Nexavir: prikken en technieken

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Vicky
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2005, 17:00

Bericht door Vicky »

Hey Toerevla bij mij was het ook zo hoor dat ik nog 2cc verder moest spuiten, zelfs na 9 maanden moet ik nu nog 3 maanden 2cc verder spuiten, maar ik merk wel dat het helpt dus ik spuit lekker verder hé

En lucht in het flesje spuiten, daarvan kan je doen wat je wilt hoor. Je kan de vloeistof wel iets beter optrekken als je eerst wat lucht in het flesje spuit omdat je dan geen onderdruk creëert in het flesje. Die flesjes zijn vacuüm é. Maar het speelt nie veel rol hoe je het doet, zolang je de vloeistof er maar steriel uit krijgt.

veel succes verder

Bloemetje ik denk niet dat je moet afbouwen hoor als je merkt dat de nexavir niet helpt. Als het wel helpt moet je na een tijdje afbouwen, maar alst nie helpt denk ik dat da weinig zin heeft en je zo kan stoppen, maar overleg wel eerst eens met DML voor je stopt hé
Gebruikersavatar
aimee
Actief lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 24 jun 2010, 12:31

Bericht door aimee »

Hoi hoi!!

Toch nog maar even check, check, dubble check.. Klopt het dat als je gespoten hebt, er een bobbel onder je huid ontstaat en je huid wat geirriteerd is? Verder kwam er toch een drupje bloed naar boven toen ik de naald eruit haalde, terwijl ik wel voor het spuiten iets had opgetrokken en toen niets zag.. betekent dit ook dat je in een bloedvat zit? Als de naald erin zit, moet je hem om dat te checken toch eerst iets optrekken? Hmmm.. Ik hoor het graag!

Liefs
Ik vertrek vandaag, elke dag opnieuw..
www.aimee.vertrektvandaag.nl

Ik ben inmiddels ook vertrokken op Twitter!!
http://twitter.com/Aimee_CVS of http://aimee.vertrektvandaag.nl/twitter
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

hoi aimee,
handig toch, dat we hier onze onzekerheden even kunnen checken!
bij mij is er geen bobbel... misschien iets trager proberen spuiten? hoewel op de bijsluiter staat dat dat kan, dus is misschien helemaal niet abnormaal.
dat bloed heb ik ook. denk dus niet dat dat is omdat je echt in een bloedvat zit. denk dat het geen kwaad kan.

wat ik me nog afvroeg: ik heb elke keer een grote luchtbel in de spuit. als ik die er dan wil uitspuiten, dan gaat dat niet. er komt alleen maar vloeistof uit de naald maar de luchtbel blijft in de spuit zelf zitten.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

mijn woorden waren nog niet koud of ik spoot mezelf daarnet ook een bult! :-) dacht ik dat ik het onder de knie begon te krijgen, nu toch weer niet meer zo! en net als bij jou aimee, bult en helemaal rood errond. ach, het zal wel wegtrekken. het inspuiten zelf deed ook wat meer pijn dan andere keren, dus ik zal toch iets niet zo goed gedaan hebben. maar wat?

ohja en met mijn suffe kop vergat ik dus ook om mn been te ontsmetten vandaag.
de lucht heb ik dit keer kunnen oplossen door eerst wat meer in de spuit op te trekken en het dan terug eruit te spuiten tot ik op 2 ml zat.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Ik heb ook wel eens een bult, dan kan de vloeistof onderhuids niet weg naar mijn idee. Ik probeer dan heel langzaam te spuiten, maar als ik teveel weerstand voel stop ik en probeer een andere plek. Ik heb laatst zo twee keer naast elkaar geprikt, maar dat werd uiteindelijk 1 hele grote bult aanelkaar, en later een flinke blauwe plek, die er nu, 3 weken later nog zit.
Ik voel op die plek ook onderhuids een verdikking, lijkt littekenweefsel, of dat erdoor is onstaan, of dat ik de bult erdoor kreeg weet ik niet zeker, het was me niet eerder opgevallen...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Vicky
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2005, 17:00

Bericht door Vicky »

ik heb altijd een bult hoor, na het inspuiten, maar dat is niet erg hoor. Want als je de vloeistof inspuit wordt die sowieso opgenomen door je lichaam hoor. Het is gewoon omdat wij nie zoveel vetweefsel hebben en 2cc nogal een grote hoeveelheid is dat we bulten krijgen daardoor. Dus niet mee inzitten hé!

En je krijgt inderdaad littekenweefsel als je veel moet spuiten maar ook daar kan je niks aan doen, gewoon zorgen dat je genoeg wisselt van plaats waar je spuit.

Dat je eens vergeet te ontsmetten voor je prikt is ook niet zo erg hoor toen ik verpleegkunde studeerde heb ik zelfs geleerd dat je niet echt hoeft te ontsmetten om subcutaan te spuiten maar voor de zekerheid doe ik het toch hoor.

En als je de lucht niet uit je spuit krijgt, probeer dan eens met gewoon nog wat meer lucht op te trekken en dan wat met je vingen tegen de spuit te tikken, normaal vormt zich dan 1 grote luchtbel bovenaan de spuit en is die makkelijk te ontluchten.

Veel succes ermee
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Ik denk dat ik per ongeluk wat nex in mijn bloedvat heb gespoten. Hoe erg is dat?

iemand enig benul?
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Geeft niet.
Er zat geen lucht bij neem ik aan?
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Ik dacht dat ik alle lucht er wel uit had, weet ik bijna zeker, maar ik kan het niet meer checken.
Ik leef iig nog. Stomme actie weer.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

IK heb volgens mij in mijn spier geprikt of verkeerd geprikt. ik heb een erg pijnlijke bult nu anders dan normaal, al voor een aantal dagen. Misschien een onderhuidse vochtophoping of bloeduitstorting.

Ik weet ook niet of ik soms in een bloedvat spuit. Ik heb in ieder geval weinig zin om die spuit op te trekken als ik eenmaal geprikt heb en spuit altijd gelijk in.

Volgens mij moet je redelijk wat lucht inspuiten wil je echt iemand kwaad doen. Ik heb het even proberen te googlen maar kan het niet vinden. Misschien 10ml.

groetjes
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Plassterk, ik denk dat dat geld voor SC spuiten. Lucht in je bloedvat spuiten kan volgens mij snel fataal zijn. Denk maar aan duikers met lucht in hun bloed.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Vicky
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2005, 17:00

Bericht door Vicky »

als je wat lucht inspuit is da echt niet zo erg hoor, het bloed kan een bepaalde hoeveelheid lucht verdragen hoor.

En als je toevallig wel in een bloedvat spuit kan dat ook geen kwaad, de nexavir wordt dan gewoon veel vlugger opgenomen in het lichaam, maar je hebt het sowieso binnen en das t belangrijkste of het nu subcutaan in de spier of in een bloedvat is. Het enige verschil is dat het trager openomen wordt subcutaan en zo werkt het dan ook langer dus das wel het beste, maar als het 1 keer minder goed lukt is het echt niet zo erg hoor.

En een pijnlijke bult die een paar dagen duurt, daar moet je je ook geen zorgen over maken hoor, dan heb je hoogstwaarschijnlijk op een plek met te weinig vet gespoten en kan je idd ook pijn hebben door de blauwe plek.

groetjes en veel prikgenot
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Is er nog een truc om het flesje goed leeg te krijgen? Ik trek het op met een naald van 3 cm. Nemen jullie een langere?

Het eerste flesje is dus leeg nu! En voor iedereen die nog moet beginnen: het went dus echt!! Ik vind het nu niet eng meer :-).
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
aimee
Actief lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 24 jun 2010, 12:31

Bericht door aimee »

Haha, oh ik begreep het even niet.. maarruhh, ik houd het flesje gewoon op zn kop.. Of zeg ik nu iets geks?? Hmmm.. weet niet zeker of jej dat bedoeld, haha.. Nou, hoop dat je er wat aan hebt ;)
Ik vertrek vandaag, elke dag opnieuw..
www.aimee.vertrektvandaag.nl

Ik ben inmiddels ook vertrokken op Twitter!!
http://twitter.com/Aimee_CVS of http://aimee.vertrektvandaag.nl/twitter
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Ojee, ik vrees dat ik een beetje warrig was ;-) soms ben ik dus niet handig met die dingen he, hahaha, zit ik dat flesje schuin te houden..... hahahahah
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Plaats reactie