Candida speeksel thuistest is dit iets?

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Candida speeksel thuistest is dit iets?

Bericht door startdust »

Hallo forumgangers,

Ik heb altijd mijn twijfels gehad of ik nu candida heb of niet. ik heb namelijk de heel dag een drooge muil anderzeids heb ik nooit problemen met mijn buik, maar meschien zit de candida juist in mijn slokdarm bijv.

Kwam deze test tegen, en heb het geprobeert en er kwam uit dat ik candida heb. ik vond het wel een logies verhaal alleen die reclame erdoor heen maakt het me iest te ongeloofwaardig.

iemand ervaring hiermee?

Groetjes joost

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... ndida.html
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Ik heb gelezen dat deze test waardeloos is.
Je zou het kunnen bewijzen door deze test te laten doen door verschillende mensen en het resultaat zou bij iedereen hetzelfde zijn.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

Bericht door magnetronnie »

Ik weet weinig van Candida, maar ik zou deze test voor geen meter vertrouwen. Het bedrijf dat deze tekst heeft geplaatst verkoopt "Threelac" en heeft er dus direct belang bij dat de test positief uitvalt.

Misschin heb je hier meer aan. :)
http://www.mlds.nl/ziekten/42/candida-oesofagitis/
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

senna schreef:Ik heb gelezen dat deze test waardeloos is.
Je zou het kunnen bewijzen door deze test te laten doen door verschillende mensen en het resultaat zou bij iedereen hetzelfde zijn.
Hey Senna bedankt voor je reply, ja ik was al een beedje bang voor dat het onzin was :roll: . zou mooi zijn geweest als je het zo makkelijk kon testen, ik zou dus toch een keer naar de huisarts moeten hiervoor alleen deze kansen spaar ik goed op..

Joost
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

magnetronnie schreef:Ik weet weinig van Candida, maar ik zou deze test voor geen meter vertrouwen. Het bedrijf dat deze tekst heeft geplaatst verkoopt "Threelac" en heeft er dus direct belang bij dat de test positief uitvalt.

Misschin heb je hier meer aan. :)
http://www.mlds.nl/ziekten/42/candida-oesofagitis/
Hey Magnetronnie,

ja de reclame spatte er vanaf :P

Bedankt voorde link, daar heb ik echt iest aan! zo kan het dus best zijn dat er candida in je slokdarm zit, maar geen candida in de rest van je darmen :lol: Weer wat geleerd vandaag, jammer dat er zoveel nodig is voor het stellen van de diagnose. Mischien maar weer een keertje eigenhandig met medicijnen aan de slag als ik me er meer in verdiept heb.

joost
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

Bij mij klopte deze test
na een anti-candida dieet was ik volgens de vegatest schoon en ook de spuugtest liet datzelfde resutaat zien
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Die speekseltest is waardeloos, je kan beter een ontlastingonderzoek laten doen. Dit kan je dacht ik op twee adressen laten doen, moet je maar even googlen. Je moet het alleen wel zelf betalen. Ik heb het ook laten doen vorig jaar.
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

huppelepup schreef:Die speekseltest is waardeloos.
klopte die bij jou niet?

ik heb toch van verschillende mensen gehoord dat hij wel klopte
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

Bericht door magnetronnie »

greta schreef:
huppelepup schreef:Die speekseltest is waardeloos.
klopte die bij jou niet?

ik heb toch van verschillende mensen gehoord dat hij wel klopte
Het probleem is dat je niet kan weten of de test klopt. Hoe weet je, los van deze test uit te voeren, of je inderdaad Candida in je speeksel hebt? Dus of de test wel de waarheid spreekt? Al doen 100 of 1000 mensen deze test, dat zegt verder helemaal niks over de test zelf.

Laboratoriumtesten worden altijd vergeleken met al bestaande testen, en er wordt gekeken in hoeverre ze dezelfde uitslag geven bij dezelfde persoon. Bij zelftesten wordt dat soms wel gedaan, maar dan vrijwel altijd door de fabrikant zelf, en niet onafhankelijk. Ik zou een zelftest altijd laten bevestigen door een arts.
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

magnetronnie schreef:
greta schreef:
huppelepup schreef:Die speekseltest is waardeloos.
klopte die bij jou niet?

ik heb toch van verschillende mensen gehoord dat hij wel klopte

Het probleem is dat je niet kan weten of de test klopt. Hoe weet je, los van deze test uit te voeren, of je inderdaad Candida in je speeksel hebt? Dus of de test wel de waarheid spreekt? Al doen 100 of 1000 mensen deze test, dat zegt verder helemaal niks over de test zelf.

.
Daar heb je ws wel gelijk in
Ik heb destijds de diagnose candida gekregen van en arts die die mat met een VEga test
de spuugtest bevestigde dit
ook een aantal anderen hadden hetzelfde resulaat bij beide testen

maarja, wie zegt dat de Vegatest altijd klopt
tot nu toe bij mij wel maar daar hoor ik ook verschillende berichten over
Gebruikersavatar
carien
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 nov 2011, 17:34

Bericht door carien »

Op www.candida.nl staat ook een test maar dan op basis van vragen. Groetjes!
Plaats reactie