PrPc functional testing

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

emootje
Actief lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 jul 2010, 09:53
Locatie: Lunteren

Bericht door emootje »

Mijn uitslag van de PrPc test is ook vet gedrukt. Ik vermoed wel dat er een typefoutje zit in mijn referentie range en dat de secretaresse die heeft aangezien voor afwijkend. Nu ben ik wel benieuwd wat er bij de referentie range van jullie staat.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Bij mij staat er referentierange 10,00 - 0,00. Mijn waarde is 44,84 en dat is in vet rood gedrukt. Ik heb er niet specifiek naar gevraagd, maar DML had het volgens mij over afwijkende eiwitten en een verband met zware metalen. Uit de DMPS-test blijkt inderdaad dat ik van veel metalen te hoge waardes heb. Als iemand nopg een keer de exacte uitleg aan DML kan vragen graag!
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
urania
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 nov 2010, 17:14

Bericht door urania »

Hier ook een range 10,00 - 0,00
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Ah, bij mij waren ze er kennelijk achter dat dit niet klopte, bij mij staat keurig 10-100 als reference range
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
kim27
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 dec 2009, 10:45
Contacteer:

Bericht door kim27 »

Bij mij staat ook 10-100 als reference rage en de mijne is ook te laag (6). Iemand al enig idee wat dit precies betekent?
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

eh.. tja, ik wist het, DML had het verteld tijdens consult 21 febr. Iets met calciumkanalen teveel open (of juist niet). Er was nog iets, maar ben ik vergeten.. Had het meteen hier willen melden, maar niet gelukt en later ook vergeten te doen,. In mijn laatste verslag staat: "PrPc is abnormaal wat wijst op dysfunctionele oppervlakte proteïne activiteit." Niet dat ik begrijp wat dat betekent ;)
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Bij mij is de waarde 2,49 (ref waarde 10,00-100,00)
Ik heb ook koper laten prikken, maar die uitslag is nog niet bekend.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

dag allemaal,
ik heb ook de PrPc-test ( RED lab )laten doen 2 weken geleden
Toen ik aan de verpleger uitleg vroeg kreeg ik bij Himunitas een blad mee.

Nogal lange tekst om hier helemaal te posten ....

in 't kort :

PrPc zijn prionen die een biochemisch en fysiologisch controlende rol hebben op cellulair niveau
Abnormale werking of ontbreken van PrPc heeft gevolgen op neurologisch, immunologisch, digestief en hematologisch vlak.
Het resultaat van de test wordt uitgedrukt als een index die boven de 12 moet uitkomen.
dus > 12 is normaal; lager dan 12 is abnormaal.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Mijn waarde is 6,74.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Mijn waarde is 10,64. Volgens Redlabs dus binnen de 'range' 10-100, maar volgens het uitleg-blad van Himmunitas te laag :?
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

Heeft iemand bij Dr.DML al meer uitleg
en/of bijkomende therapie gekregen nav. een lage PrPc-test ?
Geeft de test aanduiding voor zware metalenbelasting ?
Wat heeft het koper hiermee te maken ?
Moet je dat juist wel of juist niet hebben in je bloed ?

Ik ga binnenkort op consultatie en wil de juiste vragen stellen ...
Met dank voor het mee-denken !
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Hoi Mira, ik zit met zelfde vragen want in Daily Health (dat hij voorschrijft) zit koper.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Geeft de test aanduiding voor zware metalenbelasting ?
Wat heeft het koper hiermee te maken ?
ik heb geen idee wat het betekent, mijn waarde zat rond 2,5.
Wat ik wel weet was dat mijn urinetest op metalen negatief was en dat mijn koper negatief was.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

ik weet het ook niet jongens, behalve wat hier eerder is vermeld dan, hadden jullie hele topic al doorgelezen?. Diverse zware (giftige) metalen waren flink hoog (tot 20x wat het max mocht zijn) oa kwik en lood, weet niet wat de koper was. Maar PrPc was niet extreem laag, rond de 7 (=wel te laag).

Mira, je vroeg of iemand weet wat de evt. bijkomende therapie is nav afwijkende PrPc, volgens mij is dit de GcMaf, maar weet dit niet zeker. Iig had DML het bij mij over calciumkanalen en bij jou Stier over eiwitten. GcMaf is een vit.D3 proteine (=eiwit) en heeft effect op je calcium. Dit is de reden dat je bij GcMafbehandeling altijd elke maand je calcium moet laten onderzoeken(bloedafname). Gebruikers die positieve effecten hebben nav GcMaf geven aan dat het vooral op orthostatische intolerantie positief effect heeft (ik meen dit in verslag over presentatie DML van Invest InME conferentie te hebben gelezen), dit is alles dat met verticale posities te maken (staan, zitten, lopen), voor zover ik weet is orthostatische intolerantie iets neurologisch (ik kreeg ivm ernstige OI vorig jaar medicatie voorgeschreven die op hersenen werken), onderdeel van wat lage PrPc beïnvloed.

Dit is wel allemaal een beetje zoals ik het zelf aan elkaar heb verbonden, obv info DML en hier. Klinkt mij logisch in de oren, mocht ik rare dingen zeggen of iemand weten dat het niet klopt, verbeter me dan aub!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Iemand vroeg in nen anderen draad (topic) iets over PrPc maar ik plak alles dus maar effe hier;
Alles wat ik ervan weet komt van mensen op het forum van de groep Noorse patiënten van KDM, dus voor de betrouwbaarheid van de info kan ik niet instaan.


Iemand schreef:
We [zij en KDM; D.] hadden het over lage PrPc en koper'overschot'. Ik vroeg of ik een zwaremetalentest moest afnemen, maar hij antwoordde dat dat geen zin had aangezien het koper afgebroken wordt in het lichaam en niet op een test zou te zien zijn. Het lichaam zet het kopermolecuul Cu2 om in Cu1. Cu1 wordt niet door het bloed opgenomen en daardoor wordt het overschot niet uit het lichaam verwijderd. In de plaats daarvan wordt het door proteinen in de celwand opgenomen en zorgt ervoor dat die fout 'gevouwen' worden. Dit had ook iets te maken met de opening van calciumkanalen, zoals ik het begreep, maar ik vatte niet echt hoe en wat. Ik had de indruk dat deze mechanismes heel centraal waren voor ME.

Iemand anders antwoordde:
Dat zijn de prionen die 'verkeerd gevouwen' worden en als er teveel van deze "misfolded proteins" zijn of dus lage PrPc-waarde, sluiten de calciumkanalen zich niet. Dwz. dat er calcium in de cellen lekt. Dit geeft veel onbehaaglijke symptomen die ik zelf erg bij mezelf voel [niet bij mij, maar bij deze meid dus; D] Interessant dat hij bij jou zowel kalium als magnesium voorstelt, mij heeft hij alleen maar magnesium voorgeschreven om de calciumkanalen te sluiten. Daar zit wel iets in - als hij denkt dat het lichaam kalium tekort komt, is het belangrijk ook genoeg magnesium te hebben anders wordt kalium niet opgenomen.


Die calciumkanalen komen zowiezo precies altijd terug in gesprekken van GcMAF-patiënten dus het zal daar ook mee te maken hebben.

Een andere patiënt met veel GcMAF-bijwerkingen schrijft dat hij ivm daarmee van KDM DMSO voorgeschreven, (ik vermoed dat het gaat over http://nl.wikipedia.org/wiki/Dimethylsulfoxide want dat krijg ik als ik DMSO google)
en KDM vermoed dat dit iets op dat vlak kan doen, maar hij heeft nog maar 6 patiënten die dit gebruiken dus het is nog heel experimenteel (zowiezo zijn de ervaringen met GCMAF nog heel nieuw)




Dat is alles wat ik zoal kon verzamelen...
Plaats reactie