maximize recuperade

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

maximize recuperade

Bericht door danny1964 »

zoals de meeste hier neem ik verschillende voedingssupplementen en nog niet zo lang geleden ben ik op het idee gekomen om eens te gaan kijken in de supplementen voor mensen die intensief met sport bezig zijn.

Daar ben ik op het hierboven vermelde product gekomen dat gebruikt wordt door sporters na een zware inspanning. In overleg met mijn apotheker ben ik gestart met dit product en ondanks het feit dat ik het nog niet heel lang neem merk ik al positieve resultaten.

Dit is de formule
Energie 162 Kcal/677 KJ 270 Kcal/1131 kJ
eiwitten 0 g 0 g
Koolhydraten 40.6 g 67.7 g
Vet 0 g 0 g
Dextrose 40.5 g 67.5 g
Creatine monohydraat 3.0 g 5.0 g
L-Glutamine AKG 3.0 g 5.0 g
L-Leucine 2.43 g 4.05 g
Taurine 2.04 g 3.4 g
L-Alanine 2.04 g 3.4 g
L-Valine 1.66 g 2.76 g
L-Isoleucine 1.12 g 1.6 g
Alpha Lipoïc acid 4.9 mg 8 mg
Coenzym Q10 0.8 mg 1.33 mg
Potassium 600 mg (15% RDA) 1000 mg
Sodium 375 mg (15% RDA) 625 mg
Calcium 120 mg (15% RDA) 200 mg
Magnesium 43 mg (15% RDA) 72 mg


RECUPERADE bevat een mix van snelle suikers, creatine, L-Glutamine AKG, BCAA’s, Taurine, L-Alanine, mineralen en anti oxidanten.
Doel
RECUPERADE helpt om, na een zware intensieve inspanning, snel en volledig te recupereren.
Werking
• Snelle suikers voor het snel aanvullen van de energiedepots.
• Glutamine AKG is een nieuwe vorm van het aminozuur
• L-glutamine. AKG zorgt voor een betere opname en een efficiënter gebruik van de glutamine.
• Bovendien is AKG een directe precursor voor de aanmaak van glutamine in het lichaam.
• BCAA’s zorgen voor een sneller herstel en voorkomt spiermassaverlies bij training.
• Alanine speelt een belangrijke rol in de energiehuishouding (Krebs cyclus) tijdens de inspanning.
• Taurine kan de spiercellen tegen celschade beschermen.
• Alfa liponzuur is een van de sterkste antioxidanten.
• Coënzyme Q10 is ook een zeer sterke antioxidant die vrije radicalen(*) helpt verwijderen uit het lichaam.

en voor de productfiche kan je op hun website kijken
http://www.maximize-europe.com/index.ph ... rade-720-g


zijn er al mensen die hiermee ervaringen hebben?
Ik heb deze keuze gemaakt omdat er veel sprake is van aminozuren.
Ik nam al Q10 Ubuinol , L carnitine en om in feite het totaal pakket te hebben was dit de meest eenvoudige en complete oplossing.
Graag reacties en ik zal de komende weken proberen een evaluatie van dit product te geven.
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

maximize recuperade

Bericht door vlindertie »

Nou Danny, fijn dat jij dit als proefkonijntje wilt proberen.
Hou ons op de hoogte en veel succes.
Ga je niet teveel doen als je ineens barst van de energie? = grootste valkuil.

Liefs,

Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 jul 2010, 18:58
Contacteer:

maximize recuperade

Bericht door Esther »

Dankjewel Danny voor de informatie.
Ik weet dat bijvoorbeeld l carnitine erg opwekkend is. Het probleem is dat wanneer je te veel pept, je veel gaat doen en niet onmiddellijk iets voelt om vervolgens tien tot vierentwintig uur later te ontdekken dat de cytokines in je bloed omhoog gaan en zorgen voor Post Exertionele Malaise = alsof er een trein over je is gereden.

Dus voorzichtig zijn, zoals Vlindertje zegt.

Liefs,
Esther

http://www.onwilliglichaam.blogspot.com
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

maximize recuperade

Bericht door danny1964 »

bedankt voor de reacties.
Ik heb het hier eerder gepost dat ik samen met mijn apotheker geprobeerd heb om een pakketje samen te stellen dat ondersteunend werkt.
Ik heb hoegenaamd niet de bedoeling om mij op te peppen en ik neem ook niet de voorgeschreven dosis voor sporters. Ik neem ongeveer 1/3 of 1/4 van wat er voorgeschreven wordt.
Ik neem het nog te kort om al een evaluatie te maken maar de dagen dat ik het genomen heb gaven me toch dat extraatje om beter mijn werkdag door te raken . Nu tevoren nam ik al een klein pakketje voeidingsupplementen en die hebben me echt wel al geholpen.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

maximize recuperade

Bericht door marlène »

Hallo Danny

Als je met voedingssupplementen wil gaan experimenteren, is dit ook aangeraden lectuur:


Dr Myhill heeft het vaak over CVS en niet ME maar veel info is de moeite waard om te lezen.

Er staat bv dat als je L-carnitine niet goed verdraagt, je dit kan oplossen door meer vlees te eten.

Of dat je best koper 's ochtends, zink 's middags en magnesium 's avonds kan innemen.

http://www.drmyhill.co.uk/wiki/CFS_-_CF ... rah_Myhill
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

maximize recuperade

Bericht door danny1964 »

ik had ook al een paar tips gekregen , bepaalde supplementen mag je niet met zuivel innemen omdat het bijvoorbeeld de opname tegengaat en andere zaken moet je dan wel combineren voor een betere opname !

bedankt voor de tip en de link !!!
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

maximize recuperade

Bericht door danny1964 »

Hallo

ik neem nu ongeveer iets meer dan een week het product recuperade en ik vind het resultaat positief. Het is een product dat sportmensen nemen na een zware inspanning en dat zorgt voor kortetermijn recuperatie en dat doet het bij mij ook.
De positieve resultaten die ik momenteel heb zijn :
1. het gevoel van vermoeidheid is draaglijker waarschijnlijk ook omdat er toch enkele stimuli in zitten
2. mijn uithouding is iets beter (kan gemiddeld toch dagelijks een uurtje langer werken)
ter info : ik doe administratief werk , dus geen fysieke inspanningen. Desondanks als ik bijvoorbeeld een paar keer de trap moest doen om naar een collega te gaan of naar het magazijn stappen dan was dat soms al te veel. Dit is nu ook merkelijk beter.
3. ik heb veel minder last van de verzuring in de spieren.
Normaal nemen sportmensen 60 gr per dag maar ik beperk me tot 15 à 20 gr.

Voor mensen die het zou willen proberen geef ik wel mee dat het geen wondermiddel is.
Het is een ondersteunend middel dat je wel wel iets meer kwaliteit in je leven geeft.
Volgens mijn apotheker zou het product op termijn ook opbouwend kunnen zijn, dit in de zin van het terug opbouwen van energie en reserves. Maar daar is het nog veel te vroeg voor om dit al te evalueren.

Momenteel bekijken we nog hoe we hierbij nog een supplement kunnen toevoegen met een ander interessant aminozuur Arginine en Ornithine.
Heb zoals gezegd merkelijk minder spierpijn maar de gewrichtspijnen blijven wel !
Ik houd jullie verder op de hoogte
lano
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 feb 2010, 14:39

maximize recuperade

Bericht door lano »

klinkt hoopvol, als ik het goed begrijp zijn dit gewoon kant eh klare supplementen waar je geen voorschrift voor nodig hebt?
Tussen mijn oren, zit een ziek lichaam!
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

maximize recuperade

Bericht door danny1964 »

lano schreef:klinkt hoopvol, als ik het goed begrijp zijn dit gewoon kant eh klare supplementen waar je geen voorschrift voor nodig hebt?
dag Lano

het is een sportsupplement voor mensen die intensief sport doen.
het is vrij te koop in de apotheek en kan zelfs bij de producent online besteld worden.

Ik ben momenteel "niet echt" onder behandeling en dit zijn zaken die ik samen met mijn apotheker uitzoek.

Mijn idee was gewoon als dit middel sportmensen helpt om te recupereren en spierherstel te bevorderen alsmede verzuring tegen te gaan dan kan dit bij mij ook helpen.
En zo ben ik er aan begonnen. Ik probeer nog andere zaken en binnenkort kan je op het topic ervaringen - welke supplementen zien wat ik allemaal neem. We proberen een schema op te stellen en dan is het afwachten hé , want we werken ook op lange termijn uiteraard.
Als je vragen heb ....... altijd welkom
Gebruikersavatar
vinmar
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: 30 mei 2010, 14:42

maximize recuperade

Bericht door vinmar »

Hallo danny,

Er zit wel behoorlijk veel dextrose (snelle suikers) in. Die hoeveelheden zou ik in ieder geval niet goed kunnen verwerken.


Misschien zou je ook eens D-ribose kunnen proberen, in combinatie met het supplement dat je nu gebruikt.


Vincent
Gebruikersavatar
vinmar
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: 30 mei 2010, 14:42

maximize recuperade

Bericht door vinmar »

Hallo danny,

Er zit wel behoorlijk veel dextrose (snelle suikers) in. Die hoeveelheden zou ik in ieder geval niet goed kunnen verwerken.


Misschien zou je ook eens D-ribose kunnen proberen, in combinatie met het supplement dat je nu gebruikt.


Vincent
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

maximize recuperade

Bericht door danny1964 »

dag vinmar

ik ga eens kijken naar d -ribose want ik ken het niet !

het voordeel van dit product is dat je het kan doseren en als je kijkt naar mijn lijst supplementen
(zie rubriek ervaringen - welke suupplementen slik je ) dan merk je dat ik in feite kies voor een zo breed mogelijk gamma aminozuren.

groetjes
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

maximize recuperade

Bericht door marlène »

@danny
d-ribose staat ook uitvoerig beschreven in de handleiding van dr Myhill, link heb je reeds ;)
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Hoi Danny, neem je nog steeds de M.R. ?
Heb je meer energie en wat denk je van de ribose ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

@ senna

jazeker gebruik ik dit product nog en nog meerdere sportproducten.

Eerstdaags zet ik mijn lijstje op het topic welke supplementen gebruik je.

Nu ik heb onlangs hier ook een topic geopend over whey isolate. Ik weet dat er mensen zijn die daar mss een intolerantie voor hebben maar whey isolate is een aminozuren bom.
Dus dat geeft ook weer een extraatje !

En ik combineer een paar zaken waardoor ik wel al een beetje meer energie heb.
Het is en blijft doseren maar ik heb al een beetje winst t.o.v. enkele maanden geleden.

Om een ander voorbeeld te geven, een tijdje terug had ik verzuurde spieren bij het minste en dit heb ik verholpen door MR of soms gebruikt ik capsules met beta alaline.

Ribose heb ik nog niet gebruikt, ik heb er informatie over gelezen maar vond het minder interesant dan de dingen die ik nu heb.
Plaats reactie