Au pair - het ultieme hulpmiddel voor een CVS-moeder

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Au pair - het ultieme hulpmiddel voor een CVS-moeder

Bericht door she »

De kogel is door de kerk;
Ik heb een au pair besteld; iemand die mijn taken als huishoudster / kok / chauffeur / kindertrainer van mij zal overnemen.
Net niet mijn taak als bijslaap voor mijn vriend overnemen, zeg maar.
Van nu af ben ik er alleen voor het sier, en als ik kan, ga ik een beetje werken.
Het is wel een sprong in het diepe; het huis moet aangepast worden; een leven met nog iemand in huis die de weg wijsgemaakt moet worden, terwijl ik al zo weinig aankan. Dit zijn lastige kwesties.
Maar ik ben ik alleen; ik heb geen familie in de buurt; de kids zijn niet van mijn vriend; mijn vriend is bij vlagen lief, maar helaas is hij een man. (sowwy jongens . . ).
Het werd te erg toen de kids elkaar aanvlogen en ik totaal niet in staat was om op te staan om ze uit elkaar te halen. Regelmatig te kids sturen naar de super om een diepvries pizza te halen, is bijna een gewoonte geworden waarbij geen vraagtekens worden gesteld; dit terwijl ik altijd een zeer streng beleid tegen prefab etenswaren heb gevoerd.
Ik heb al een jaar lang het huis niet opgeruimd; en de schoonmaakster is lief - maar kan niet meer doen dan wat ze nu doet. Alles ligt in stapels overal.
Ik raak in de war als ik moet opruimen - dan sta ik daar met een onduidelijk speelgoed in mijn hand, en een half uur later, ben ik erbij gaan zitten - maar ik weet nog steeds niet wat ik met het speelgoed moet doen.

Dus - via een zeer vage internet site in contact gekomen met 3 verschillende vrouwen, die alle 3 even geschikt leken.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Roemeense vrouw; een lerares. De crisis is daar zo erg dat de salarissen van leerkrachten met 40% zijn verlaagd (zeg maar naar 350E per maand). En ze wil graag haar studerende kinderen kunnen ondersteunen. Dus -

Ik ben erg benieuwd wat het gaat opleveren; maar leven zoals we hier het laatste jaar hebben geleefd kan echt niet; het was bij de beesten af.
Vriendlief begon te werken in het buitenland, hij dacht dat ik wel heel snel bovenop zou komen! in ieder geval - was hij totaal blind voor de situatie, terwijl ik steeds achteruit ging. Inkomen viel weg.
En ik was boos/hopeloos/teleurgesteld/kwaad/wanhopig maar vooral heel erg moe.

Dus - ik hoop nu het leven zo te kunnen organiseren dat ik niets hoef te doen - allee er toe te zien dat de kids goed gaan.
En dat ik beter word.

Ik ga ook een vriendin van mij vragen om eens per 2 weken mij te helpen met mijn administratie. Alleen lukt het niet (zie geval speelgoed).




_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
I ain't going nowhere !
Gebruikersavatar
mizza
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 dec 2010, 12:21

Au pair - het ultieme hulpmiddel voor een CVS-moeder

Bericht door mizza »

Hey she,

Ik kan me perfect inleven in je keuze. Quality time gaat voor op alles bij ons!

Grtz,
Mizza.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Au pair - het ultieme hulpmiddel voor een CVS-moeder

Bericht door sowfia »

een moedige beslissing she! klinkt als een goede oplossing. ik hoop voor je dat je er rust mee krijgt!
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Au pair - het ultieme hulpmiddel voor een CVS-moeder

Bericht door vlindertie »

Hallo She,

Wat een bewonderingswaardige beslissing heb je genomen op de rand van het nieuwe jaar.
Ik hoop dat je met deze vrouw rust en vrede kunt brengen in je hart en lijf waardoor je je beter mag gaan voelen. En misschien win je er zelfs nog wel een vriendschap bij.

Veel sterkte en geluk!
Wanneer komt ze?

Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Wat een origineel en goed plan!
Opdat het je goed helpt.

Warme groet, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

nieuws uit het thuisfront

Bericht door she »

mijn au pair is inmiddels geland.

Dus de afgelopen week was ik volledig met haar bezig, om een beetje wegwijs te maken in ons leventje en Nederland.
Het huis is een nog grotere zooi dan daarvoor, omdat we een kamer voor haar moesten opruimen. Dus ALLES ligt OVERAL.

Met mij gaat het plotseling stukken beter.
Ik schuifel weer rond.
Ik moet me echter inhouden om niet over mijn grenzen te gaan.

Ik begrijp nu alle mensen wie het beter is gegaan;
het liefst wil je jezeld in het leven weer terugstorten en deze narigheid als een nachtmerrie achter je laten, alsof het niet bestond.





_________
veel liefs,
She
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Dit klinkt als een gevalletje adrenaline... Alhoewel ik hoop dat het echt beter gaat!! Maar soms weten we ons op te krikken voor iets en denken we dat het beter gaat. Maak gebruik van je au pair, neem je rust!
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

Hi Janine,
Ik lig nu weer in bed - als voorzorgmaatregel.
Best lekker eigenlijk - niet door uitputting maar gewoon uitrusten.
Het fijnste van mijn au pair is dat iemand de spanning van mij overneemt - het steeds alles optijd klaar moeten hebben en klaar staan...
heerlijk!
Geen wonder dat meer vrouwen ziek worden dan mannen . . .
Komt ook trouwens door de zwangerschap zelf - heb ik begrpen van DML.
Plaats reactie