapproblemen; (voedstel) allergieen; infecties; slechte bloedcirculatie; hypoglykemie; disfunctie van hypothalamus en/of hypofyse; laag cortisol of cortisolresistentie; hypothyriodie
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Dank je wel voor het uitzoeken...interessant!!
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Ik ben wel benieuwd of een huisarts of internist hier wat mee doet wanneer je zegt dat je een lage lichaamstemperatuur hebt.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

imaginary : jouw temperatuur is nog lager dan het van mij.

Ik denk dat je door een lagere temperatuur je ook al lamlendig voelt, je voedingsstoffen niet goed opgenomen worden. Je hersens minder werken.......enz
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Mijn ervaring is de volgende: Ik had een behoorlijk lage lichaamstemperatuur, zelden hoger dan 35,5°.
Na twee sessies neuraal therapie is dat gestabiliseerd naar 36,1°. Er verschenen sindsdien ook nog nauwelijks schommelingen (verlaging) na inspanning wat zo typisch is voor ME.

Hoe komt dat? Neuraal therapie reguleert als eerste de geleiding in het bindweefsel, dat is de vloeistof tussen de organen. En het bindweefsel is verantwoordelijk voor je lichaamstemperatuur.

De tweede verbetering heb ik verkregen met low dose naltrexone. Mijn lichaamstemperatuur is nu standaard 36,6° dus een halve graad meer. Ik ben nu 5 maanden bezig. In het begin was ik ziek van de minimale verhoging maar het is fel verbeterd!

Als je lichaamstemperatuur te laag is, werken je enzymen niet meer. Dat maakt dat chemische verbindingen niet meer kunnen plaatsvinden en eigenlijk valt je chemische fabriek plat. Het is dus heel ongezond om een te lage temperatuur te hebben.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik voel me ook knap beroerd met steeds juist hoge temp met soms uitschieters richting 38.5 en dat al heel lang komt volgens mij door de ontstekingen die ik vaak heb en dus ook in de hersenen daar geloof ik echt in want ook veel last van brainfog.......
Gebruikersavatar
allura
Actief lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 feb 2011, 23:39

Bericht door allura »

Heel interessante vaststelling. :shock:

Ook bij mij een lage lichaamstemperatuur. Ik schommel tussen 35.7-36.5°C. Van mijn moeder, die ook soortgelijke klachten heeft (maar die in de jaren 80 zich heeft laten onderzoeken, dus geen diagnose heeft, en een schrik van dokters heeft gepakt) weet ik dat zij -ook- een lage lichaamstemperatuur heeft.

Zou de lichaamstemperatuur dan ook gecorreleerd zijn met ME/CVS/Fibro?
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Ook eerder laag en nooit koorts.

Ken je de metabolische scorekaart ? (even scrollen)

http://www.uitdaging.net/gezond/schildk ... chten.html

Misschien herken je dingen.

Ik las dat als je gemiddeld onder de 36.5 zit dat wijst op lage vitaliteit :roll:
What's new ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Had voor behandeling altijd verhoging-lichte koorts. Begin 38.
Tijdens behandeling daalde het naar gemiddeld 37.4.
Nog altijd is hij iets te hoog maar als ik ziek word, bv de Mexicaanse griep of gewone fikse griep wat ik eerst niet meer kon krijgen, gaat hij ipv koorts aanmaken naar ondertemperatuur.
Dus dan heb ik bijvoorbeeld ineens 36. (idd volgens mijn huisarts een 'ouwemensentemperatuur')
Dus werkt inmiddels precies andersom.
Ben allang blij dat er wat leven in gekomen is, want constant te hoog voelde erg naar en mijn rikketik vond dat ook niet fijn(constant op hol).
Voor ik ME kreeg had ik altijd 36.7, dat was mijn normaalwaarde.
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

huppelepup schreef:imaginary : jouw temperatuur is nog lager dan het van mij.

Ik denk dat je door een lagere temperatuur je ook al lamlendig voelt, je voedingsstoffen niet goed opgenomen worden. Je hersens minder werken.......enz
ja klopt maar mijn temperatuur schommelt wel... nu omdat ik de laatste weken zo grieperig ben heb ik verhoging tot36,5. Als ik dan weer 'normaal' voel dan is mijn temp tussen 35 en 36 maar vaak meer geneigd naar 35.

Door je research weet ik nu ook wel waarom;
parasieten; slechte voedselvertering; (voedsel) allergieen; infecties; slechte bloedcirculatie;

Hier heb ik allemaal last van dus past helemaal in het plaatje. Heb er alleen nooit echt eerder bij stilgestaan, handig om te weten
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Dank jullie voor je reacties. Ik ga dit denk ik toch maar eens voorleggen aan de internist en /of huisarts. Ik loop zelfs in de zomer vaak met een vest aan en vind dat toch niet normaal.
Plaats reactie