Vandaag in Tubantia:
Een artikel over stofwisselingsziekten, waaronder ziekte van Leigh, Friedreich, Mohr-Trianenberg.
Symptomen: Het had zo CVS kunnen zijn: Extreem moe, melkzuur ophoping (=spierpijn), zuurstofradicalen (=slecht herstel c.q. afbraakweefsel). Invloed op hart, skeletspieren, hersenen en nog meer ellende.
Oorzaak: Zeer slecht werkende mitochondria.
Achterliggende oorzaak: DNA fouten in celkern en/of mitochondria.
Link: Protected, een online abo nemen of wellicht papier nabestellen: http://www.tctubantia.nl
Per email kan ik beperkt een PDF toezenden.
Hetzelfde artikel zal ongetwijfeld in de andere wegener kranten verschijnen of wellicht al verschenen zijn.
CVS alike artikel in Tubantia
Moderator: Moderators
CVS alike artikel in Tubantia
Tsjonge dit vind ik interessant om te lezen.
Een vervangend huisarts vroeg 6 jaar geleden aan ons toen onze dochter ineens pijn bij het knutselen kreeg en een hele dikke gloeiende pink kreeg of er ziekte van wegener in de familie zat.
Toen nog nooit van gehoord. En verder is er nooit meer naar gekeken. Eigen huisarts zei ze moet een bal ofzo op haar pink gehad hebben dat kan niet anders
en wij maar volhouden dat dat echt niet zo was.
Ze heeft 6 weken met een spalk gelopen.
Na een dubbele middenoorontsteking is ze alleen maar gaan aftakelen, heel langzaam maar toch.
Inmiddels nog 2 zieke dochters, niets te vinden en toch ziek, zeker na inspanning o.a. uitgeput moe en pijn in spieren en gewrichten.
Al 3 artsen hebben op de mithochondrieën gewezen maar nu nog een diagnose.
Ik moest door wegenerkranten ineens aan dit gebeuren terug denken.
Kun je mij een pdfje sturen want ik kan het niet vinden in de link die je in je bericht heb staan.
Een vervangend huisarts vroeg 6 jaar geleden aan ons toen onze dochter ineens pijn bij het knutselen kreeg en een hele dikke gloeiende pink kreeg of er ziekte van wegener in de familie zat.
Toen nog nooit van gehoord. En verder is er nooit meer naar gekeken. Eigen huisarts zei ze moet een bal ofzo op haar pink gehad hebben dat kan niet anders

Ze heeft 6 weken met een spalk gelopen.
Na een dubbele middenoorontsteking is ze alleen maar gaan aftakelen, heel langzaam maar toch.
Inmiddels nog 2 zieke dochters, niets te vinden en toch ziek, zeker na inspanning o.a. uitgeput moe en pijn in spieren en gewrichten.
Al 3 artsen hebben op de mithochondrieën gewezen maar nu nog een diagnose.
Ik moest door wegenerkranten ineens aan dit gebeuren terug denken.
Kun je mij een pdfje sturen want ik kan het niet vinden in de link die je in je bericht heb staan.