tip douche schuim ed

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

bloemetje schreef:Ik gebruik al een poosje zoveel mogelijk bio producten voor mijn lijf. Lekker van Weleda of van Badger (lippenbalsem vooral) of van de Traay. Is gemakkelijk via internet terug te vinden en/of bij de biowinkel verkrijgbaar. Ook fijn (maar niet bio? I am not sure) is de anti-redness lijn van Eucerin (parfumvrij) die in NL alleen bij de apotheek is te verkrijgen.
Weleda is inderdaad een goed merk!
Wel duur dus ik heb het nog even laten staan en iets anders van de Tuinen meegenomen (wel iets slechter, beetje stom :oops: maar mijn huid reageert er alsnog goed op).

Ik heb nu wel een ontzettend grote collectie met douchespulletjes, ook nutteloos.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Eerlijk gezegd is duur een betrekkelijk begrip. Wat denk je dat een potje Nivea of dr. van der Hoog of L'oreal bij de drogist kost? Al moet ik toegeven dat de lippenbalsem van Badger idd wel veel duurder is dan een lippenbalsem van het Kruidvatmerk.

Verder om op kosten te besparen: maak je eigen peeling/scrub. Doe ik ongeveer 1x per week onder de douche. Neem 4 eetlepels olijfolie en voeg daar 4 theelepels suiker aan toe. In een schaaltje roeren en klaar ben je! Heerlijk! Wel uitkijken dat je niet uitglijdt, want de vloer wordt er een beetje glibberig van.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Bij Iherb zijn heeel veel lekkere bio verzorgingsproducten te vinden...ik bestel vaak wat mee met de supplementen als ik toch moet bestellen, ze hebben o.a. Weleda en Avalon organics is een aanrader (heb er shampoo van maar wil binnenkort ook wat face prod. gaan uitproberen) en scheelt echt behoorlijk met prijzen hier...en de keuze is reuze ;-) (in mijn geval beetje té, kan nie kiezen...) volgens mij ook Badger btw...weet niet helemaal zekers...
Nog een tip trouwens, aangezien de prijzen bij Protea enorm omhoog zijn gegaan, ze hebben dus ook de Lip. Vit. C en dat scheelt aanzienlijk ;-) pas 2 doosjes zonder problemen door de douane gekregen voor rond de 50 euro incl. verz. ipv. nu 40!!!!! euro p/st. bij Protea! dus doe er jullie voordeel mee...en zegt het voort ;-)
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Oh, oh, oh, ik ben me helemaal te buiten gegaan gisteren op de site van Iherb! Idd ook Badger en Weleda, maar ook een heleboel andere merken van voedingssupplementen tot lipbalsems. Ik heb er meteen 4 verschillende gekocht, want kost hier in de winkel wel een eurootje of 4 en is daar maar 2.5 dollar. Scheelt dus de helft! En allemaal exotische soorten, zoals Vanilla Madagaskar! Ik kan niet wachten om te zien of het wat is. Wel duimen dat het zonder extra kosten door de douane komt...

Zijn ze een beetje vlot met verzenden?
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Oh wat heerlijk... wat heb je allemaal ingeslagen??? Ik ben ook aan het snuffelen wat ik graag zou willen hebben...ze hebben een actie tot eind v/d maand geen Int. verz. kosten als je onder bepaald gewicht blijft.
Dus dan kun je aantal kleinere pakketjes bestellen, en als je onder de 22 euro blijft heb je ook van de douane geen last. Ik heb ook al voor meer besteld, en dat ging toen ook goed hoor...maar dan neem je evt. het risico dat je eruit wordt gepikt...ik ga denk ik maar eens wat lekkere verwen dingetjes uitzoeken, heb het wel even verdiend dacht ik zo... en is wel eens wat leuker dan die dure supplementen ;-)
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Nou, vergeet t maar: die optie van gratis int. verx. kosten die deed t dus niet naar NL. Moest ik alsnog E9 betalen en daar zou ik 33% korting op krijgen, maar helaas dat dus ook niet. Maar al met al vond ik t al zo'n koopje... ik heb t maar zo gelaten.

Goed om te weten van die E 22...

Verder:vergeet niet boven aan de pagina op FREE te klikken, dan mag je 2 gratis samples uitzoeken!

Groeten van Bloem ---> die dol is op gratis Blue Mark in LEES ME
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Hmmm vreemd dat dat niet lukte...ik ga altijd voor de meest goedkope optie van $4 dat duurt wel iets langer eer het er is, en dat zou nu dus gratis zijn, onder een bepaald gewicht weliswaar...
Misschien had je je te veel uitgeleefd en was je pakje te zwaar?
Dat van die Free trials is een goeie, je kan er ook een boekje over Glutenvrije voeding vinden onder Books, ook gratis, ik heb het vorige keer meebesteld, nog niet ontvangen, maar zal wel laten weten of het wat is...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Oh dat klinkt geweldig! Ook maar eens naar kijken. Maar ik doe altijd super lang met 250ml bodylotion. En shampoo en doucheschuim idem. De twee die ik als laatst gekocht heb bij de Tuinen maak ik op en de rest gebruik ik niet meer.

Heb inmiddels dus een hele verzameling maar troep wat moet ik ermee?? Weggooien is zo zonde...
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Misschien kun je er iemand blij mee maken die het wel kan gebruiken?
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Ja zou kunnen inderdaad.

Spul waar al wat uit is kan natuurlijk niet als cadeautje of zo :P.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

dino schreef:Ja zou kunnen inderdaad.

Spul waar al wat uit is kan natuurlijk niet als cadeautje of zo :P.
Nee, zeker niet als je het als Hollander aan een Belg geeft. Dat bevestigt het vooroordeel van de NLse gierigheid zo! Whoahahaha!
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Nee, mss niet inpakken als cadeautje dan ;-) ...maar soms heb je mensen in je omgeving die het mss ook niet breed hebben en die er nog best wat mee kunnen, en er ook blij mee zijn ook al is er een klein beetje van gebruikt...ik heb wel eens shampoo die niet beviel en die 1 keer gebruikt was aan de buurvrouw gegeven, was toevallig het merk dat zij gebruikt, en die was er blij mee...beter dan weggooien toch?
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Er reed net een auto van DHL de straat in die vlakbij stopte, ik begon meteen te bidden 'voor mij, voor mij' en ja hoor! Het was idd voor mij, binnen 48 u dus mij hoor je niet meer klagen over die verz.kosten ;-)

Groeten van Bloem---> met een verse dikke laag vit E creme op haar koppie!
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

:mrgreen: Lekker Bloem.

Ik zie wel dat de Weleda-spullen op iHerb duurder zijn dan bij de Tuinen.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Nee joh! Da's in dollars. Maar ik geef toe: niet alles op iHerb van Weleda was goedkoper. Maar zo kan je weleens een ander bio merk uitproberen. Ik heb gewoon op koopjes gezocht (Nlse, dan weet je het wel! Whoahaha!) en bovendien een berg lippenbalsems ingeslagen die maar 2.5 dollar waren ipv hier 4 euro.
Plaats reactie