Stoppen met de anticonceptiepil ?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

dontknow schreef:ik twijfel juist of opnieuw beginnen niet helpt....
want mijn menstruatie (nu zonder pil of aanverwante artikelen) kost zo veel energie dat de aanvallen rond die tijd al bijna ingepland staan, 2 weken ervoor ben ik al wat minder lekker en is mijn temperatuur hoger, en de dagen ervoor kom ik soms het bed niet uit...
Herkenbaar hoor.. Ik slik juist de pil (ook steeds een aantal maanden door) zodat ik geen energie kwijt ben aan de menstruatie. Ik kan moeilijk elke maand een aantal dagen in bed blijven liggen want ik heb kleine kinderen die zorg nodig hebben. Ik ben dus erg blij dat de pil bestaat.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

In mijn geval slik ik 9 weken en ben telkens de 10e week ongesteld. Mijn hemel, is nog niet eenvoudig. Echt iets waar je je doorheen moet slaan. Maar dan dus wel 2x minder. Is voorlopig de fijnste oplossing voor mij. Ik merk wel dat het dan langer duurt voordat het bloeden doorbreekt en het houdt ook een paar dagen langer aan. Maar dat mag geen naam hebben, ben al blij als ik me er niet meer beroerd door voel.

Heb overigens laatst een keer 6 maanden achter elkaar doorgeslikt. Met vervelende pijn in mijn onderbuik als gevolg. Toen ik de huisarts het vroeg was hij not amused: het was niet de bedoeling dat ik de menstratie zo lang uitstelde. Daar ben ik dus wijzer van geworden. Wachten op een doorbraakbloeding zoals Vermeulen (gynacoloog van origine) is dus niet altijd verstandig. Doe ik dus niet meer.
Gebruikersavatar
dontknow
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 jan 2011, 20:29

Bericht door dontknow »

mijn gyn vond het prima dat ik doorslikte, eens per half jaar, dan weel een bloeding laten komen,
nu is het vooral de eerste dag enorm heftig.... eigenlijk houd niks het echt tegen. Ik lig eigenlijk elke maand naast de andere evt. aanvallen wel de dag of 2 dagen ervoor veel plat, en soms komt daar een aanval bij. of in de week ervoor. Het lijkt dan iets te maken te hebben met hormoonspiegels... alsof je lichaam de energie niet heeft om alles op te starten....

Heb dan ook enorme eetbuien... tussen door ook wel... hier en daar...
kom rond die tijd 4 kilo aan, maar is er altijd weer snel vanaf....
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Ik ben ivm risico trombose door al zo lang continue liggen en geen uitzicht op verandering op enige termijn hierin vorig jaar april gestopt met de pil. Ik voelde me wel energieker, maar van binnen, in de praktijk kon ik hier niets mee want dan vele malen zieker en weken superslecht (PEM in optima forma). Verder heeft het niets gedaan voor de ME/CVS.. Wel blij dat ik die troep niet meer hoef te slikken (helaas is het soms echt noodzakelijk, zoals bij jou en anderen Jazzie).

Ooit begonnen met pil kort na begin menstruatie vanwege nogal gestoord ritme en heftig (10-16 dagen achter elkaar per keer hele zware bloedingen, was geen doen soms met maar 2 weken ertussen tot volgende, dan een maand of 2 tot 3 niet, dan weer kort achter elkaar. Inmiddels heb ik in de afgelopen 10 mnd slechts 3 hele lichte en korte menstruaties gehad, met gemiddeld 3 mnd ertussen. Tegenovergestelde van toen ik begon als bijna 17-jarige. Ik lijk wel in de overgang te zitten.. Wel relaxt dat het bijna niet meer speelt, maar met 34 jr. zou dit wel wat jong zijn als het dat is :wink: . Ik kijk het nog even aan tot een jaar na stoppen en dan maar eens vragen aan huisarts wat dit betekent.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
marnavik
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2014, 18:11

stoppen met de anticonceptiepil

Bericht door marnavik »

Ik ben met mijn me/cvs voor lange tijd gestopt met de microgynon 30, maar helaas geen enkel verschil in vermoeidheid oid.
Helaas wel weer een normale menstruatie waardoor ik weer wat meer klachten heb tijdens deze periode. ( buikkrampen en veel meer bloedverlies)

Nu ben ik weer sinds een aantal weken begonnen met dezelfde pil, en ook nu weer geen enkel verschil in vermoeidheid.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

stoppen met de anticonceptiepil

Bericht door asje »

Ik heb ook nog nooit gelezen (in 25 jaar) dat dat invloed zou hebben.

Ben ook ruim 5 jaar zonder pil geweest, het enige verschil was al die onnodige menstruatie-ellende, waardoor minder kunnen. Ik zou 'm ook doorslikken ipv die onnodige en belastende menstruaties te laten komen.
Life smells...
Plaats reactie