Mijn zoektocht naar verbetering, en de eerste resultaten.

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Mijn zoektocht naar verbetering, en de eerste resultaten.

Bericht door startdust »

Heb er lang over na gedacht maar ik wil het toch op het net medelen.
na 2,5 jaar lang in het wilde weg van alles geprobeert te hebben zonder te weten wat ik heb, kwam ik natuurlijk niet veel veder. toen kwam ME in het beeld hoe vervelend dat ook was, ik wist nu wel waar ik moest zoeken.

adhd ben ik nu zoon 2 maanden bezig met een home made behandel plan :D en het blijft elke dag een strijd, maar ik zit weer af en toe in de kroeg ik fiets kleine stukjes voel me scherper en zie er fitter uit. en ik lig nog wel eens een half uurtje op de bank maar slapen doe ik eigenlijk overdag niet meer, ter vergelijking deze zomer heb ik alleen maar op de bank gelegen slapen en slapen en slapen...

1 inflammatie en eventeueele co infecties bestrijden,
hiervoor gebruik ik doxycycline 200mg voor nog een maand of 3 is de planning
)Dit is allemaal expirimenteel en gedaan door een MBO student welzijnswerk' dus ik raad natuurlijk iedereen af op eige houtje te beginnen
Laatst gewijzigd door startdust op 06 feb 2011, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

2, th1 schift stimuleren met DHEA 50 mg per dag
3 kruidenpakket als antiviraal anti bacterieel anti candia anti inflamatie vermindering nf kb cox 2 en antigenen respons

Hiervoor heb ik olijf blad eucalypthus groene thee en gember en curcuma
ik maak een koude infusie in water die ik verdun met meer water zodat ik 40 kopjes thee in 2 liter gewoon koud gedurende de dag kan drinken

4 Orthostatische klachten, asrpine 100mg per dag
5 Uitgeputte ATP door Rnase activatie, vul ik aan met 5 gram creatine per dag

Mijn laaste missie is elastase velagen want mijn spieren-pezen-ligamenten
blijven maar HARD. hiervoor ga ik eerst boswella zuur proberen en als dat te weinig resultaat geeft ga ik toch een beta lactam anti biotica inzetten
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Fijn, die vooruitgang !
Maar "home made" :
Doxycyline is eerste keus bij een aantal infectieziekten, onder andere van bacteriële luchtweginfecties tot chlamydia en de ziekte van Lyme,
dan heb je toch een goede arts gevonden ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

al met al helpt het echt! de ruizende moeheid die door mijn lichaam heengierde is zo goed als weg. alleen de scherpe pijn is nu overgebleven en die geeft me nog vrijveel beperkingen net name in mijn gezicht kaken hoofd rug enz door de verhardingen in de spieren kraken al mijn gewrichten ook sneller, dit is al wat minder geworden, )voor de mannen ook heb ik weer elke da een odol :lol: dit is bij mij echt een indicator voor hoe het gaat. owja en ik ben 1 kilo aangekomen maar toch vet op mijn buik kwijt

de verharding is nog een uitdaging, ik moet even op salaris wachten zodat ik dingen kan kopen om elastase te verminderen. resultaten hiervan post ik weer

Greeets
Laatst gewijzigd door startdust op 06 feb 2011, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

senna schreef:Fijn, die vooruitgang !
Maar "home made" :
Doxycyline is eerste keus bij een aantal infectieziekten, onder andere van bacteriële luchtweginfecties tot chlamydia en de ziekte van Lyme,
dan heb je toch een goede arts gevonden ?

haha ja home made ja... ik laat me niet door het systeem kapotmaken, ik zorg todat er geen goede behandeling komt dat ik zoveel mogelijk kan genieten van het leven.. ook al moet ik daar een wandelende chemobox voor zijn
ja heerlijk om soms heel eventjes te kunnen vergeten dat je ziek bent en lekker van een muziekje te kunnen genieten.

nee ik ben niet onder behandeling bij een arts.. ik heb het een en het ander thuis liggen aan medicijnnen :D zegmaar een kast vol vanaf beta blokkers tot perdnison
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

pff stoppen met medicatie geeft binnen 3 dagen een terugval naar 14 uur per dag slapen... toch maar stevig volhouden aan mijn regiment
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

@startdust

interesante post !

Was benieuwd naar DHEA en ben dat even gaan opzoeken. Misschien ben ik fout maar ik zag een paar niet te verwaarlozen mogelijke gevolgen van langdurig DHEA gebruik ....
Maar misschien is het een ander product? Kan je wat meer hierover vertellen?
Is het een product op doktersvoorschrift?

Doxycline , zou ik toch ook opletten bij langdurig gebruik, heb het onlangs 10 dagen moeten nemen wegens een ontsteking op de luchtwegen en mijn vooruitgang smolt weg als sneeuw voor de zon. maar iedereen reageert anders natuurlijk .

Curcuma heb ik ook toegevoegd aan mijn pakket !

Wat bedoel je juist met de problemen met de spieren - pezen -ligamenten.

Voor de spieren (verzuring) zijn er tal van goede sportsupplementen.

Voor de gewrichten gebruik ik glucosamine/chondroitine/msm maar dit geeft mij nog geen echte voldoening. De gewrichten blijven met zijn momenten heel pijnlijk.

Nu had ik al een tijdje pijnlijke gewrichten en het ging niet over tot ik dinsdag bij een verkeerde beweging een geknelde zenuw/of het verschot kreeg. De dokter heeft me een injectie gegeven met een ontstekings remmer en het probleem met de spierpijn is nagenoeg weg. Nu de injectie bija uitgewerkt is komt de pijn wel terug. Het is een middel dat verwant is met diclofenac.
Heb dat vroeger genomen (in pilvorm)en heb er een reflux aan overgehouden. Heeft een jaar geduurd eer ik er van af was ! Dus die pillen nemen is geen optie.
Een apothekeres waar ik online supplementen bestel heeft me nu een product op basis van silicium aanbevolen (drinkbaar of gel) en dat zou helpen. maar heb het nog niet geprobeerd !
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Een apothekeres waar ik online supplementen bestel heeft me nu een product op basis van silicium aanbevolen (drinkbaar of gel) en dat zou helpen. maar heb het nog niet geprobeerd !
Ik heb vorig jaar twee van die flessen vloeibare silicium leeggedronken, een dopje per dag. Of het nu werkelijk heeft geholpen, wellicht onrechtstreeks. Ik ben er niet van uit mijn bed gesprongen :)

Maar het heeft zeer veel positieve eigenschappen. Dat is waar.
Celmembraan, zware metalen, zenuwstelsel, reuma, ...


http://www.fabster.be/silicium/therapeutisch.html#4.6
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

ok bedankt Marléne , ik zal het ook eens proberen , een supplementje meer of minder :) :)

en uit bed springen ... wel dat hoeft voor mij totaal niet , als ik 's morgens al op een normale manier er zou uitraken dan ben ik al heel tevreden.
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

Hey Danny,

DHEA geeft geen vervelende bijwerkingen is compleet veilig! er zijn een paar onderzoeken die suggereren dat het slecht voor je vaten is maar concreet bewijs is er niet, voornamelijkste reden dat ik het gebruik is.
om mijn eigen testosteron cortisol optimaal te laten werken,
TH1 te stimuleeren, en daaroor minder allergieen inflamatie te krijgen, en imuunsysteem de goeie kant op te laten gaan.
in NED is het illigaal, rest van de wereld niet.. altijd hetzelfde hier he gehegeh)ook pas sinds kort hoor'

ja ik heb gellukig nergens last van voel me alleen maar beter eigenlijk!
was wel even spannend ja want als je er gevoelig voor bent krijg je echt last van je darmen ja

curcuma super spul he :D , spieren zijn echt hard! ingeteerd knisperent pijnlijk.. alles kraakt.. echt te wijten aan NO elastase en inflamatie chanelopatie.. kan niet anders denk ik ontgiften ontzuren heeft echt geen effect )en ik ben overgens oook niet echt van die therorie gehe





!
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

b12 smelttabletten vandaar mee begonnen,b12 injecties zijn onderweg..
en zithromax )marcolidisce antiobiotica vandaag toegevoegt!!! :lol:
)doelen mycoplasma`s lyme en andere aanverwante consorten uit lichaam wegpesten )
ik zie wel waar het schip strand, vandaag lekker de stad in kunnen gaan parkje gepakt koffie gedronken en straks door naar stage!
Greets joost
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

danny1964 schreef:ok bedankt Marléne , ik zal het ook eens proberen , een supplementje meer of minder :) :)

en uit bed springen ... wel dat hoeft voor mij totaal niet , als ik 's morgens al op een normale manier er zou uitraken dan ben ik al heel tevreden.
gehegehegehegeh :D
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

@ startdust

Wat veiligheid betreft, moeten twee punten vermeld worden. Het gebruik van DHEA, zelfs in kleine dosissen, ging in verschillende studies gepaard met een verlaging van het HDL-cholesterol; DHEA zou dus de kans op cardiovasculaire ziekten kunnen verhogen. Bovendien zou DHEA door zijn hormonale transformatie hormoonafhankelijke kankers in de hand kunnen werken of verergeren. Deze potentiële risico’s kunnen toenemen wanneer de dosissen verhoogd of de duur van de behandeling verlengd worden.

Anderzijds werden volgens sommige auteurs maar niet volgens anderen, potentieel positieve effecten van DHEA aangetoond in geval van bijnierinsufficiëntie. DHEA wordt ook onderzocht binnen het kader van een klinisch experimenteel programma betreffende de behandeling van lupus.

Als besluit lijkt het gebruik van DHEA bij stoornissen die te wijten zijn aan het verouderingsproces niet verdedigbaar, aangezien zijn doeltreffendheid niet werd aangetoond in gecontroleerde klinische studies, en aangezien DHEA bij langdurig gebruik of toediening in hogere dosissen risico’s vertoont, die verband houden met hormoonafhankelijke kankers (prostaat, borst, baarmoeder) en met een verlaging van HDL-cholesterol.

http://www.vbs-gbs.org/dgs/gs2002/gs020 ... 205-12.asp

dit bedoelde ik met negatieve effecten - vond dat toevallig omdat ik ook interesse heb in alles wat me enigszins vooruit kan helpen !
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

heb je een privé mailtje gestuurd startdust !
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

ondertussen alweer even gestopt met de AB, al met al de gonzende moeheid is stukken minder geworden. sochtends blijft wel een probleem, maar overdag slapen doe ik niet meer, rusten wel en helaas blijft inspannings toleranie wel een groot probleem. maar ik ga wel vaker de deur uit, rustig in de tuin werken, naar de winkel toe lopen, kleine stukjes fietsen de kroeg in enz. wallen zijn minder en er lopen zo nu en dan weer eens aders over mijn armen :lol:

probleem met de harde spieren ga ik voor naar de pijnpoli en reumatoloog, over 8 dagen ofzo dus ik ben benieuwd.

veder sta ik nu op olijfblad gember sarsaparrila omega 3 en zoethout.
als anti bacterieele antivirale anti inflamatie anti oxidant pakket, het werkt super alleen balen dat als ik er 3 dagen mee stop ik me met de dag weer slechter voel worden.. maja dit is 5 minuten per dag werk en kost me 15 euro per maand dus ik doe het ervoor..
Al met al zeker een flinke stijgende lijn wel hoor!, volgende expiriment is amantadine
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Plaats reactie