Quercetine

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Quercetine

Bericht door danny1964 »

Heeft iemand ervaring met dit supplement?
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Quercetine

Bericht door danny1964 »

ter info :

¤ Quercetine is een flavonoïde met antioxidante eigenschappen. Het wordt al meer dan dertig jaar gebruikt om de weerstand te vergroten tegen voedsel- en luchtwegallergieën. De biologische effecten zijn met name te verklaren door de antioxidante werking, maar ook door de synergie met vitamine C (quercetine en Vitamine C beschermen en herstellen elkaar wederzijds), en de veelzijdige en uitgebreide ontstekingsremmende werking. Bijzonderheden:

* Quercetine remt de cyclo-oxygenase en de lipo-oxygenase, waardoor de aanmaak wordt geremd van de voornaamste aanjagers van ontstekingen: prostaglandines et leukotrienes. Door dit brede werkingsgebied kan het gebruikt worden in alle situaties waarin sprake is van ontstekingen
* Quercetine remt de aanmaak van histamine door de basofielen en mastocyten te stabiliseren. Histamine is rechtstreeks verantwoordelijk voor het overgrote deel van de vervelende symptomen van een allergie (niezen, jeuk etc.).
* Quercetine werkt direct in het darmkanaal aan het terugdringen van allergische reacties op voedsel
* Een onderzoek dat zich over een lange periode uitstrekte en waarbij 809 mannen gedurende 5 jaar werden gevolgd (Lancet, 23 oktober 1993; 342: 1007-11) toont aan dat een hoge quercetine-inname het algehele risico op hart- en vaatziekten met een derde vermindert. Quercetine heeft aangetoonde anti-stollingskwaliteiten en een bloedvatverwijdende werking.
* Het risico op een herseninfarct is omgekeerd evenredig aan de inname van quercetine: diegenen die de laagste dosis quercetine innemen lopen een 4 maal zo hoog risico op een herseninfarct
* Quercetine beschermt de nieren tegen vergiftiging door bepaalde medicijnen (cyclosporine)
* Quercetine verbetert de symptomen bij prostatitis aanzienlijk, en vermindert de pijn bij chronische bekkenpijn.
* Quercetine is al vele malen onderzocht vanwege de veelbelovende kankerbestrijdende werking
* Lange tijd was men gematigd enthousiast over de gunstige werking van quercetine, omdat het moeilijk opgenomen wordt door de darm. Om toch te kunnen profiteren van de positieve eigenschappen, was het noodzakelijk elke dag een grote hoeveelheid capsules in te nemen.

Er is een nieuwe vorm van quercetine geïsoleerd uit de Braziliaanse plant Dimorphandra mollis, namelijk isoquercitrine (quercetine -3-0-glucoside). Het is aangetoond dat dankzij het aandeel van glucoside in dit molecuul, de absorptie door de darm 5 tot 20 maal zo hoog is. De piek van het gehalte in het serum wordt ook nog eens 6 maal sneller bereikt dan met de traditionele vorm van quercetine.
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Quercetine

Bericht door vlindertie »

Lieve Danny,

De kennis van nieuwe dingen die jij hebt is verbluffend! Voor mij is het allemaal Spaans en ik heb er in ieder geval geen ervaring mee. Ik denk weinigen van ons.

Hoe kom je toch aan deze info?
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Quercetine

Bericht door louisa »

Hoi vlindertie,
vlindertie schreef:Hoe kom je toch aan deze info?
:lol: ff googlen: http://www.supersmart.com/nl--Bio-Querc ... ieen--0092
Ik had het ook even opgezocht, omdat ik het middel niet ken.

@Hoi, Danny,

Gebruik je zelf dit middel/supplement? En met welke andere combinaties? Heb je dit in overleg gedaan met je behandelaar/(huis)arts/apotheker?

Groetjes, Lousia
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Quercetine

Bericht door vlindertie »

@ Louisa: je bent lief. Ik bedoelde eigenlijk dezelfde vraag als jij aan Danny!
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Quercetine

Bericht door danny1964 »

ik gebruik het momenteel nog niet omdat ik enerzijds wou weten of iemand er al ervaring mee heeft en anderzijds ben ik nog aan het rondkijken wel product het beste lijkt.

Ik heb al een paar producten gevonden , enerzijds lijkt me de bio quercetin van Smart goed maar anderzijds heb ik een product gevonden dat quercetine combineert met Vitamine C en .... zie de samenstelling :

Quercetine 500 mg, Serenoa repens extract 160 mg (zegepalm), vitamine C 60 mg (L-ascorbinezuur), papaïne 20 mg, bromelaïne 20 mg.

Daar hebben we onze papaine en bromelaine weer die ik vroeger al eens ter sprake bracht !

Mijn apotheker vind het een goede keuze. Momenteel is het zo dat ik een klein standaard pakket aan supplementen slik aangevuld met sportsupplementen. En dan is er een aanvullend pakketje waar ik "nieuwigheden" insteek zoals immuniteitsversterkende middelen, ontgiftende middelen .... Dat laatste pakketje daar doe ik gewoon een werkzame kuur van, als er bijvoorbeeld aanbevolen wordt om een kuur van 6 weken van product x te doen dan doe ik dat en wissel nadien af met een product dat "iets anders te lijf gaat :D of iets anders hopelijk teweegbrengt "

Wel ik krijg advies van een apotheker maar bijna al de dingen die ik naar voor breng zoek ikzelf op , internet is een onuitputtelijke bron van informatie en ik besteed daar wel enorm veel tijd aan om die zaken uit te zoeken.

Ik heb het reeds beloofd om mijn lijstje supplementen te updaten en mijn ervaringen eens neer te schrijven en binnenkort zal het er echt van komen.
Misschien zitten er nuttige zaken in voor de mensen hier .... zonder te denken dat ik het warm water aan het uitvinden ben hé !!! :D
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Quercetine

Bericht door vlindertie »

Jouw aanpak is in ieder geval een geheel nieuwe en erg interessant.
Ik ben benieuwd of je effect merkt.
Zo ver ik het heb begrepen en ervaren, moet je wel een enorm lange tijd bepaalde middelen innemen om een resultaat te voelen en de blijvende werking ervan te ervaren.
Daarom weet ik niet of het handig is Danny als je zoveel wisselt in je pakketje. Maar dat is natuurlijk aan jou. Succes!!
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Quercetine

Bericht door danny1964 »

@vlinder

wel ik wissel niet zo vaak als je denkt , lees eens wat ik schrijf na Mijn apotheker ....

Er zijn bepaalde supplementen waarbij men adviseert om ze bijvoorbeeld een maand of 6 weken te nemen, een zogenaamde kuur die men dan desgewenst 2 of 3 keer op een jaar herhaalt.

Maar bijvoorbeeld een Q10 neem ik al maanden , onafgebroken . (idem voor bv Magnesium, ...)

Ik had gehoopt een beetje tijd te hebben vandaag om mijn pakketje voedings/sportsupplementen te posten maar ben vanmorgen opgestaan met een verschrikkelijke hoest en koorts . grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Quercetine

Bericht door danny1964 »

Nog even wat extra info

Quercetin

Quercetin has been used as an anti-inflammatory supplement, but one of the more recent and credited claims of Quercetin is its energy boosting properties. Taking a Quercetin supplement can provide a long burst of naturally sustained energy. This is a result of Quercetin naturally increasing the quantity of mitochondria in your cells. Mitochondria are the power source of a single cell, and an influx provides your muscles with extra fuel and extended endurance.dit is het begin , hierna de link

http://www.quercetinguide.com/
Plaats reactie