Wie kent mensen die beter geworden zijn?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
imagine
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 484
Lid geworden op: 28 jan 2009, 11:41

Bericht door imagine »

Oké, ik moet het wel even schrijven....
Ben oh zo bang te vroeg te juichen...

Ben nog maar 3mnd bezig bij DML, en vooral nu ook het dieet erbij doen mij al heel wat beter voelen.
Niet meer ziekig, koortsig en zombie achtig meeste van de tijd.

Zo heerlijk. Zo gevaarlijk.
Voel me dus beter ..... enig schrik heb ik dat het absoluut nog geen bruikbare energie is.
En ik eerder betere periodes heb gekend.

Wou ook eigenlijk pas over een half jaar schrijven, zodat te vroeg juichen in iedergeval niet aan de orde is. Maar ben inmiddels ook wel overtuigd dat hoe eerder je doorpakt naar echte behandeling hoe beter.
(was dat maar mogelijk hoor ik er nu een heleboel denken, I know....)
(ik heb ook getwijfeld qua financien en doe dat nog steeds, trek mijn hele gezin hierin mee)
(maar erg dankbaar voor een plekje in Brussel voor mij... Lelystad is best redelijk misschien, maar... het blijft binnen de Ned. maatstaven en daar zijn wij niet tot weinig mee gehlopen)
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

@ Imagine: ik ben heel erg blij voor je dat je je wat beter voelt. Hou vast dat gevoel en geef geen nodeloze energie uit, dan hou je het het langste vol.
Ook prima dat je het deelt hier, want je wilt het toch ook kwijt.
Ik hoop dat je echt beter zult raken en dat wij dan leren kunnen hoe dat moet.

Liefs,
Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Maartje
Donateur
Donateur
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 okt 2008, 15:55

Bericht door Maartje »

yogan schreef:@Maartje. Dat is heel bemoedigend nieuws. Wat is/was je behandeling? Antiobiotica-probiotica-supplementen? Of ook nexavir, artesunate, ...?
Behandeling is inderdaad AB/probiotica/supplementen/creon/lamictal/isoprinosine. Nexavir heb ik ook voorgeschreven gekregen, maar vooralsnog blijf ik vooruit gaan en heb ik het gevoel dat ik het zonder de nexavir ook wel red. Mocht ik nou een aantal maanden op een niveau blijven hangen en daar heel ontevreden over raken, dan ga ik het nog eens overwegen. Heb wel veel virusjes te pakken steeds, maar die gaan ook steeds weer over. Dus wacht het nog even af.
Gebruikersavatar
aimee
Actief lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 24 jun 2010, 12:31

Bericht door aimee »

Heel fijn om bovenstaande verhalen allemaal te lezen, het geeft moed, hoop en doorzettingsvermogen. Dit is precies één van de redenen waarom ik een blog bijhoud én zo blij was Maartje's blog te lezen. Het geeft meer inzicht in welke weg je bewandeld. Ik hoop mijn dagboek ooit af te kunnen sluiten met een "Happen End", maar hoe het ook zal lopen. Het staat dan iig op "papier"..

Tnx aan alle mensen die goede berichten hier melden!! Het doet mij en vast vele andere met mij enorm goed..
Ik vertrek vandaag, elke dag opnieuw..
www.aimee.vertrektvandaag.nl

Ik ben inmiddels ook vertrokken op Twitter!!
http://twitter.com/Aimee_CVS of http://aimee.vertrektvandaag.nl/twitter
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

Ik ken via via ook wel enkele mensen die beter geworden zijn, door behandeling DML. Het heeft hen wel 10 jaar behandeling gekost, maar gezien ze nu toch iets verder staan, hoop ik dat hetzelfde effect kan bereikt worden op kortere termijn.

Ze zijn verbeterd tot 70 % van hun vroegere kunnen en hebben terug een redelijk normaal leven. Ze moeten uiteraard wel alert blijven en het af en toe wat rustiger aan doen als hun lichaam dat aangeeft.
Gebruikersavatar
imagine
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 484
Lid geworden op: 28 jan 2009, 11:41

Bericht door imagine »

maar toch...70%.....................wauw
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

70% procent is geweldig, maar het is geen genezing!
Je kunt je ook afvragen waar ze die 70% tegen af zetten.
70% van wat je ooit kon, of 70% verbetering vanaf je dieptepunt?
Daarin schuilt een groot verschil!!
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Ten opzichte van mijn dieptepunt, ben ik meer dan 400 % vooruit gegaan Even gemeten aan het aantal uren dat ik van bed en bank af ben. ( Van 3 naar 15. )
Helemaal de oude ben ik nooit geworden. Ik ben ook inmiddels 13 jaar ouder geworden en allerlei mensen om mij heen kunnen ook minder dan 13 jaar geleden. Bovendien kunnen er buiten ME ook andere zaken in het leven gaan spelen. En dat gebeurde ook.

Als iemand alleen genoegen neemt met 100% weer op het oude niveau genezen, legt die de lat veel te hoog. 10% terug van je oude niveau is al een fikse verbetering in je mogelijkheden.

Herstel ging schommelend en met kleine stapjes en veel onzekerheid.

Warme groet, Henny

PS over het in contact blijven: onderhand heb ik alles wat ik hier kan melden wel gemeld.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
imagine
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 484
Lid geworden op: 28 jan 2009, 11:41

Bericht door imagine »

Haha, superwoman ... 400%!!! That's the spirit!!

Je hebt gelijk Henny dat latje is hoog, maar ja daar kijk je toch naar als het beviel waar je vandaan kwam.....
Besef van nu, is wat anders dan hoop en dromen. Om niet aan de depri side te blijven hangen of te komen ga je toch dromen en hopen.
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Bericht door cansada »

@Henny: op de vraag wie kent mensen die beter zijn geworden, is jouw antwoord 'jezelf'? Mag ik vragen hoe je dat voorelkaar hebt gekregen? bij voorbaat dank... :wink:
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik zou tekenen voor meer dan een uur per dag actief kunnen zijn... Van zo goed als bedlegerig naar in ieder geval uit bed kunnen blijven :roll:
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Bericht door cansada »

Daar teken ik ook voor @Janneke, het gaat met mij de laatste tijd (ook) bergafwaarts. Ik moet mijn bed helaas nog veel te vaak opzoeken. :cry:
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Hoe?
Dat is een ingewikkeld verhaal. Bovendien werkten de dingen die bij mij wel werkten, weer bij sommige anderen met ME niet.

Dingen die werkten en ik me nu nog herinner zijn:
Ziekenhuis (nu) Gelderse Vallei: dr Smit in Ede: adviezen van verpleegkundige Ria van Rooy en melatonine van dr Smit (s?) Doorgestuurd (door Ria) naar natuurgenezer in Amersfoort die VEGA-test deed (en inmiddels is gestopt). Veel vitamines, mineralen, homeopatische middelen, dieet.
Veel rust en gezinshulp.
Halverwege energie rusten.
Dagelijkse wandelingetjes (nog voor ik weer het huishouden ging oppakken.)
Heel veel kleine trucjes om energie te sparen, bijvoorbeeld de thermoskan kokend water op het aanrecht.
Gesprekken met maatschappelijk werk hoe het gezin draaiende te houden, kwam o.a. gezinshulp uit voort.
Sportprogramma (Stans van der Poel) voor topsporters, aangepast voor mensen met fibromyalgie en ME op hartslag superlaag. (Eerst ook nog voor ik het huishouden weer ging oppakken, huishouden deed ik anders op een te hoge hartslag. Bijbehorende ademhalingsoefeingen. Dit heb ik een paar jaar gedaan.
Zelf dagelijks kloppen op acupressuur-punten (doe ik nu nog regelmatig, ook voor allerlei andere zaken).
Huiskamergroep van ME/CVS stichting om tips uit te wisselen.
Later (na verhuizing) levend bloed analyse ipv VEGA-test.
Nog een keer melatonine van Gelderse Vallei.
Eenmalig bezoek aan Lelystad, ik slik nu nog vit B-12 en Carnitine.
Momenteel ben ik nog bezig met een homeopatische Lyme-behandeling (Boralyme).

Ongetwijfeld ben ik nog van alles vergeten.

Het is als zoeken in een doolhof, volgens mij. Wat voor de één werkt, werkt weer niet bij een ander. Ook is het niet mee up-to-date (het speelde mn van 1997 tot 2002). Nu met internet kan je veel meer info vinden en zou ik het misschien heel anders doen.

Het was geen stijgende lijn naar verbetering. Veel energie-schommelingen. Het was als balanceren op het slappe koord.
Als ik iets goeds deed, was ik extra moe omdat mijn lichaam energie nodig had om eindelijk wat van de nodige zaken te herstellen. Als ik teveel deed was ik ook extra moe. Dus vermoeidheid was geen goede indicator of ik dingen goed deed.
Aangezien er nog niet een bepaald virus als veroorzaker van ME in beeld was, heb ik gekozen om allerlei dingen te doen om de weerstand te verhogen. (Misschien ben ik technisch niet 100% genezen, want ik heb nog steeds geen verhoging of koorts gehad en slik b-12 etc. Vergeleken bij wat het op het dieptepunt was, voel ik me wel genezen.

Warme groet, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Bericht door cansada »

Bedankt voor je verhaal, en nu ik het heb gelezen (heb wel wat moeite met lange lappen tekst) rijst mij de vraag of je ook uitgerust wakker wordt 's morgens. Want dat is mijn graadmeter, zolang ik net zo kapot van bed kom als ik erop ben gegaan (als ik eenmaal op de been ben dan kan ik een uurtje of twee op de been blijven) dan weet ik dat ik niet 'beter' ben. Het is juist goed om aan een beter weerstand te werken en daar ben ik ook wel mee bezig (ik ga straks ook aan de LDN), maar wat als mijn afweerstysteem niet in staat is om wat voor reden dan ook. Hoe vaak ik ook de griep krijg hoe beter het is voor mijn weerstand, zei een arts ooit tegen mij. Maar is dat ook wel zo. Kan het niet zo zijn dat het hele systeem niet meer te herstellen is, wat dan? Toch bedankt voor je uiteenzetting en ik ben blij voor je dat het je goed gaat.

Liefs,
Catryn
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Lappen tekst houd ik ook niet zo van. Ook niet om ze te typen. :)

's Ochtends vermoeider of niet is voor mij geen goede indicator. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat ik met mijn mond open heb liggen slapen (en dus ongemerkt lichtjes heb gehyperventileerd = foute ademhaling die zuurstofopname in bloed belemmert en vermoeid gevoel geeft)

Mijn indicatie was/is wat mijn lijf nog kan doen, ondanks dat ik het gevoel heb het niet te kunnen en mijn hersteltijd (fysiek, zie ook mijn onderschrift :wink: ).
Ook is de snelheid waarmee de energie afneemt er een.

Verder had ik voornamelijk lange termijn indicatoren: deze zijn voor mij het betrouwbaarst:
Hoeveel tijd zit er nu tussen de dieptepunten en hoeveel tijd een half jaar gelden?
Hoe lang duren de dieptepunten nu en hoe lang een half jaar geleden? Hoe vaak heb ik wat onder de leden en hoe lang duurt dat (nu een een jaar geleden?)
Hoeveel uren rust heb ik overdag nodig en hoeveel uren nacht/avond-rust heb ik nodig?

Toch weer een lap, dus ik stop. Groetjes, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Plaats reactie