Hulp nodig in Belgie

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

Hulp nodig in Belgie

Bericht door heikenie »

Hallo Allemaal,

Vandaag las ik het heuglijke nieuws in de krant.

volgens minister Inge Vervotte Zijn de wachtlijsten voor het verkrijgen van hulpmiddelen weggewerkt!!

Verder in het artikel lees ik dat daardoor nu iedereen binnen de drie weken antwoord krijgt.

:evil: :evil: Dat klopt inderdaad maar de echte werkelijkheid is toch wel een ietsje anders. Men kijkt blijkbaar alleen nog naar de cijfertjes op de eerste bladzijden van een dossier en houdt het verder voor gezien.
Gevolg :!: :!: :!: Heel veel weigeringen op aanvragen op hulpmiddelen die inderdaad binnen de drie weken in de bus vallen.

Zo is het natuurlijk eenvoudig om een achterstand snel weg te werken :?

Wanneer je je daar niet onmiddelijk bij neerlegt krijg je , zoals ik, een uitnodiging in de bus om voor een overkoepelende medische raad te verschijnen. Daar gaan die geachte, hoog- inteligente geneesheren na een paar vragen en een onderzoek :?: :?: :?: op een kwartiertje beslissen of het werkelijk zo erg met mij gesteld is en of ik die hulpmiddelen; die invaliditeitsuitkering en hulp van derden wel degelijk nodig heb :!: :!: :!:

Het zou mijn hart verwarmen wanneer jullie allemaal morgen rond 15u een kaarsje laten branden om die heren hun verstand en hun invoelen wat bij te lichten zodat het resultaat niet al te negatief uitvalt voor mij.

Liefs

Heike
I will survive
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

RE: Hulp nodig in Belgie

Bericht door Jazzie »

Heike, ik wens je alle wijsheid toe voor morgen.
Dat je de juiste woorden zult spreken en dat de raad ècht naar je zal luisteren en alle begrip zal hebben. Veel sterkte en zet hem op!!!
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

o.k. en veel succes.
Liefs, Henny
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

En, Heike, ben je er al van bij gekomen?
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

Bericht door heikenie »

Hallo allemaal,

En ja ik ben geweest maar of ik er al van bekomen ben is een andere vraag :!:
Ze noemen zichzelf " medische raad " maar het gaf mij meer het gevoel van een ondervraging door de criminele recherche. Enkel de lopende recorder en de spot ontbraken nog.
Verder passen ze dezelfde technieken toe..... zoals plots een vorige vraag terug stellen; of toen ik een bezoek aan de dokter vermeldde onmiddelijk zeggen " en dat deed je dan alleen "

Ik heb ze er enkele keren op attent gemaakt dat bij al hun vragen het alleen gaat om technisch kunnen maar dat er nergens de belangrijkste factor van snelle uitputting mee in rekening wordt genomen.

Het begon eigenlijk al goed met te zeggen dat antwoorden van een groep niet mochten meetellen in een volgende groep.

Vbtje..... Bij mobiliteit zeg ik dat ik binnenshuis niet handenvrij kan stappen :cry: Daarna krijg ik de vraag (bij voeding en koken) kan je een klaargemaakte maaltijd opwarmen in de microgolf. Mijn antwoord is nee!!
Waarop onmiddelijk " hoe ????? kan je geen microgolf bedienen? Ik kan dat natuurlijk wel maar of dat veilig is dat ik daarna die hete maaltijd uit de oven haal en naar mijn eetplek draag is natuurlijk wat anders!! maar ja... geen vermenging van de groepen :evil:

Maar genoeg daarover... ik heb mijn best gedaan en vond van mezelf dat ik het er niet slecht vanaf heb gebracht. Nu is het afwachten op het antwoord.
Ik heb ook enkele keren vermeld dat ik meer taken op mij zou kunnen nemen wanneer zij mij niet de broodnodige hulpmiddelen zouden weigeren. Dat is echter weer een ander team en communiceren doen zij niet :evil:

Ik wordt dat steeds maar wachten zo moe en ondertussen worden mijn beperkingen steeds groter!!!
Volgende week , wanneer mijn dochter uit Amerika en de kleinkinderen er zijn, vraag ik haar hulp om een serieuse klachtenbrief te sturen naar de minister en naar het RIZIV ( rijksdienst voor ziekte en invaliditeitsverzekering )

En nu ga ik rusten voor de rest van de dag.....en vanavond uit eten :D

Liefs

Heike
I will survive
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Tja, de criminele recherche!

Hier dus weer een voorbeeld van hoe ze met jullie omgaan. Jullie zijn al veroordeeld voor het proces heeft plaats gehad!

Schande.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Lekker gegeten, Heikenie?
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Groot gelijk dat je een gepeperde brief naar de minister (die denkt dat ze het warm water uitgevonden heeft :twisted: ) en naar het RIZIV stuurt!
Het kost enorm veel energie dat geef ik toe...en dan is nog de vraag of het iets uithaalt of niet...maar we mogen niet op ons kop laten zitten...als ze geregeld dergelijke klachtenbrieven ontvangen, kunnen ze er toch op den duur niet meer naast kijken en moet er iets aan het wanbeleid veranderen toch :?:

Hopelijk van het etentje genoten en laat weten hoe het verder verloopt!

Sterkte,

Zuiderzon
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

Bericht door heikenie »

Ben jij ook belgisch Zuiderzon??

Je kan de minister zo goed typeren!

Hallo Annac,

We hadden een zalig avondje in brugge. Alleen spijtig dat ik mijn comfortabele rolwagen niet meegenomen had want het zitten op een gewone stoel was wel erg uitputtend.

De sfeer in brugge was super zeker met dit prachtige nazomerweer. Rond 10u zaten de terrasjes nog vol. Wij zaten binnen maar in een restaurantje met een gevelbrede open deur dus wel lekker!

Als je ooit eens in brugge langskomt...een aanrader en vlakbij het bekende " minnewater "
Het is een biologisch restaurant met vooral lekkere salades; quiches; pasta en lekkere dessertjes.
Het was ook echt gezellig om eens alleen met onze Oudste ( pleeg )zoon uit eten te gaan. Hij was 39j geworden. Hij was bijna 5 toen onze eigen oudste dochter geboren werd.

Toen we teruggingen naar de auto; ik wat wankel van de vermoeidheid ( en de wijn...) mijn man mank door erge ischiaspijn en onze zoon zwaaiend met zijn krukken...kreeg ik plots de slappe lach! ik zag ons groepje door de ogen van de terraszitters en ik denk dat we een raar trio vormden.

liefs

Heike
I will survive
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

Bericht door heikenie »

Het restaurant noemt " Salade Folle "
I will survive
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Nou, als mijn zoon wat is opgeknapt en mijn ex is goed gemutst, gaan we op de terugweg van Brussel naar huis ms wel eens langs Brugge! Maar volgens mij is het wel een omweg en leent Anterpen zich meer voor een uitje?
Plaats reactie