Stoppen met de anticonceptiepil ?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Stoppen met de anticonceptiepil ?

Bericht door cleopatra »

Hallo allemaal,

Zijn er mensen onder jullie die baat hebben gehad bij het stoppen met de anticonceptiepil ?

Het zou zeker niet de oorzaak zijn, maar volgens mijn huisarts en gyneacoloog kan het zowel fysiek als psychisch enorm belastend zijn, en zeker in ons geval.

Vooraleer hij antidepressiva voorschrijft wil hij eerst afwachten wat het geeft als ik enkele mnd gestopt ben met de pil.
Ook naar vermoeidheid toe, zou het een klein verschil kn maken ...
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Stoppen met de anticonceptiepil ?

Bericht door janine »

Wauw, jij start het.. ik tikte het.
Gisteren bij de huisarts geweest en die heeft nu ff als proef een andere pil voorgeschreven (ivm doorbraak bloedingen). Maar.. wil ik stoppen of toch de andere pil testen?
(en voor de bloedingen wil ik gewoon een uitstrijkje)

Fijn... hebben we net geen 2 topics.

Ik heb hier dezelfde vraag. Wil van die kl*tepil af.. ook omdat het gedonder daar ooit meet is begonnen, maar ik vind het wel een enge stap ivm zwangerschap. Doe het nu altijd dubbel.. en dat is wel zo veilig!

Ben heel benieuwd naar ervaringen over stoppen.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Volgens mij is de pil idd niet goed.
Toevallig heeft mijn oudste dochter net gezegd dat ze deze maand haar pil niet genomen heeft, en dat ze veel minder moe is.

En mijn jongste dochter heeft sinds 3,5 jaar ME, en dat is juist het moment dat ze begonnen is met de pil: toeval of niet?
Ze is nu in elk geval beter, en neemt nu de Nuvaring, al een hele tijd.
Ik weet natuurlijk ook niet of er een verband is of niet, ...
Maar ik ben wel overtuigd dat de pil niet goed is.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Jullie hebben me net weer overtuigd van de voordelen van sterilisatie ...

maar ik heb daar dan ook al de leeftijd en de kinderen voor.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Maar hoe zitten jullie dan met menstruatie? Is dat voor jullie geen probleem? In mijn geval zijn die zo extreem, dat ik niet durf te denken hoe dat nog erger zou zijn, zou ik geen pil slikken...
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Ik had voor ik de pil slikte heel erg veel last van mijn menstruatie, veel pijn, heftige bloedingen, me heel erg beroerd voelen en dan zeker een hele week lang. Ik ben vorig jaar 2 maanden gestopt met de pil omdat dit nodig was voor een van de bloedonderzoeken maar toen heb ik ook weer heel veel last van mijn menstruatie gehad.
Ik durf eigenlijk ook niet zo goed meer te stoppen ook al zou dat misschien voor de rest van mijn klachten wel beter zijn. Want met de pil heb ik veel minder last daarvan.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Tijdens de menstruatie voel ik me nog slechter dan anders dus is me ooit voorgesteld om de pil door te slikken.
Daar zijn geen gevaren aan verbonden. Door andere problemen werd dan de mirena geplaatst maar mijn menstruatie bleef er niet van uit.
Eind december laten verwijderen en ik heb er geen spijt van :
geen lichte hoofdpijn meer, terug eetlust, geen pijn meer in onderbuik, zelfs minder gewrichtspijn.
Ik ben er dus zeker van dat hormonen een grote invloed hebben op ons.
Moet nu wel afwachten hoe menstruatie gaat verlopen.
Op internet lees je echt vreselijke bijwerkingen van hormonen, homonale disbalans, oestrogeen-dominantie,...leesvoer genoeg.

Ik zou dus eerst zeker stoppen vooraleer aan de AD te gaan !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

En bestaan meerdere vormen van anti/conceptie, zoals naast de Mirena ook een spiraal van koper dat helemaal geen hormonen afgeeft. Dat ding zorgt er gewoon voor dat het baarmoederslijmvlies op tijd wordt afgebroken zodat er geen baby´s kunnen komen.
Dan is er nog de implanon, een staafje onder de huid wat je 3 jaar beschermt, maar waar hormonen wel weer rechtstreeks in je bloed komen. Bij de Mirena komen de afgegeven hormonen alleen in je baarmoeder, niet direct in je bloedbaan.

Maak een afspraak bij een gynaecoloog en zoek uit wat het beste bij jou past. Daar is zo iemand tenslotte voor opgeleid.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Nou, nog even wat opgezocht over dat koperspiraal, maar dat lijkt me geen goede keuze.
Hij is minder betrouwbaar en je menstruatie wordt heftiger. Daar zitten we niet op te wachten.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Mirena :
De hoeveelheid hormoon die in het
bloed en dus in de rest van het lichaam komt, is bij Mirena 60 tot 100 maal minder dan
bij de anticonceptiepil.

Weet zeker dat het bij mij wel in het bloed zat.
Is dat niet het geval dan zal je ook (hopelijk) geen bijwerkingen hebben.
Ervaringen genoeg te lezen : ook over depressie en libido.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Tja die bloedingen, dat was ik alweer vergeten ... wat een nachtmerrie vroeger. Heb er jarenlang ijzerpillen voor geslikt. Dan toch maar het mirena spiraaltje. Gelukkig minder last van Senna.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ja, de Implanon ga ik mogelijk ook overwegen, want als ik het goed heb dan blijft daarbij ook je menstruatie uit. Maarja.. dan zit je dus wel met een overgangsperiode en daar vrees ik voor. Dat de hele boel dan helemaal uit balans is en de garantie op beterschap wordt niet gegeven. Dus blijf ik voorlopig het volgende doen: 10 weken aan de pil en dan pas 1 stopweek. Niet alleen heb ik dan minder vaak een menstruatie, gek genoeg zijn ze toch een petit peu minder.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Lees eerst dit eens als je Implanon overweegt

http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relati ... nger.dhtml
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

God, stel je voor dat je per ongeluk door zoiets zwanger zou raken. Mijn hemel, moet er niet aan denken. Al weten we dan wel dat er nog lichaamsdelen zijn die wel weten hoe ze hun werk moeten doen :mrgreen:
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

ik heb 6 jaar een inplanonstaafje gehad en heb er nooit geen problemen mee gehad.
Plaats reactie