samen sterk om af te vallen. wie doet mee?

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

samen sterk om af te vallen. wie doet mee?

Bericht door karolien »

Beste allemaal,

Ik ben het laatste jaar wel 10 kilo bijgekomen, deels door geen beweging meer, maar ook deels door te veel vetten, door mijn dieet, denk ik.
Er zijn zo weinig dingen die ik kan eten,d at ik nogal eens zondig aan de dingen die ik wel nog kan eten.
Aan de andere kant, is mijn spijsvertering ook wel deels wat stilgevallen, denk ik, want zoveel eet ik eigenlijk nu ook weer niet.

Wie doet er mee? Ik heb een ruggesteun nopdig want ik ben al een half jaar aant zeggen dat ik ga afvallen en het lukt me niet echt...

Samen staan we sterk?
Ik wil er toch zeker 5 kilo af hebben, en liefst 10... :D :D
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

samen sterk

Bericht door vlindertie »

Hey Karolien,

Wat had je in gedachten er aan te gaan doen? Je kunt onmogelijk gaan sporten, alleen op je voeding letten. Ik heb een normaal gewicht nu, want ik was een tijd voor ik helemaal uitviel broodmager en door het nix doen aangekomen tot weer wat vrouwelijke vormen. Ik kan niet nog minder eten dan ik al doe. Ik heb wel veel ervaring met afvallen want was een emo-eter en ben al 2x c.a. 30 kg afgevallen. Ik wil je dus absoluut steunen en helpen. Zeg maar wat ik voor je doen kan.

Liefs, Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

samen sterk

Bericht door cansada »

Ha, die Karolien. Ik heb je hier toch hopelijk niet toe aangezet met mijn vraag op je dieetblog? Ik schrok me ook een hoedje toen ik weer op de weegschaal ben gaan staan: 6 kilootjes erbij! Die wil ik er natuurlijk ook graag weer kwijt, dus je bent niet de enige. Het zal wel een hele strijd worden want ik zit ook met m’n hypoglycemie. Ik wens je veel succes en sterkte met de afvalrace. Ik doe zeker mee…
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

samen sterk

Bericht door vlindertie »

Nou Cansado: ik help ook jou graag. Wat kan ik voor je doen?

Hoe gaan jullie dit aanpakken?
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

samen sterk

Bericht door cansada »

@Vlindertie, dat is voor ons een vraag, voor jou een weet: 60 kg dat is geen kattepis. Vergeleken met dat valt mijn probleem in het niets. Hoe heb jij dat toch voorelkaar gekregen? Wat is je geheim? Ik neem je hulp graag aan!
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Cansado,

Hypoglycemie, dus, je bedoelt als je je "flauw "voelt, dat je moet eten?
Dat heb ik ook.
ik krijg ook allerlei rare verschijnselen, wat ik vroeger helemaal niet had bij dieet, of weinig eten.
En dan begin ik vanzelf maar weer te eten.
ik ben vroeger ook al eens afgevallen met Herbalife, echt 10 kilo kwijt, en ik voelde me stukken beter.
Maar dat kan ik allemaal niet meer verdragen, spijtig genoeg.

Ik zou mij een doel kunnen stellen, en mss als jullie meelezen dat het een s teun voor me is...ik moet alleen zien dat ik weer geen uitvalsverschijnselen krijg, want daar ben ik wel een beetje bang voor.

Ik weeg nu 75 kilo, en zou graag op het einde vd maand 74 kilo wegen.
Als ik nu geen te hoge doelen s tel: vb. elke maand een kilo.
En tegen eind mei dan 70 kilo...dat zou ik toch wel willen, zie ik er tegen de zomer weer wat beter uit.
Als het sneller gaat, zoveel te beter.

Iemand die wil meedoen???
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Misschien je niet fixeren op die kilo's want spieren wegen zowieso zwaarder dan vet ... Je beweegt dezer dagen meer dan de afgelopen maanden dus dat is best goed nieuws.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

gehe als we wat zouden kunnen ruilen P, ik blijf maar afvallen ik kan wel wat vet gebruiken ben al 17 kilo spier kwijt. woog 90 kg met bf 12.


Kijk eens op de site ergogenics.org onder het vak afvallen daar staan onderzoeken mbt voeding en gewicht verlies. Zowiezo een interesante site het is ook voor sporters en doping word ook behandelt maar daar moet je even langheen kijken
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Mijn afvalraces kennen geen geheimen. Ik moest me er eerst eens bewust van worden dat ik ging vreten bij ellende. Chips, chocola etc.
Vervolgens een kritische blik naar de grootte van de porties die ik at: als een bouwvakker at ik brood en avondeten. Veel meer dan ik met een zittend beroep behoefde. Dat kun je heel langzaam afbouwen zodat je lichaam zich er aan went.
Suiker was bij mij een grote boosdoener. Ik dronk megaveel koffie met veel suiker. Ben van de een op andere dag zwarte koffie gaan drinken en ja hoor, de eerste 2 weken 3,5 kg kwijt. Ik was in totale verbijstering ervan.
Eetmomenten bepalen. Het is heel belangrijk om je motortje gaande te houden en dat doe je door te eten. Maar dat wil niet zeggen proppen. Wanneer je netjes ontbijt en om de 2,5 uur iets kleins eet, dan heb je de hele dag geen echte trek en blijft je lijf verbranden. Wanneer je bijvoorbeeld tussen lunch en ontbijt niets eet, zal je lichaam de vetten uit je lunch gaan opslaan om de komende uren te overbruggen. Niet handig, want die blijven plakken.
Groenten mag je onbeperkt eten, en daarmee kun je 's avonds flink je buik vullen tov vlees en aardappels. Maar wel alles uit de schijf van 5 blijven eten.

Nu klink ik als een goeroe en dat haat ik. Dit is gewoon mijn ervaring. de eerste keer 30 kilo deed ik dus fout en daarom zaten die er na een poos ook weer aan. De tweede keer deed ik er langer over, maar met een blijvend resultaat.
Nu eet ik gewoon alles want ik lijk geen intoleranties te hebben, maar bij velen van jullie ligt dat anders en ik weet niet hoe dat dan zou moeten.

De tip van Marlène is wel heel goed: kijk niet naar de kilo's maar gewoon waar je je lekker bij voelt of hoe je kleding zit. Dat is veel meer waard.

Succes!!
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
urania
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 nov 2010, 17:14

Bericht door urania »

Sterkte Karolien! Ik zou me ook niet zozeer focussen op de kilo's maar op hoe je je voelt. Zelf ben ik heel lang verschrikkelijk mager geweest, vetmalabsorptie en zo. Gek genoeg ging dat beter sinds een dieet waar je normaal gesproken nauwelijks van kunt aankomen: gluten- en lactosevrij, geen suiker of alcohol, fructose-arm, alles vers enz. Ik heb aan het begin van je dieetweblog gezien dat je koolhydratenvrij -of arm moest eten. Dat is lastig, doe je dat nog steeds? Ik eet te veel koolhydraten dan goed voor me is (rijstpap, glutenvrij brood enz.), en probeer dat nu stapje-voor-stapje te minderen. Maar het is lastig met lage bloeddruk en hypoglycemie. Sterkte!
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Vlindertje, Marlène,

Mijn kleren spannen allemaal, heb bijna niks meer over in mijn kast! :D
En mss is het wel waar, dat ik nu toch weer meer kan bewegen.

Urania,

Ik eet nog steeds weinig koolhydraten, omdat ik me daar niet zo goed bij voel en veel ervan kan ik niet, want ik eet al zonder gluten, zonder melk en zonder suikers. Hoewel ik de laatste tijd al wel es een stuk chocolade durf te pikken...
En in de zomer at ik wel regelmatig een frietje, als ik ergens was, wat kan je anders eten, er schiet niks over, in vb. een taverne, want bijna alles is gluten...
Of als ik naar de sauna ging, at ik daar ook...frieten met koude schotel.
Wat kon ik anders eten? geen broodjes, geen croques, geen spagetti, geen lasagne, niks van melkprodukten, dus...dat is het enige wat ik nog wel kan eten, maar natuurlijk word je daar niet mager van, he.
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Hallo,

Hoe staat het hier mee???????
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hoi Vlindertje,
Ja, ik let er wel op, hoor.
En probeer ook wat meer te bewegen, gaan wandelen
Ben zondag gaan wandelen en dat voelde wel goed, ik kan dat gelukkig nog wel...
Ook ben ik mensen aant optrommelen om tussendoor mee een wandelingetje te maken.(1 vriend van me is al op pensioen en een andere is thuis met een hernia)
Dat werkt dubbel: dan voel ik me beter en heb ik minder trek in eten.

Wel heb ik maandag bijna de hele dag geslapen, omdat ik zo moe was...
Ik heb me ook voorgenomen om weer wat meer naar de sauna te gaan, is ook goed voor de afvalstoffen, ontspannend en ik denk minder aan eten.

Alle beetjes helpen, he...
Gebruikersavatar
pip
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 25 apr 2009, 15:44

Bericht door pip »

Veel succes Karolien! Ik wil ook graag een paar kilo kwijt, dus ik begrijp je streven en ik hoop dat je snel resultaat gaat zien van je inspanningen!
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
cvske
Beginner
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 nov 2009, 10:40
Locatie: Vlaams-Brabant

Bericht door cvske »

Hallo Karolien,
zoals jij je probleem met gewicht beschrijft klopt ook helemaal voor mij. Ik probeer al een half jaar om 5 kilo af te vallen, maar zonder succes. En het is niet het gewicht op zich dat me stoort want mijn BMI is meer dan ok, maar wel dat mijn kleerkast vol leuke kleren hangt waar ik niet meer in kan en dat ik vooral bijkom in de buikzone. Ik denk er nu aan om met power plate te beginnen, kwestie van toch wat beweging te hebben tot het beter weer wordt. Iemand ervaring hiermee.
5 kilo is ongeveer een kledingmaat.
Liefs CVSke.
Plaats reactie