Een paar weken geleden las ik hier ergens over het overkoepelend CVS platform waar Dr Uytersprot deel van uitmaakte.
Ik dacht daar misschien antwoord te krijgen op mijn vele vragen rond tegemoetkoming bij de aankoop van hulpmiddelen.
Op dat moment herinnerde ik mij dat ik nog ergens een onafgewerkt concept voor een mail staan had naar dr Uytersprot.
Ik haalde die terug boven en vulde die aan met mijn vruchteloze gang naar de officiele instanties. Ik vermelde ook in mijn mail dat alle weigeringen kwamen ondanks de uitdrukkelijke adviezen van de mij behandelende geneesheren en van de MDT's ( multidisciplinaire teams )
Ik eindigde met te zeggen dat ik begreep dat zij omwille van haar eigen CVS niet in de mogelijkheid zou zijn om mij verder te helpen maar vroeg haar alleen of zij mij kon doorverwijzen naar iemand van het platform om mij raad te geven in de stappen die ik verder moet zetten.
Ik had weer een beetje hoop...... onterecht echter

Wat moet ik daar nu uit concluderen

Het maakt me wel kwaad te moeten ondervinden dat in plaats van samen de handen in elkaar te slaan, de dokters van de verschillende centra blijkbaar alleen schermen voor hun patienten.
Het maakt me een beetje moedeloos. Ik heb hulpmiddelen nodig en ze worden mij steeds weer geweigerd waardoor ik gedoemd ben om nog beperkter te leven dan de mogelijkheden die ik nog zou hebben met hulpmiddelen. Ik wordt veroordeelt om te leven tussen mijn eigen vier muren. Want de middelen om dit zelf volledig te bekostigen ontbreekt mij.
Deze week donderdag moet ik dan nog naar de medische commissie en de therapeuten en dokters die ik sprak zegden me al dat dit gewoonlijk niet veel goeds voorspelt. Woensdagavond heb ik nog een gesprek met mijn huisarts en hij zal proberen om er naast mij aanwezig te zijn. Voorzichtig probeer ik nog te hopen dat dat iets uithaalt.
Heike