Bachbloesems

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bachbloesems

Bericht door bloemetje »

Hi there!

In de tijd dat CVS Online nog bestond was hier een topic over, herinner ik me. (hier in bijlage terug te vinden, admin)
Inmiddels heb ik besloten om me er toch maar in te gaan verdiepen. Door meditatie lijkt mijn basisspanning wat te minderen, maar nog steeds voel ik me soms overvallen door emoties. Maar ik weet gewoonweg niet waar te beginnen.

Wie weet raad? Hoe hebben jullie dat destijds aangepakt? Is het iets waarmee je op eigen houtje kan experimenteren? Dus een paar weken het ene produkt proberen en als het na een week of 4 nix oplevert, dan een andere soort proberen? Kan ik dit gewoon bij de biowinkel krijgen of ergens anders? Ik weet dat er op internet kant en klare invulschema's zijn, ik overweeg om daar een flesje te bestellen. Het zou genoeg moeten zijn voor een week of 3/4, maar kan ik in die tijd al verschil merken? En heeft iemand weleens een vervelende ervaring met bachbloesems gehad? kan het nadelig werken?

Ik kijk uit naar julie ervaringen en tips! Groetjes van Bloempie
Bijlagen
Bachbloesems1.pdf
Topic Bachbloesems op CVS-online
(284.94 KiB) 29 keer gedownload
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

In Brussel hebben zo'n 50 mensen collectief “zelfmoord gepleegd’, omdat Europa homeopathische middelen heeft erkend als geneesmiddelen. De actievoerders namen een overdosis van deze producten in om aan te tonen dat ze amper werken.

:roll:

Zelf heb ik in de kruidenwinkel "olive" gekocht.
http://www.emotie-ehbo.nl/bachbloesems/ ... Olive.html
Teveel dagen na elkaar kan ik het niet nemen want dan krijg ik pijn rond mijn schildklier. Water zal het dus niet zijn... :wink:
Misschien is het psychologisch :oops: maar ik voel me er mentaal wel iets beter mee.

groetjes
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
lano
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 feb 2010, 14:39

Bericht door lano »

ik gebruik zelf met vlagen rhodiola extra forte van bloem. Het helpt mij om m'n emoties onder controle te houden en rust te krijgen. Ook gewoon bij de gezondheidswinkel tekoop.
Tussen mijn oren, zit een ziek lichaam!
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

aan Bloemetje,

Ik heb in 1985 de cursus gevolgd over de Bachbloesem, sindsdien de remedies veel gebruikt, ook voor de opgroeiende kinderen , voor echtgenoot met stress in job ,voor mezelf gedurende mijn hele ziekteproces en alle emoties die dat teweeg brengt., voor de moeilijke periode die volgde op mijn ontslag.

Ik ben er wel wat in thuis, en néén, met Bachbloesem kan je nooit iets
verkeerd doen;
Ik zou echter géén kant en klare gevulde flesjes bestellen over internet, véél te duur en niet persoonlijk genoeg voor jou samengesteld.

Je kan best eens met iemand praten die thuis is in Bachbloesem en niet zomaar iets "uitproberen". Het kan zeker geen kwaad maar 't is wel zonde van de tijd en de verwachtingen die je investeert, het levert je mss niks op naar je gevoel en de bloesems worden aan de kant geschoven...
Jammer dan, want ik weet uit ervaring dat ze zeker werken.

zie http://www.bachbloemenremedies.be/bach- ... index.html
Laatst gewijzigd door mira op 22 feb 2011, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

aan Senna,

als aanvulling op antwoord aan
Bloemetje:
ik heb nog nooit "lichamelijke " sensaties ondervonden met de Bachbloesem, zoals bij voorbeeld pijn aan de schildklier of ergens anders.

de bloesems brengen, zonder risico, mijn emotionele pijn of uitputting weer in balans waardoor ik weer op eigen kracht verder kan: een kapstok als het ware.

de Rescue Remedie is hét middel om eens te voelen dat het echt werkt!

En Senna, alles waar je je mentaal beter mee voelt is toch OK ?
waarom die blozende wangetjes ?
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Dank natuurlijk al voor deze vlotte reakties!
lano schreef:ik gebruik zelf met vlagen rhodiola extra forte van bloem. Het helpt mij om m'n emoties onder controle te houden en rust te krijgen. Ook gewoon bij de gezondheidswinkel tekoop.
Rhodiola is toch ook iets dat voor ME-ers wordt voorgeschreven, maar dan om fysieke verbetering?

Verder: de Rescue Remedie is toch om in een noodgeval tot kalmte te komen? Liever heb ik iets dat ik op lange termijn gebruik, waarbij mijn basisspanning afneemt, waardoor de kans op die noodgevallen afneemt.

Ik ga nog ff verder zoeken en kom vast wel weer terug om jullie hierover lastig te vallen :mrgreen:
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

awel Ja !

't is aan de basisspanning dat gewerkt wordt met de juiste remedie op het juiste tijdstip

Ik heb ze alle 38 in huis en stel de flesjes samen " op vraag".

soms werkt het direkt, of voel ik na een paar dagen weer evenwicht komen
, soms neem ik ze langer, een week of drie, dat voel ik zelf aan, héél simpel.
Nymf
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 21 mei 2010, 09:41

Bericht door Nymf »

Hoi Bloemetje,

Er bestaan vele soorten Bachremedies. Eén daarvan is de Rescue Remedy. Van de overige remedies kun je een mengflesje samenstellen. Je kunt bijvoorbeeld 5 remedies in het mengflesje doen, en het mengflesje 4 keer per dag gebruiken.

Ik maak al 11 jaar mijn eigen mengflesje. Het helpt me. Het beste kun je iemand zoeken die precies weet wat je nodig hebt, daar heb ik een goede persoon voor, wel in Nederland, maar dat kun je telefonisch of per email doen. Kost niet veel. Ik zou het je zeker aanraden!

Veel succes, Marije
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi bloemetje,

Ik zou niet zelf via internet met Bach Bloesem aan de gang gaan. Therapeuten die hier mee werken, hebben een opleiding daartoe gedaan. Het is verstandig een therapeut te zoeken die verstand van zaken heeft. Op internet kom je allerlei therapeuten tegen, maar er zit veel "kaf tussen het koren", dus wees voorzichtig.

Ik geef je een lijst van complementaire artsen/therapeuten in Nederland, die erkend zijn en bij een vakorganisatie aangesloten zijn:
1. http://www.mbog.nl/
of
2. http://www.abng.nl/ABNG-site/ledenlijst.html

Wie er precies met Bachs Bloesem werkt weet ik niet, maar je kunt altijd een mailtje sturen naar de mbog of abng voor informatie.
1. zie contact gegevens mbog: http://www.mbog.nl/content/de-mbog
2. zie contact gegevens abng: http://www.abng.nl/contact.html

En misschien is dit nog interessant?:
1. http://www.bachrescue.nl/con_bach_consulenten.asp
2. contact gegevens: http://www.bachrescue.nl/con_contact.asp

:wink: Hopelijk kun je hier iets mee.

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 22 feb 2011, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
lano
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 feb 2010, 14:39

Bericht door lano »

bloemetje schreef:Dank natuurlijk al voor deze vlotte reakties!
lano schreef:ik gebruik zelf met vlagen rhodiola extra forte van bloem. Het helpt mij om m'n emoties onder controle te houden en rust te krijgen. Ook gewoon bij de gezondheidswinkel tekoop.
Rhodiola is toch ook iets dat voor ME-ers wordt voorgeschreven, maar dan om fysieke verbetering?
Dat zou ik niet weten, ik moet tegen mijn huisarts zeggen wat ik wil ipv dat zij mij iets aanraden. Ik heb er zelf fysiek nooit iets van gemerkt maar ik gebruik het ook nooit heel lang achter elkaar.
Tussen mijn oren, zit een ziek lichaam!
Gebruikersavatar
anaska
Actief lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 apr 2010, 21:49

Bericht door anaska »

ik gebruik oak, cerato en larch. Ik voel me er sterker en opgewekter door. Ik heb het op eigen houtje geprobeerd: in een boek (Ankertje over Bach remedies) stonden emoties die correspondeerden met te gebruiken Bach remedies. Zo kon ik zien welke bij mij passen.
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

Mijn beste vriendin is bezig met opleidingen om bach consulente te worden. Het is niet zo mijn ding, maar ik raad iedereen die bach bloemen wil proberen ook aan om naar een consulente (met diploma van de opleidingen van bach) te gaan. Het systeem van de remedies zit zo ingewikkeld in elkaar, als ik al de boeken zie die mijn vriendin erover bestudeert... daar ga je niet even zelf mee aan de slag. Praat met een bach therapeut en die kan je de beste remedies meegeven in een flesje. Ze houden met heel je persoon rekening in het bepalen van de remedies. Er zit zoveel nuance in al de verschillende bloesems.

Zelf ben ik wat nuchter voor die dingen :oops: Al heb ik de rescue wel eens gebruikt.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Dank voor je reactie Nasa. Werkte de rescue bij jou? Da's toch iets wat je lastminute inneemt? Heb ik dat goed begrepen?
Nymf
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 21 mei 2010, 09:41

Bericht door Nymf »

Hoi Bloemetje, je vroeg het wel niet aan mij, maar ik ben al zo lang met Bloesemremedies bezig dat ik toch antwoord. :wink:

Rescueremedy werkt acuut, als je wat in paniek bent bijvoorbeeld. Je kunt dan 2 of 3 druppels in je mond druppelen, en dat werkt (weet ik uit ervaring) meteen!

Een samengesteld flesje werkt meestal na een paar dagen. Dat is iets voor de langere termijn, wat je dagelijks kunt slikken. Het is wel van belang de goede remedies te mixen. Het wordt mij al jaren voorgeschreven door een heel goed iemand, die dat werk al jaren doet en veel mensen remedies voorschrijft. Je kunt dan zelf het flesje maken.

Nogmaals veel succes!
Marije
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

Wel, ik had de rescue night. Om te slapen hielp die niet. Maar op een erg stressvol moment en ook voor mijn examen had ik wel het idee dat het hielp.
Mijn zus gebruikte het ook voor haar examens. Al is het maar het idee hee :D Je hebt er spray van en druppels. Maar ook snoepjes. En zalf, voor wondjes enzo.
Als jullie willen vraag ik wel eens aan m'n vriendin waar je het best een (betrouwbare) bachbloesem therapeut/consulent vindt.
Plaats reactie