Nexavir: prikken en technieken

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
liz
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2010, 10:23

Bericht door liz »

Dag allemaal,

Ik ben deze week bij DM langsgeweest, en moet nu ook Nexavir inspuiten. Was me wel even serieus verschieten die prijs!
Maar ja na meer dan 10 jaar sukkelen en dingen uitproberen, is dit het volgende zeker.

Ik heb een vraagje:
Hoe spuiten jullie Nexavir in, subcutaan of intramusculair? Ik moet dagelijks 2 ml inspuiten, en ook 2x per week nog vit B12 IM.
Welke naald en spuit gebruiken jullie hiervoor, en waar bestellen jullie die (kan je dit aankopen in grote hoeveelheden)?


Alvast bedankt voor de info!!!

Liz
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Op mijn behandelplan stond subcutaan. Ik spuit 2 ml dagelijks ook..
Weet niet of ik reclame mag maken.. maar ik heb deze

http://www.daxtrio.nl/injectiespuit-pla ... -1983.html

Kan in totaal 2,5 ml in en is de dunst mogelijke naald (voor zover ik het kon vinden)
100 stuks voor 15,77 euro
Gebruikersavatar
liz
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2010, 10:23

Bericht door liz »

Dag Lynn,

Bedankt voor je snelle reactie!!
Ik woon in België, dus daar zal ik misschien niet bestellen. Maar nu weet ik toch naar wat ik op zoek moet gaan qua naalddikte.

Groetjes,
Liz
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Injectienaalden zijn hier in NL via de apotheek verkrijgbaar. Nu vraag ik me alleen af: wat doe ik met al die naalden die ik dagelijks over hou na gebruik? Eerst een dikke naald om het goedje uit de fles te krijgen, vervolgens plaats ik een dunnere naald om het in te brengen. Da's zo vier naalden op een dag (alsof het niks kost..). Moet dat niet in een speciaal emmertje in plaats van dat je het hup zo in de prullenbak mikt?
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Ik kan met dat ene naaldje van die link beiden doen.. Ja het moet inderdaad in een speciaal emmertje.. Is gevaarlijk afval.. De mijne is knalgeel en als ie vol is kun je hem bij de apotheek inleveren..
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

En waar in het lichaam zetten jullie de prik?
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Ik alleen in mijn armen.. (mn partner zet ze).. Buik kan ook prima, maar vind ik zelf heel naar..
Gebruikersavatar
joni
Actief lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 sep 2009, 20:21

Bericht door joni »

Ik heb ook van die 0,5 x 16mm naalden. Lynn bedankt voor dat groothandel adresje. Scheelt weer de helft t.o.v. de prijs die ik nu bij de apotheek betaal (NL). Ik gebruik tegenwoordig ook geen aparte opzuignaald meer. Ik snap het nut er niet zo van. Je gaat toch met en steriele spuit in het flesje? Scheelt kosten zeg maar.

Ik spuit ook subcutaan. In de bovenbenen aan de zijkant, bovenkant en in de buik. Ik wissel af. Bovenarm nog nooit gedaan. Dat lijkt me zeer doen. Maar misschien ga ik het wel proberen. Ik hou toch circa 2 dagen na het spuiten een zere plek en soms wel 5 dagen een blauwe plek. Ik heb dan ook niet echt veel vet (voor wat dit betreft jammer).

Ik gooi de naalden inderdaad in een gele naaldencontainer, via een vriending die in het ziekenhuis werkt. Als ie vol is neemt zij een lege voor mij mee en de volle weer mee terug. Maar zal denk ik ook wel via de apotheek kunnen.

Eerst zette mijn man ze, maar na enkele maanden gebruik, ben ik het zelf gaan doen. Eerste paar keer echt bijna overgeven en kotsmisselijk, maar nu gaat het prima.
Laatst gewijzigd door joni op 30 mei 2010, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
joni
Actief lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 sep 2009, 20:21

Bericht door joni »

Toch nog even een klein ding over die naalden. Ik merk nu na een paar dagen dat als ik spuit met de opzuignaald, dat die naald heel stroef mijn huid ingaat (en het dus extra pijn doet).
Als ik er dan een nieuwe naald inzet, glijdt ie zo de huid (+vet) in. Ik ga dus denk ik toch maar weer een aparte opzuignaald gebruiken.
Vicky
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2005, 17:00

Bericht door Vicky »

ik gebruik ook 2 naalden hoor. Want als je naald eerst door die harde gummie van de nexavir moet wordt de naald bot hé en dan doet het idd meer pijn als je de naald inbrengt.

groetjes
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Goh! Dat ga ik eens testen!! (geen idee hoe hard het potje is want heb het zelf nog nooit gedaan...).. Bedankt voor de tip!
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Heb vanochtend mijn eerste spuit zelf gezet, in mijn bovenbeen. Dat leverde gelijk een flinke zwelling op, die nu langzaam aan het wegtrekken is. Ik denk dat ik niet diep genoeg onder de huid zat. (hoop niet dat het nu helemaal geen uitwerking heeft)
Gisteravond toen de wijkverpleger het voordeed, kreeg ik helemaal geen zwelling en voelde ik niets.
Ik heb die 0.5x16mm naalden en hij vroeg zich af waarom ik geen subcutaan naaldjes had.
de wijkverpleger was wel 60+ en deed het nog echt op een oude manier, want het komt niet echt overeen met de youtube instructievideos, waarbij je de naald in een hoek van 45 graden in de huid moet zetten. (hij zette de naald evenwijdig aan de huid erin) dat is idd, een jaren 50 methode heb ik op internet gevonden.

Maar spuit hier niemand dan met korte naaldjes 0.5x13mm die je gewoon loodrecht in de huid zet. Dat ziet er wel gemakkelijk uit op youtube. Ik denk ook dat de wijkverpleger dat met subcutaannaaldjes bedoelde.

groetjes
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Die zwelling heb ik eigenlijk altijd! Trekt na een half uur wel weg.. Ligt soms ook net aan de plek waar je hebt gespoten.. Moet wel zeggen dat de zwelling met bijbehorende blauwe plek van 3 cm op mijn been het ergst is! In mijn armen heb ik daar minder last van.. Ik gebruik niet die korte naaldjes, omdat daar (voor zover ik dus weet) geen 2 cc per keer in kan.. En dat zou betekenen dat je 2 keer moet prikken.. Maar in je buik kun je ze er dus wel loodrecht inprikken!
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ik spuit dagelijks 1 cc (zie er tegenop om naar 2 cc te gaan, maar zolang de rest van de medicatie nog niet is gearriveerd, blijf ik dit spuiten sinds ik prikles kreeg van mijn huisarts) en ik heb naaldjes van 0.4 mm dikte (lengte weet ik niet). Deze zet ik loodrecht in mijn bovenbenen, in de volgende zone: ongeveer 10 cm boven de knie tot ter hoogte van je kruis. Dus niet dat deel waar je been overgaat in je bil of bovenlijf. Zo heb ik het tenminste van mijn huisarts geleerd.

Wel word dit een gevoelige plek. Soms pas een halve dag later, soms al meteen. En de volgende dag inderdaad een blauwe plek. Die blijven een paar dagen zitten, dus wie nu naar mijn bovenbenen zou kijken kan me mogelijk verwarren met een junk of een gevalletje huiselijk geweld :mrgreen: Sorry, flauwe grap.

Overigens weet ik dus niet hoe het is om in andere lichaamsdelen te injecteren. Ik vind het wel best zo. Wat ik me wel afvraag of je meer last (pijnlijke gevoeligheid) hebt van de geprikte plekjes door niet te bewegen. Dus als ik meer zou kunnen doen (wat ik dus niet kan, maar dat hoop ik te fixen met dit behandelplan van DML!), dat het lichaam dan beter in staat is om de gekwetste plek te doorbloeden en het zich daardoor beter hersteld? Iemand enig idee over deze theorie?
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Lynn schreef:Die zwelling heb ik eigenlijk altijd! Trekt na een half uur wel weg.. Ligt soms ook net aan de plek waar je hebt gespoten..
Mijn huisarts vertelde me dat het beter is om in de spier te prikken, omdat je daar meer spul in kwijt kan. 2 cc is volgens hem best veel om te injecteren. Ik denk dan aan de prikjes van vaccinaties die ik als kind kreeg, dat was hup erin en vlot de spuit leeggedrukt.
Plaats reactie