Amoxicilline enteric coated

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

cleopatra
Donateur
Donateur

Bericht door cleopatra »

Hallo,

Ik moet nu "Amoxiciline enteric coated" 500 mg nemen, voor enterokokken in de darmen.

Heeft iemand hier ervaring mee ?
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Ja daar heb ik al 5 kuren van gehad.. Maar na 9 kuren (ook nog andere merken) zitten ze er nog steeds! grr...
Amoxicilline vind ik de meest prettige AB kuur.. Minste bijwerkingen en vaak een korte opleving na de tijd.. !
plassterk
Donateur
Donateur

Bericht door plassterk »

@ lynn

wat grappig. Bij mij vielen ze juist het zwaarst. Eerst 4 dagen lang enorm opgeblazen gevoel, hoofdpijn enorme terugslag. Ik dacht juist: zo dit is een zware.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Gast

Bericht door Gast »

hoofdpijn kan herxheimer zijn en kan juist een goed teken zijn dat de kuur aanslaat. Het verschilt per persoon hoe iemand op AB reageerd. Ik heb al een jaar lang allerlei soorten gehad zonder bijwerkingen (behalve dat mijn darmen miss slechter zijn..).
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Hier ook knallende hoofdpijn na Clarithromycine.
Mijn volgende is de Amoxicilline en kijk er niet naar uit.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gast

Bericht door Gast »

Hoofdpijn en griepachtige verschijnselen zijn naar mijn idee de meest voorkomende klachten bij een herxheimer. En kunnen heel goed bewijs zijn dat de antibiotica/kuur werkt. Misschien verlicht dat de pijn wat (helpt bij mij wel vaak, als je je indenkt dat de beestjes die je ziek maken aan het afsterven zijn). Het kan ook goed dat je je hierna wat beter voelt dan ervoor.

Ik krijg zelf ook hoofdpijn en iets verhoging. Als ik een hele tijd geen anti-candida middelen heb genomen en teveel suikers heb gehad en hierna anti-candida middelen neem.

Veel water drinken is ook verstandig, kan wat helpen tegen de hoofdpijn. Lees dit maar eens over herxheimer (geldt niet enkel voor borrelia/lyme):
Jarisch Herxheimer reactie
Naast de bekende bijwerkingen van gebruikte middelen kan er een forse verergering van symptomen optreden bij de start en tijdens het antibioticagebruik, een Jarisch Herxheimer reactie.

Definitie Jarisch Herxheimer reactie:
'Een toename van de symptomen van een spirochetale ziekte (zoals syfilis, Lyme-ziekte, of relapsing fever)die zich voordoet bij sommige patiënten na het starten van behandeling met middelen die tot afsterven van spirocheten leiden. Wordt ook wel kort Herxheimer reactie genoemd'.

Deze door medicamenten veroorzaakte plotselinge toename van symptomen kan zich voordoen binnen enkele uren, de volgende dag of binnen enkele weken nadat de patiënt begonnen is met de medicatie of na verandering van dosering of middel. Dit wordt veroorzaakt door het afsterven van spirocheten (Juul: in geval van lyme, maar kunnen dus ook andere bacterieen/schimmels oid zijn) waarbij vermoedelijk antigenen en/of toxinen vrijkomen hetgeen aanleiding geeft tot cytokinen-productie (TNF-alpha, interleukin-6, interleukin-8 ).

De duur van de reactie kan variëren en vaak word een cyclisch patroon gezien van enkele weken.
De Herxheimer- reactie gaat meestal gepaard met een verergering van bestaande symptomen. Er kunnen zich een scala aan aspecifieke symptomen voordoen, die kunnen variëren van lichte vermoeidheid en slaperigheid tot griepachtige symptomen, koude rillingen, temperatuurverhoging, nachtelijke zweetaanvallen, spierpijn, gewrichtspijn en zwelling, depressie en geheugenproblemen, urticaria en exantheem, bloeddrukdaling. (N.B. deze klachten kunnen zich ook 'spontaan' voordoen bij onbehandelde Lyme-Borreliose waarbij ook vaak een periodieke toename en afname van deze klachten wordt gezien. Na medicamenteuze behandeling is de reactie echter sterker door het afsterven van een grotere hoeveelheid spirocheten) De urticaria en exanthemen en koorts worden soms verward met en allergische reactie op de gebruikte medicamenten.

Een Jarisch Herxheimer-reactie is het teken dat de antibiotica effectief is en daarmee tevens een bevestiging van een actieve infectie. (hoeft dus niet persee lyme te zijn) Deze Herxheimer reactie wordt veroorzaakt door het afsterven van bijv. de Borrelia bacterie en het is daarom belangrijk de behandeling voort te zetten. Het moment waarop deze Herxheimer reactie kan optreden ligt voor iedere patiënt verschillend. Ook is het mogelijk dat een Herxheimer reactie regelmatig optreedt. Bij een hele heftige reactie kan het nodig zijn de medicatie te staken of de dosering te verminderen. Er is ook een kans op een allergische reactie en sommige symptomen van Candida infecties worden soms mogelijk aangezien voor Herxheimer reacties.

http://sci.tech-archive.net/pdf/Archive ... 9/0039.pdf
cleopatra
Donateur
Donateur

Bericht door cleopatra »

Bedankt voor jullie reacties !

Volgens DML zou ik hier minder last van hebben dan van de andere AB-kuren die ik al heb genomen.

Maar de meningen zijn blijkbaar verdeeld... Afwachten dus, wat het geeft :wink:
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

Deze staat nu ook op mijn Beh. plan.
Is de EC versie gewoon in NL bij de Apotheek te verkrijgen, of moet ik naar BE uitwijken voor deze variant, ik had ze graag voor 1 jan. in huis, dus ga alvast op zoek...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Ik bestel ze in België.. Krijg ze wel vergoed via verzekering.. Wel eerst voorschieten dus...
marioman
Beginner

Bericht door marioman »

Ik heb ook pas weer een kuur met Amoxicilline enteric coated achter de rug
Mijn 3° kuur al
En ik ben er ook telkens beroerd van
Misselijk,duizelig,opgeblazen en grieperig gevoel
Normaal moet het nu wat beteren,als ik terug een paar dagen aan de probiotica(Mutaflor) ben
nabo
Gevorderd lid

Bericht door nabo »

Heb ook 1 kuur hiervan geslikt en over een week weer deze kuur.
Heb er de vorige keer niks van gevoeld.
cleopatra
Donateur
Donateur

Bericht door cleopatra »

Heeft jullie apotheker deze zelf gemaakt ?

De mijne heeft gewoon een doosje Amoxicilline genomen, alles uit de blister gehaald en er zelf een omhulsel rond gedaan. Daarna alles terug los in het doosje gegooid. Vond dit een beetje raar en ook niet echt hygiënisch...
stier
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door stier »

Ik heb ze net binnen van de apotheek uit Belgie. Het zit in een potje zonder bijsluiter. Weet iemand of je ze bij het eten kan / moet nemen? Thnx
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

In elk geval om de 12 uur! Avond pil heb ik dus niet met eten..
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

Oh, da's wel een goeie Lynn, ik neem ze altijd standaard met het eten (ochtend en avond) daar zit dan idd minder tijd tussen (soms 7/8 uur)...zou dat heel veel schelen denk je?
@Stier: Bij de potjes uit BE zaten bij mij geen bijsluiters bij, bij jou wel?
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Plaats reactie