resveratrol

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

resveratrol

Bericht door danny1964 »

Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi danny,

:wink: ff nieuwsgierig. Want, wat denk jij, dat dit middel/supplement je zal gaan opleveren?
Ik lees nogal verschillende meningen op internet over Resveratrol. Ook zou het erg kostbaar zijn.

Ook weer de tip: ga het goed bespreken, alvorens te gaan nemen, met je behandelaar/(huis)arts/apotheker. Ook in combinatie met de middelen/supplementen die je momenteel al gebruikt.

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

@ Louisa

ik bespreek die dingen zeker met de apotheker (huisarts heeft geen interesse daarvoor !)

Wat mijn bedoeling is, wel ik zie het als ondersteunend, je kan mijn antwoord bekijken bij quercetine en ik zie dit als een onderdeel nl als anti oxidant en ik denk dat ik ons geval dit heel nuttig kan zijn.

Tevens als je het Nederlandstalige artikel lees dan staat er
Quercetine en piceatannol verhoogde de activiteit van het menselijke sirtuine SIRT1 met respectievelijk factor vijf en acht. In een reageerbuis.

En dan ben ik verder gaan kijken , ....


http://nl.wikipedia.org/wiki/Sirtu%C3%AFne

En bekijk eens wat er als laatste staat bij sirt 1 ..............

Ik bekijk het mss simplistisch maar ik geloof dat alle beetjes helpen en geloof me ik neem geen risico's met overdadige mixen van al die supplementen !
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi danny,

:wink: Dank je wel voor de info. Laat (ons) zeker weten of je de supplementen gaat gebruiken en of je verbetering/verlichting van de klachten ervaart.

:oops: En, yep, ik maakte mij ietsjes bezorgd dat je misschien te veel supplementen gaat nemen. En zelf-dokteren, maakt mij altijd ongerust.

Als je het in goed overleg doet met jouw apotheker, die je begeleidt, is het prima!

Groetjes, Louisa
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Ik slik ook resveratrol van now foods, sinds een half jaar. Ik weet niet of het verstandig is, maar ik heb een documentaire gezien over gezond ouder worden en dat een honger dieet daar goed bij helpt. Een hongerdieet zette bepaalde genen in werking, waardoor je gezonder oud werd. Een hongerdieet is natuurlijk alles behalve leuk, dus kwam de onderzoeker met resveratrol die dezelfde genen in werking zette. Ik hoop me ooit nog beter te gaan voelen, ben nu tien jaar van mijn leven nu ja niet kwijt maar wel een beetje. Hoop dat ik dan tenminste gezond oud wordt, als ik eenmaal beter ben en waarschijnlijk oud.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Plaats reactie