candida infectie die maar blijft terug komen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
hanne
Beginner
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jun 2009, 17:56

candida infectie die maar blijft terug komen

Bericht door hanne »

Hoi,

ik ben altijd vrij gevoelig geweest voor een candida (vaginale schimmelinfectie) maar nu sinds ik een speciaal dieeet volg ivm voedselintoleranties heb ik het en blijft het zelfs na het gebruik van medicatie (dactarine)
wordt dr helemaal onnozel van...

herkenbaar ?
wat nu?

groetjes hanne
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

candida infectie die maar blijft terug komen

Bericht door poppetje »

Ik heb het ooit een periode ook gehad.
Ik had voor die tijd nooit zoiets gehad, maar toen ik het eenmaal had, kwam ik er ook moeilijk vanaf, iedere maand rond de menstruatie komt het dan weer terug. Wanhopig word je er van.
Wat bij mij geholpen heeft is te stoppen met de pil !!!
Toen was het vrij snel daarna over. Daarna ook nooit meer teruggehad.

Ik weet dus niet of je de pil slikt, maar dit verandert de zuurgraad in de vagina en maakt dus weer extra gevoelig voor die vervelende candida infecties en rond de menstruatie komen die dan vaak weer terug.
Mocht je kunnen stoppen met de pil (en bijvoorbeeld tijdje condooms gebruiken) zou ik een poging wagen.
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

Heb er ook regelmatig last van, vooral na antibiotica gebruik.

Wat vroeger meestal hielp was diflucan (1 tablet van 150 mg).

Ondertussen kan ik daar ook niet meer tegen en neem ik regelmatig Progyn. Dat zijn verschillende soorten lactobacillen die de vag.flora herstellen. Je neemt best een kuur van minstens 20 dagen, maar je kan het ook langer nemen.
Gebruikersavatar
dopey
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 aug 2010, 01:44

Bericht door dopey »

Hoi,

In dactarin zit dacht ik alleen miconazol (schimmeldodend).
In dactacort zit daarnaast ook nog hydrocortison, wat de aanmaak van nieuwe huid
tegengaat en daarmee schimmelwerend is.
Dit mag je echter niet te lang gebruiken omdat de huid dan te dun kan worden,
en daardoor ook weer gevoeliger wordt voor infecties.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

google eens Caprylzuur en vaginale schimmel
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Mogelijk een ongewone oplossing (weet niet of ik me eraan zou wagen..) is om een druppel tea tree oil op te lossen in gekookt water en daar een tampon in te laten weken en dan inbrengen. Google maar eens op 'tea tree oil' en 'candida', schijnt een goeie combi te zijn die twee, maar ik geef toe: het klinkt makkelijker bij een voetschimmel dan bij jouw probleem.
Gebruikersavatar
hanne
Beginner
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jun 2009, 17:56

Bericht door hanne »

bedankt voor jullie tips!

ik slik geen pil maar heb koperspiraaltje wilde geen hormonen gebruiken.
verder heb ik al jaren geen antibiotica gebruikt, ik had ook altijd prijs bij antibiotica......

ga mn huisarts eens vragen naar die lactobacillen voor betere vaginale bacterien ....

groetjes hanne
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

bloemetje schreef:Mogelijk een ongewone oplossing (weet niet of ik me eraan zou wagen..) is om een druppel tea tree oil op te lossen in gekookt water en daar een tampon in te laten weken en dan inbrengen. Google maar eens op 'tea tree oil' en 'candida', schijnt een goeie combi te zijn die twee, maar ik geef toe: het klinkt makkelijker bij een voetschimmel dan bij jouw probleem.

Ik ben geen vrouw, maar met etheriche olieen op de huid is het wel opletten hoor. ik gooi altijd 4 druppels oregao oli in de douchebak tijdens het douche, er bleek een druppel aan mijn hand te zitten en die is om mijn ... beland hahaha het brande als een gek :oops:

Als je het verdunt zou ik het met oli doen dat neemt het beter op, en zorg dat het minder irriteert

Greets
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Jep, sterk spul inderdaad, Startdust. Maar in het algemeen is Tea Tree Oil wel een heel goed middel om te ontsmetten of tegen infecties, zelfs als deze onderhuids zijn.
Gebruikersavatar
dopey
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 aug 2010, 01:44

Bericht door dopey »

Hanne,

Ik dacht ook nog aan het gegeven dat omdat je zei dat het opkwam toen je met een dieet begon, je misschien minder omega vetzuren binnenkrijgt.

Tekorten kunnen o.a. leiden tot verslechtering van de huid en slijmvliezen.
Bijv. droger worden, roodheid, schilfering, verhoogde vatbaarheid voor infecties.

Omega 3 kun je bijv. aanvullen met visolie, walnootolie en lijnzaadolie (niet geschikt voor mannen omdat het de kans op prostaatkanker verhoogt)

Omega 6 waar je minder snel een tekort aan hebt, maar bij een tekort wel huidklachten van kan krijgen, zit o.a. in teunisbloemolie
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
hanne
Beginner
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jun 2009, 17:56

Bericht door hanne »

hoi,

bedankt! tja ik heb visolie als supplement maar vergeet ze vaak in te nemen, zal dat dus toch maar wat nauwkeurig doen......
heb waarschijnlijk inderdaad een zwakke weerstand op het moment want heb vannacht ook de griep gekregen.....

bedankt voor alle tips :)
Gebruikersavatar
anaska
Actief lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 apr 2010, 21:49

Bericht door anaska »

Het enige wat bij mij werkt als ik een schimmelinfectie down under heb, is Spilanthes van A. Vogel. Spullen die ik op doktersrecept krijg, werkten in het begin wel, maar als snel niet meer. Spilanthes werkt bij mij direct. Ik doe een paar druppels op mijn vingers en dep het een beetje van binnen.

O ja, en preventief: probiotica oraal innemen. Als ik de goede bacterieën mis, heb ik ook eerder candida-infecties.
Gebruikersavatar
cieke
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 nov 2010, 09:38

Bericht door cieke »

Spilanthes tinctuur is inderdaad een goed middel. Maar oppassen met etherische olieen. Enkel lavendelolie mag onverdund gebruikt worden. Al de rest verdunnen met een olie, vb amandelolie en zeker niet met water. Weet dit omdat ik ooit een opleiding herborist gevolgd heb.
Candida infectie slaat snel toe bij chronische ziekten, als je verzwakt bent.
Het is zeker belangrijk om de darmflora te ondersteunen. Verder kan ook een suikervrij, lactosevrij en gistvrij (alleen zuurdesembrood) dieet helpen. Maar dit is zeer moeilijk vol te houden. Heb het zelf ook geprobeerd.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Systematische candida infecties worden ook bij AIDS-patienten gevonden, wanneer worden we in Nederland nou eens wakker dat ME een zeer ernstige invailderende chronische aandoening is :!:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Plaats reactie