Ervaringen met dr. Musarella

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gast

Ervaringen met dr. Musarella

Bericht door Gast »

Nu na ong. 4 maanden behandeling bij dr. Musarella zien we weer vooruitgang bij onze dochter. Van bijna volledige bedlegerigheid, kan ze toch weer een aantal uren per dag op zijn.

Zijn behandeling: Alereerst aanpak van de darmdysbiose en candida, vitamine B12-injecties en vitamine B-complex-injecties, lage dosering cortisol, schildlierhormoon,DHEA, glutaminepoeder,visolie, vitamine D, ferritine, dieet (op basis van de ong. 20 intoleranties die uit onderzoek naar voren kwamen, o.a. koemelk- en glutenvrij), LDN.

Onze huisarts steunt die aanpak en houdt vinger aan de pols door een 2- wekelijks consult. De orthomoleculaire dietiste die ze nu 2x heeft bezocht, geeft zeer zinvolle tips, om creatief met dit dieet om te gaan en bericht ook naar de huisarts.

Mooi dat het ook zo kan.

Miek
Laatst gewijzigd door Gast op 25 feb 2011, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

dr.Musarella

Bericht door startdust »

Goed om te horen zeg! Dr musarella hoor je toch veel goede verhalen over.
laat de goede trend zo doorgaan

Groetjes joost
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

dr.Musarella

Bericht door marlène »

Wat fijn om dit te lezen. Die jongedame heeft nog een heel leven voor zich. Je hebt hoop nodig om het vol te houden. Vooruitgang zien, voedt deze hoop. Super en fingers crossed!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi miek,

Wat fijn om te lezen dat jouw dochter, eindelijk, verbetering aan het krijgen is door de behandeling en van Dr. M.

:wink: Ik ga hard voor jullie duimen dat de verbetering verder door zal gaan zetten! Veel sterkte en houd goede moed!

Groetjes, Louisa
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Mij viel vooral die huisarts op: 2 wekelijks consult.
Top! Bijzonder hoor!

Musarella zeer interessante arts, fijn dat ze er zo mee geholpen is!
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

ervaringen met dokter Musarella?

Bericht door daantjuh »

samengevoegd. adm.

Hoi allemaal,

Na (naar mijn gevoel) alles te hebben geprobeerd, heb ik besloten om is goed aan de slag te gaan.
Ik wilde een keuze maken tussen dokter de Meirleir en dokter Musarella.
Ik heb nu gekozen voor dokter Musarella, omdat hij o.a. met LDN werkt, veel goede verhalen hoor over hem en het dichterbij dan Belgie is hahaha.
Beide zullen veel geld kosten, dus dat gaat m niet worden.

Ik heb al één afspraak achter de rug en heb een uitgebreide bloed- en ontlastingsonderzoek laten doen. Woensdag 29 juni krijg ik alle uitslagen en ben erg benieuwd hoe verder.

Ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die bij Musarella zijn geweest en of ze daar tevreden over waren/zijn.

De dokter zelf is een ontzettende aardige man en in mijn ogen ook erg kundig. Hoewel hij niet expliciet aangeschreven staat als dokter voor cvs/me, denk ik zelf wel dat hij er geknipt voor is.

Nou, ben benieuwd naar jullie ervaringen.....

groetjes, Danielle
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

ervaringen met dokter Musarella?

Bericht door daantjuh »

loopt nog niet echt storm geloof ik hahaha.
Is alleen Miek bij hem geweest van dit forum?
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi daantjuh,

:lol: het loopt idd nog niet storm......
Maar, de dochter van Miek, en er zijn nog een paar mensen hier, maar die weet ik even niet zo uit het hoofd, hebben goede ervaringen met Dr. M.

Ikzelf heb geen ervaring met Dr. M. Maar, op andere schildklier-fora zijn goede verhalen over Dr. M. te lezen. Heb je die ook al gezien/gelezen?

Ik denk, dat je bij Dr. M. wel op een goede plek zit, hij weet van schildklierziekten en ook van ME/cvs (heb ik hier gelezen).

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

Bedoel je op de hmh-forum? Daar heb ik niet veel gelezen, volgens mij. (vind ze daar ook niet echt vriendelijk moet ik zeggen).
Maar goed, ik ben vooral benieuwd naar het cvs/me gedeelte.
Hij weet inderdaad veel over schildklier. Ben erg benieuwd hoor!
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi daantjuh,

Op HmnH zijn sommigen idd niet echt vriendelijk, maar die lopen een beetje achter en zijn alleen voor regulier.
Maar er zijn zeker ook aardige leden die in behandeling zijn in het complementaire circuit, o.a. Dr. M, en ervaringen delen.

Ken je misschien ook het forum en de site van VGNS (een nieuwe Vereniging en een site met veel informatie)? Zie: http://www.vgns.nl en: http://www.vgns.nl/forum
:P Daar zijn aardige leden en kun je o.a. ervaringen van Dr. M. lezen.
Anneke Spaaks heeft hier op ME-gids.net ook interessante info gegeven.

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 06 jun 2011, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

Bedankt Louisa! Ik heb er wel eens snel gelezen, maar niet echt diepgaand. Ik zal je linkjes is bekijken.
Ik gebruik zelf geen dierlijk schildklierhormoon en ben het eigenlijk ook niet echt van plan. Misschien moet ik me er toch maar eens in gaan verdiepen. Dokter Musarella zei al dat hij het heel wat vond dat mijn arts cytomel (t3) had voorgeschreven.
Dat is ook wel zo, want de meeste artsen doen dat niet.
Ik ga snel even je linkjes bekijken!
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi daantjuh,
daantjuh schreef:Dokter Musarella zei al dat hij het heel wat vond dat mijn arts cytomel (t3) had voorgeschreven.
Dat is ook wel zo, want de meeste artsen doen dat niet.
Dat klopt, Cytomel wordt in het reguliere circuit niet vaak voorgeschreven. Als je zo een (huis)arts/internist hebt, mag je heel blij zijn :D.

Dr. M. werkt volgens mij ook met Cytomel en/of Thyreoïdum. Hij kijkt en zoekt ook verder dan de bloedwaarden en dan zijn neus lang is, heb ik begrepen.
Daarom, denk ik, dat je het best kunt proberen bij Dr. M. en zijn behandeling.

Veel succes!!! En laat je weten hoe het een en ander verder zal gaan? Ik ben daar best benieuwd naar.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

Ja tuurlijk! Al is er maar één iemand bij gebaat.............
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

daantjuh schreef: Dokter Musarella zei al dat hij het heel wat vond dat mijn arts cytomel (t3) had voorgeschreven.
Dat is ook wel zo, want de meeste artsen doen dat niet.
!
Daantjuh,

dr M werkt toch met armour?
vind hij Cytomel en thyreoideum net zo goed?

Als ik een dip heb en ik Thyreoideum neem merk ik dat ik binnen de kortste keren weer energie krijg

heb vanochtend wel bloed laten prikken omdat mijn schildklier sneller is gaan werken door de LDN

ben benieuwd
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

haai Greta,

Tijd niet gesproken!
Musarella werkt het liefst met dierlijk schildklierhormoon, maar is al blij dat ik t3 slik. Bij de volgende afspraak zal ik hem meer vragen daarover.
Ik weet eerlijk gezegt het verschil tussen thyreoideum en armour niet zo goed.
Zelf slik ik euthyrox en cytomel (t4 en t3). Bij één van de twee zit het er toch allebei in?
Ik ben zelf een beetje bang om over te stappen. Ik zou wel een combi willen proberen van euthyrox en dierlijk schildklierhormoon.


En met de ldn ben ik ook weer bang dat de schildklierwaarden gaan veranderen. Maar hoe was dat ook al weer bij jou Greta? Bij jou doet de schildklier toch nog wel wat?

groetjes, Danielle
Plaats reactie