Graag uitleg - want ik ben de weg kwijt !

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Graag uitleg - want ik ben de weg kwijt !

Bericht door she »

Beste mensen,
het is al een 1/2 jaar duidelijk dat ik CVS heb (ik heb niets anders ... en de symptomen komen allemaal met het CVS overeen).
Ik ben een (inmiddels) alleenstaande moeder met 2 jochies die nog altijd verzorgd moeten worden.
Tot nu toe krijg ik vergoeding voor 4.5 uur per week (tijdelijk) huishoudelijke hulp. Verder niets.
Ik ben een zzpér (en ONVERZEKERD - stom genoeg, omdat ik geen fysieke arbeid verricht); ik kan een 3 of 4 uur per week werken en zo kom ik enigzins rond.

* Ik heb begrepen dat CVS patienten geen recht hebben op PGB - klopt dit ?
*mijn arts heeft mij mis-gediagnostiseerd (hij wuifde het af als "ach, mevrouwtje . . . " ) als hij mij tijdig had gediagnostiseerd - was het waarschijnlijk niet zo ver gekomen. Ik heb gelezen dat jullie dit verschijnsel wel kennen - Heeft iemand geprocedeerd tegen zijn arts ?
* Zijn er processen tegen de zorgverzekeraars die dr. DML niet willen vergoeden ?
* Wat is de juridische stand van zaken en wat wordt er gedaan -
wat zijn bvb de gevolgen van het niet als ziekte erkennen van CVS;
we komen bvb niet in aanmerking voor onbeperkt fysio.
* ik tref nergens een simpele handleiding chronische zieken en CVS;
welke wegen moeten financieel, juridisch, met de zorgverzekeraar enz. bewandeld worden.

Conclusie - je moet goed gezond zijn om deze ziekte te hebben . . .

ik weet dat het vele en ingewikkelde vragen zijn en dat de antwoorden wellicht hier schuilen - maar ik be te moe om alles te gaan uitpluizen
:wink: