bijwerkingen GcMaf?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

esther79
Beginner
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 okt 2010, 20:29

Bericht door esther79 »

Even een positief berichtje tussendoor om iedereen wat moed te geven.

Ik heb 5 dagen achter elkaar in de tuin gewerkt!!!!!!!!!!!

Heb nu iets van tussen de 30 en 35 injecties gehad. De laatste paar maanden 1 per maand, een hele dosis. Ook ik heb erg veel bijwerkingen gehad en een pauze moeten inlassen. De laatste paar weken ga ik met sprongen vooruit en ken ik me zelf niet meer terug.

Wacht maar tot ik helemaal klaar ben met mijn spuiten! \:D/

(@ Esther: het skipak hangt klaar, haast je :wink: , we moeten die foto daarboven nog samen maken! )

Liefs
Esther
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

wauw, fantastisch voor jou zeg!
Dat zal iedereen zeker weer wat hoop geven.

Ik wil nog melden dat ik vorige week een hele goeie dag gehad heb waarop ik klusjes van het huishouden heb gedaan in de ochtend én gestudeerd in de namiddag!
Sindsdan wel terug slechter maar toch, zo'n goeie dag geeft moed! (en zeker voor jou vijf van die dagen Esther!)
Vraagje: voel je je dan ook fysiek beter, ik bedoel, bij mij is het zo dat ik soms wel veel kan doen, maar terwijl voel ik me nog altijd slecht (migraine, misselijk, ...) heb jij ook nog symptomen terwijl je een goeie dag hebt of voel je je dan echt gewoon beter?
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Klinkt heel goed, hoor, wordt je toch beloond voor jullie geduld en doorzetting!
I take one day at a time, unless they all attack at once.
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

@esther: Wow super!

@sowfia: dat klinkt goed, hopelijk komen er meer van die goede dagen!
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Bericht door Esther »

@Esther79

Lieve iedereen, ik heb de bewijzen gezien. Hopen stenen en grind versjouwd. De schat is gewoon eigenhandig een terras aan het aanleggen. In de tuin werken is een understatement. Niks onkruid uittrekken, maar gewoon het grove werk.

Blij dat je pak al klaar hangt, ik moet het mijne nog van de zolder halen. Ik kan niet wachten tot er weer een reeks injecties voorbij is. Jodeloho jodelietie!!! \:D/

Liefs,
Esther
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Er zit iets in de lucht denk ik...nog een positief berichtje dan maar, nu we toch bezig zijn...;-)

Hier nog zo iemand die vorige week van een paar fijne, goede dagen heeft mogen genieten (en er iets te veel van heeft genoten, nu dus weer 2 dagen op de strafbank...). Ik durf het eigenlijk nog niet hardop uit te spreken of te denken, dat het nu eindelijk eens de goede kant op gaat (en hopelijk blijft gaan)...

Ben in 1 week tijd 2 keer eventjes 'n uurtje de stad in geweest, echt de drukte in, wat ik al heel lang niet meer gedaan had...de kater de dag erna viel mee...
Toen zaterdag redelijk zwaar lopen tillen (een zware kast naar de 2e verdieping getild), en daarna nog een heerlijke dag op het strand gehad...ook voor het eerst dit jaar...

Dus al met al een redelijk 'actieve' week...nu wel weer erg moe en spierpijn van het sjouwen(maar ben ook net weer een nieuwe AB kuur gestart, dus daar ook extra moe van denk ik).
Verder voel ik gewoon dat ik steeds iets sneller herstel, met kleine stapjes, maar begin echt verschil te voelen, in het begin met de GcMaf heb ik me echt slecht gevoeld, dat is gelukkig sinds een paar weken over, en lijkt er langzaam wat energie voor terug te komen, moet er alleen dus wel heel voorzichtig mee omgaan...

Ik zit nu op 16x een halve dosis, en heb er iig nog 9 te gaan...ik hoop zo dat de stijgende lijn nog even doorzet, kan niet wachten, dan haal ik ook mijn skipak uit de mottenballen hoor...whoohoo...zie ons al de berg afsjezen...;-)
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Jullie zijn die spieren alvast aan het trainen voor de wintersport!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Proficiat Esther (79 dan) en metoo :mrgreen: ik zou bijna jaloers zijn op jullie xmrv+-test haha :mrgreen:
(maar serieus, liever geen retrovirussen voor mij hoor)

Geweldig nieuws! :)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
imagine
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 484
Lid geworden op: 28 jan 2009, 11:41

Bericht door imagine »

wauw, dus die MEeting is in de sneeuw volgend jaar?! :wink:
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

@ Esther79, wooow super goed zeg!!!
Even nog een paar vragen: je hebt dus al 30 injecties gehad? Welke dosering gebruik jij? En hoelang moet je nog doorgaan? Was jij een high responder?

@ Metoo Super:D Blij om te horen!!
diederik schreef:Proficiat Esther (79 dan) en metoo :mrgreen: ik zou bijna jaloers zijn op jullie xmrv+-test haha :mrgreen:
(maar serieus, liever geen retrovirussen voor mij hoor)

Geweldig nieuws! :)
Ik heb geen xmrv en ik heb ook een hele tijd gc maf gebruikt hoor.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

diederik schreef:Proficiat Esther (79 dan) en metoo :mrgreen: ik zou bijna jaloers zijn op jullie xmrv+-test haha :mrgreen:
(maar serieus, liever geen retrovirussen voor mij hoor)

Geweldig nieuws! :)
Hi Diederik,

Even voor de duidelijkheid...ik ben dus niet xmrv+ (alle testen waren negatief) en toch aan de GcMaf...en begin me er dus langzaam aan ietsjes beter mee te voelen...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ah okee, vergissing dan :-p
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Is bij iedereen die GcMAF gebruikt de nagalase wel verhoogd?

Super dat jullie je wat beter voelen! Hopelijk houdt het aan!.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Nabo,
Welk was dan de reden, volgens DML om met de Gcmaf te stoppen?
Heb het ergens gemist...
want blijkbaar werkt dat toch goed, ook als je geen XMRV hebt???
I take one day at a time, unless they all attack at once.
esther79
Beginner
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 okt 2010, 20:29

Bericht door esther79 »

@ Nabo: Ik heb 24 keer een hele dosis gehad, daarna 8 weken pauze, 3 weken een kwart dosis (maar weer veel bijwerkingen dus dat maakt niet uit), nu 1 hele dosis per maand i.v. .
Helaas is mijn nagalase niet getest toen ik vorig jaar begon. Volgens DML moet dit hoog zijn geweest. Nu (september) valt het net binnen de norm. Zelf vind ik het wel jammer dat ik niet weet wat het is geweest, dan had je pas echt zwart op wit bewijs dat je vooruit gaat. Nu ben ik misschien wel ingebeeld fit :wink: !


@ Esther: Lieverd, je hebt gelijk! Dit is het echte werk. Ik had zelfs serieus zweet! En de dagen erna goede spierpijn, maar dat voelde heerlijk! Zelf denk ik dat ik al wat spierbal voel groeien, maar dat is onzin volgens C. hahaha

Liefs
Esther
Plaats reactie