samen sterk om af te vallen. wie doet mee?

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

ter info

bij ziek worden zijn er een groep mensen die zijn beginnen afvallen en anderen die verdikt zijn...
weet dat dit een gevolg kan zijn door darmdysbiose, met name:
teveel aerobe en te weinig anaerobe bacteriën -> verdikken
teveel anaerobe en te weinig aerobe bacteriën -> afvallen
(anaerobe verbruiken veel meer)

dus dan is het ook zaak om de darmflora aan te pakken middels gerichte AB en probiotica om een nieuw evenwicht te creëren
Oja, DML staat niet alleen in zijn protocol van bacteriële overgroei:
Malabsorptie - bacteriële overgroei syndroom
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
cvske
Beginner
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 nov 2009, 10:40
Locatie: Vlaams-Brabant

Bericht door cvske »

Hallo zuiderzon,

het is juist sinds ik in therapie bij DML ben dat ik die 5 kilo ben bijgekomen en ze er niet meer af krijg. Ik ben nog ooit 5 kilo bijgekomen maar toen kreeg ik ze er wel af. Ik neem nu 8 maanden Ab (verschillende soorten) en probiotica lacteol.
Ik weet nu ook wel dat je gewicht niet de belangrijkste bekommernis is als je CVS hebt, maar het kan wel bijdragen tot nog slechter in je vel zitten.
"teveel aerobe en te weinig anaerobe bacteriën -> verdikken": maar wat doe je er dan aan als je al AB en probiotica neemt.
Tx, liefs CVSke
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Bedankt voor je bericht, ZZ.
Ik ben getest bij DML en heb dus ook lactose, caseine, fructose, gluten malabsorptie...
dus waarschijnlijk zal het daar wel mee te maken hebben, er loopt zowiezo het een en ander mis bij de spijvertering...
Want ik eet eigenlijk niet zo veel, maar ik beweeg wel weinig de laatste tijd.
De LDN die ik neem zorgt er ook wel voor dat de voedselintoelanties verbeteren, en ik neem tussendoor nog wel Mutaflor, en andere probiotica, maar mss niet genoeg?
Ik wacht toch nog wel een tijdje af, en zie voorlopig wat de LDN nog verder voor me doet.
Ik hou het in mijn achterhoofd.
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Bericht door cansada »

Het wil met mij niet zo vlotten, dat afvallen. Ik eet zo gezond mogelijk (ook veel biologische yoghurt met bifidus cultuur), om de 2 á 3 uur een beetje vanwege de hypoglykemie. Alhoewel ik full-time ziek ben, ben ik part-time bedlegerig. Dat is ook de reden waarom mijn bloedsuikerspiegel vaak ontregeld is. Wanneer ik nou niet aldoor van die ligneigingen zou hebben, of nog beter niet meer zo moe!, dan hoef ik ook niet alsmaar iets te gaan eten als ik weer even gelegen en/of geslapen heb.
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Bericht door cansada »

Al dat slapen schijnt toch nog ergens goed voor te zijn:

http://www.gezonder-afvallen.nl/slaap.html
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

:D :D :D
Thanks Cansado!
Wat ga ik slank worden!
Gisteren tot 12 uur 's middags geslapen! :wink:
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik blijf maar afvallen :shock: en mensen om me heen maken zich zelfs ongerust!!!!!
Ik heb helemaal geen trek en moet mezelf dwingen tot eten ........
Ik moet eerlijk erbij vermelden dat ik het glutenvrije dieet erg zwaar vind en het eten er niet lekkerder op is geworden!!

Ik wens iedereen veel succes met afvallen :wink:
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Stuur maar 10 kilootjes deze kant op!!!
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

IHoi Niessie,
Ik vond het glutenvrije dieet int begin ook erg zwaar.
Maar je raakt er wel aan gewoon, ben nu al meer dan 3 jaar glutenvrtij aant eten. Maar ik kan dan ook nog geen melk en geen suiker, en dan nog een boel dingen.
Ik moet wel zeggen dat ik me wel regelmatig verwen, hoor, zo ga ik veel meer uit eten dan vroeger, en dan geniet ik echt van een koude schotel met frietjes. Ik vind dat ik dat verdien, het leven moet nog wel d e moeite waard blijven om te leven, he...Waar ik naar de sauna ga, kan je dit lekker eten voor 6 euro, dus, en met mijn abonnement betaal ik in mijn sauna 7 euro inkom.
Heel betaalbaar, dus.
Ik eet eigenlijk vooral vlees en groenten,en altijd voor mij apart, ben het zo gewoon, en het kost me niet meer. Ik zit niet bezig met glutenvrij brood of glutenvrije dingen, dat is idd niet lekker...
Het enige wat ik eet zijn boekweitcarcotjes, en aardappelen(niet te veel), maar dan wel met koolzaadolie of omega 3-olie erbij. en begin nu ook wel terug met rijst, ik vermoed dat mijn rijstintoleran tie wel over zal zijn...

Belangrijk is ook dat je de nadruk legt op wat je wel nog kan eten: vlees en groenten...ik vind dat wow!!keilekker!!
Als ik naar de markt ga, trakteer ik me altijd op maatjes, zo uit de hand! Geweldig lekker!!!!Toch???

Zulke dingen deed ik vroeger niet...
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Bericht door cansada »

Ha, die Karolien. Je gaat straks superslank de zomer tegemoet! Ik dacht dat het bij mij geen zoden aan de dijk zette, zojuist ontdekte ik dat sinds de feestdagen er al één kilootje af is. Dat moet haast wel door al dat slapen zijn gekomen, want ik eet er echt niet minder om… nou ja, de lekkere dingen laat ik dan wel weer staan! @Lynn, ik stuur jou graag mijn verloren kilootjes maar dan moet ik eerst ernaar op zoek! @Niessie: succes met het aankomen; mijn ervaring is dat het er makkelijker aankomt dan eraf!
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

@Karolien

Zijn groenten geen probleem voor jou, gezien je toch ook fructosemalabsorptie hebt, of las ik dat verkeerd ?

Ik wilde in 't begin mijn fruitbeperking compenseren met groenten, maar dat mocht niet van de diëtiste.

Ik eet veel te veel koolhydraten (glutenvrije crackers en rijstwafels), maar gewoon omdat er bijna niets overschiet. Op een half stuk fruit en een kleine portie groenten kom ik echt de dag niet door. Ben niet echt een vleeseter, dus als ik dat eet, is dat max. 100g.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Mag je geen groenten als je fructose... hebt?
Ik eet heel weinig fruit, en van groenten, heel weinig erwtjes of boontjes en koolsoorten, maar voor de rest eet ik wel alles van groenten...
En ik eet dan weer heel weinig koolhydraten want daar kan ik niet goed tegen.

Ik kan wel weer meer verdragen dankzij de LDN, gelukkig want ik zag het met momenten eigenlijk niet meer goed zitten, zo weinig kon ik nog...
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

Paprika, wortelen, maïs, ... daar zit toch ook wel wat fructose in. 't Zijn er maar een paar die me nu te binnen schieten.

Je mag deze wel eten maar slechts in beperkte mate.
Goed voor jou dat je terug wat meer kan verdragen want het is idd geen lachertje !
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Wat vinden jullie hier van :

Groeihormoon is in ons lichaam de grootste verbrander van lichaamsvet.
Tevens is groeihormoon verantwoordelijk voor de verjonging van onze cellen (zoals spiercellen en huidcellen).
Daardoor krijgen mensen van deze trainingen sneller een strakkere huid en strakkere spieren dan van andere trainingen, die minder de productie van groeihormoon stimuleren.

Je Slaat Vet Op Of Je Verbrandt Vet, Er Is Geen Tussenweg
Terwijl ... training de productie van groeihormoon stimuleert (en dus de verbranding van vet), kunnen andere trainingen de productie van andere hormonen stimuleren die juist vet vast houden!
Dit was voor mij de verklaring waarom je soms uren kunt sporten, zonder resultaat te zien.
Het is vooral een kwestie van de juiste hormonen!

Groeihormoon is een natuurlijk hormoon wat ons lichaam zelf aanmaakt (ook wel verjongingshormoon genoemd) en weer afbreekt.
Het is in ons lichaam het hormoon dat het meeste vet verbrandt.
De samenstelling van de ... Workout stimuleert de aanmaak van groeihormoon enorm (op natuurlijke wijze, het lichaam doet dit zelf), dat maakt de...Workout zo effectief.


Het is reklame natuurlijk maar ik denk wel dat de uitleg klopt.
Komt van ene Jesse Vandervelde.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Senna,
Ik heb nogal gehoord dat het groeihormoon er voor iets tussen z it.
En wat bedoelen ze met de Workout?
Plaats reactie