Elektrische fiets

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Elektrische fiets

Bericht door Marloes »

Vorige week heb ik dan toch de stap gemaakt; via marktplaats heb ik een elektrische fiets gekocht!
Het bevalt me echt super, ik heb deze week al meer gefietst dan het afgelopen jaar bij elkaar. Natuurlijk is het wennen en moet je wel zelf trappen, maar dat wilde ik ook graag, niksdoen is ook maar niksdoen en kan je nog meer invalideren.
De knoop dus toch doorgehakt, het was een leuke sportieve fiets, helemaal geen oude-dametjes-ding, en ik kan het iedereen aanraden! Ben er echt heel blij mee.. :D
RW
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 04 apr 2006, 16:20

RE: Elektrische fiets

Bericht door RW »

Leuk hoor!!!! Geniet er maar lekker van nu het nog mooi weer is!!!
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

RE: Elektrische fiets

Bericht door heikenie »

Leuk dat je die stap gezet hebt. Het is soms efkes doorbijten maar waarom zou je die functie die je nog aankan niet wat eenvoudiger maken zodat je met dezelfde energie toch wat leukere uitstapjes kan maken. Altijd rond de kerktoren gaat ook vervelen toch!

Liefs

Heike
I will survive
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

RE: Elektrische fiets

Bericht door Arjen »

Hey Marloes, gefeliciteerd.
Zo heb ik zelf lang zitten dubben over een scooter die 25 km mag, helaas kom ik tegen dat ik niet zonder de rugsteun kan en dit voor nu moet laten.
Ik benoem dit omdat ik dit zelf aardig onderschat heb, dus voor degene die een scooter of electra fiets wil, neem dit mee in je overwging.
Kun je zonder rugsteun, en je bent in de gelegenheid tot aanschaf: doen, uit is echt heel belangrijk! 8)
Arjen
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

RE: Elektrische fiets

Bericht door heikenie »

Ja Arjen, ik benoemde het niet maar dat is ook mijn probleem. Ik kan ook niet zonder ruggesteun en die moet dan ook nog verstelbaar zijn in een hoek groter dan 100Graden. Rechtop zitten kan ik maar heel kort volhoeden.
Een ander probleem bij fiets of gewone scooter is de besturing. De beperkingen in mijn handen;armen en schouders zijn dermate dat ik ook wel een degelijke ondersteuning nodig heb en een gashendel welke ook heel licht te bedienen is.

Dit blijft echter toekomstmuziek. Ik heb vandaag wel een afspraak gemaakt met een maatschappelijk werker. Donderdag komt die langs en ik hoop dat ik van hem wat ondersteuning kan krijgen want na 2,5 jaar administratieve rompslomp om bijna niets te verkrijgen ben ik het letterlijk en figuurlijk wel moe!

Hallo Marloes,
Hopelijk keert het weer snel terug naar de goede kant en kan je genieten van je fietstochtjes.

Heike
I will survive
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

RE: Elektrische fiets

Bericht door Arjen »

Hey Heike, succes en laat je hierin ondersteunen, een scootmobiel moet ook haalbaar zijn voor jou als jij zulke beperkingen hebt, helaas is dit een probleem, weet wel via via, dat ook voor ME Praktische oplossingen "verplicht" zijn, al is dit in de praktijk moeizaam!
Arjen 8)
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

RE: Elektrische fiets

Bericht door heikenie »

ergens anders schreef ik hier al dat mij een tegemoetkoming bij de aankoop van een scooter geweigerd werd omdat ik me binnenshuis nog verplaats zonder hulpmiddel!!

Uiteindelijk zal ik toch mijn beperkte spaarcentjes moeten aanspreken om toch nog iets zelfsstandig te kunnen doen buitenshuis.

Heike
I will survive
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

Hoi,

Gefeliciteerd met je electrische fiets! Leuk dat je er veel
plezier van hebt.Het vergroot je wereld weer iets he?

Ik heb zelf laatst een sparta met gekregen.Had eerst ook een
electrische fiets geprobeerd,gaat inderdaad super.
Alleen ben ik soms echt te moe om te fietsen en met de sparta kan
ik fietsen tot zover het gaat en dan het motertje aan en scheuren
maar!! :D

Ik wilde er eerst niet aan, had het gevoel dat ik voor aap reed,
maar ja, het is voor mij een uitkomst en ben er nu erg blij mee!

nou,fietse! zou ik zeggen!
Groetjes
Gebruikersavatar
claudine
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 mar 2006, 14:41

Bericht door claudine »

Heerlijk zeg, zo'n fiets, ik ben jaloeoeoeoeoeors !
Zo veel dingen die weer net wél te doen zijn !!!
Geniet er maar lekker van Marloes !

Groetjes, Claudy
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

electrische fiets

Bericht door Alie »

hoi marloes fijn voor je dat je die fiets heb ik hoop dat je er lang van kan genieten ik fietste ook graag maar zoals de meeste kan ik niet zonder rug steun en kwam ik nergens ja wel in de buurt en met de auto maar dat was het tot mijn internist over een rolstoel begon nou dat was slikken ik heb er heel lang over gedaan eer ik er in ging maar mijn man kwam ook nergens nu heb ik een scootmobiel al weer 4 jaar maar ik voel mij er nog niet fijn in ik ben een beetje trotse vrouw en alle opmerkingen die ik hoor van mensen in het winkel centrum doen soms zo pijn maar ik ben er toch ook wel blij mee ik kan gelukkig kleine stukjes lopen ik ga er overal mee naar toe ik winkel graag naar de fhisio en fittnes maar zo lang jij met die fiets kan moet je echt doen veel liefs van alie
Gebruikersavatar
Draakje
Actief lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 15 mar 2006, 15:59
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

electrische fiets

Bericht door Draakje »

He Marloes op jou advies las ik ff dit stukje, dus je kunt hem ook op marktplaats vinden begrijp ik, had wel gezocht maar zag niks en nieuw is niet te betalen.
Ga nu zker verder zoeken nu ik weet dat jij er enorm baat bij heb :D Zal je op de hoogte houden...
"We lachen hard om een mop. We glimlachen zachtjes om het geluk."
Gebruikersavatar
Sunny
Actief lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 04 jun 2006, 22:18

Bericht door Sunny »

Ik heb zondag 2 verschillende elektrische fietsen geprobeerd. De laatste had voorwielaandrijving en fietste iets lichter. De eerste had de accu in het frame weg gewerkt en zag er uit als een gewone fiets.
Ik twijfel al een tijd of ik zo een fiets zal aanschaffen. Mijn huidige fiets gebruik ik maar af en toe voor kleine afstanden. Deze fiets is 16 jaar oud, maar ik heb er nog geen 100 km op gefietst.
Ik vraag me af of ik een elektrische fiets meer zal gaan gebruiken. Ik vind het fijn om hier te lezen dat meer mensen de ruggesteun missen op een fiets. Ik verwacht dat ik ook bij een fiets waar ik niet of nauwelijks hoef te trappen toch niet zo lang rechtop kan zitten.
Op mijn huidige fiets krijg ik overigens ook snel last van mijn polsen en schouders omdat ik hier op het stuur ´hang´. Het is een sportieve fiets met een laag, recht stuur.
Omdat ik de elektrische fietsen erg duur vind, wil ik er goed over na denken en zou het fijn vinden om ervaringen van mensen te horen hierover.
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Ik ben er nog steeds blij mee.
Mijn vorige fiets gebruikte ik vrijwel nooit omdat zelfs de vijf minuten naar mijn schoonouders te ver waren. Nu fiets ik ondertussen vijf kilometer naar een dorp verderop.
Ik moet zeggen dat ik geen last van mn rug heb, maar wel van mn polsen en armen als ik wat langer fiets. Heb ook een recht stuur. Weegt voor mij echter niet op tegen de vrijheid die ik weer heb. Ik fiets dan ook zeker niet elke dag.
Keep on rockin'
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi ik heb er geen ervaring in
ik heb altijd gefiets en ga nu met mijn scootmobiel overal heen
hoewel
ik liever fiets
maar mijn probleem is ook mijn nek rug schouders en armen
dus ik zou wel goed overdenken wat je doe het zou toch zonde zijn als je hem niet gebruikt
succes alie
Gebruikersavatar
Mayo
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 okt 2006, 14:10

Bericht door Mayo »

Ik denk er ook al heel lang over om een electriche fiets te kopen. Op MP zie ik alleen nog erg dure en een nieuwe is ook niet te betalen. Daarnaast heb ik nog een auto op dit moment maar eigenlijk is dat ook zonde omdat ik die nu ook gebruik voor 5 min hiervan......met een gewone fiets is dat 9 van de 10 keer te ver.

Heeft niemand een vergoeiding gekregen voor een fiets? Dat lijkt me nml een betere oplossing maar met ME zal het wel moeilijk te krijgen zijn?
Plaats reactie