Een intrigerend boek over ME! Must read!

Mededelingen van het ME-Gids Team

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Bericht door cansada »

'Mira' misschien ?
Gebruikersavatar
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Bericht door Esther »

Het raden is begonnen! Eigenlijk zou Mirande er een prijs aan moeten hangen. Degene die het eerste raadt, krijgt het boek :mrgreen:

Oké,ik mag niet meedoen!
Liefs,

Esther

http://www.onwilliglichaam.blogspot.com

Eén tip; Het is een mooie meid! :wink:
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

ik zou het ook zo graag allemaal bestellen, ook die van jou hoor janneke, maar het is me gewoon te duur allemaal. ik ben er ook zo benieuwd naar, wil het zo graag lezen maar ja, ben een appartement aan het inrichten met alleen het inkomen van mn vriend, dan moet ik helaas zeggen dat de boeken geen prioriteit zijn, hoe graag ik het ook zou willen.

ben toch benieuwd naar wie het schreef hoor.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Als het een mooie meid is, zal ik het wel zijn! :wink:
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Karolien :mrgreen:
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Mogen we nog niet weten wie het boek geschreven heeft??? :roll:
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik weet het maar zwijg als goud.

Als je het bestelt, doe het online, dan verdient de schrijfster er drie euro per boek aan ipv 1,5 euro via de boekhandel. Ook al is het haar bedoeling niet om er aan te verdienen.

Haar bekommernis was de prijs zo laag mogelijk te houden om zoveel mogelijk patienten de kans te geven het te laten kopen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Ontluisterend boek over ME/cvs

8 december 2010. Welke betekenis heeft een multisysteemziekte als ME/CVS voor je leven? Het antwoord is te vinden in het vandaag verschenen boek "Ik werd ziek, maar…de wereld bleek mesjokke" van Mirande de Rijke. Weinig blijft onbesproken in dit ontluisterende boek.

Mirande de Rijke werd in 1999 ziek en verloor nagenoeg alles: gezondheid, baan, zelfvertrouwen en vrienden. Ze verspeelde ook haar vertrouwen in de medische stand. Door de behandeling van prof. dr. Kenny De Meirleir uit Brussel, in oktober nog spreker tijdens het Congres Voeding & Psyche, krabbelde ze uiteindelijk uit het dal.

Allerlei aspecten komen aan de orde in dit boek. Zo ook de voor ME/CVS kenmerkende voedselallergieën. Een citaat: ‘Veel mensen met deze ziekte zijn in elk geval voor een paar dingen allergisch. Soms weten ze het niet eens doordat de darmen in hun ogen redelijk normaal functioneren en ze ook geen verband kunnen leggen tussen zich rot of extra ziek voelen en een voedingsmiddel. Ik denk, dat je wel kunt stellen dat iedere ME-er minstens een paar voedingsallergieën heeft. Ikzelf had de loterij gewonnen.’

Het boek, met een voorwoord van ORTHO-medewerker Toine de Graaf, is te bestellen via http://www.falstaffmedia.nl


Bron: Voeding en Psyche
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Ik denk dat ZZ het zelf geschreven heeft :wink:
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

:wink: Mirande de Rijke is de schrijfster. En als zij een nickname hier niet wil vrijgeven is dat helemaal prima, toch? En daar kan ik me eigenlijk ook best goed iets bij voorstellen, want het is een openbaar forum, en het is een kritisch boek, volgens mij.

:wink: Ik zit bij de post te wachten totdat het boek komt, maar tssjaa, de post is geloof ik weer aan het staken in Nederland, duzzzz ik moet nog even geduld hebben.

Groetjes, Louisa
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik had vandaag wel post (UWV no thankx), maar geen boek. :( Kan niet wachten. :lol: Maar goed, of de schrijfster bekend wil zijn of niet maakt mij niet uit.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik heb het boek vanmiddag gekregen via de post!!!!!!!!!!
Het is een makkelijk te lezen boek wat groter lettertype helemaal goed!!
Ik ben meteen gaan lezen maar ik kon het tot blz 35 lezen(ff vluchtig vanwege de nieuwsgierigheid!) en ik werd echt emotioneel van zo herkenbaar!

Ik ga proberen straks weer verder te lezen (ik ben nogal moe en kan me niet concentreren helaas)
Ik denk dat het boek voor vele van ons zo herkenbaar is en ook best schokkend vooral toch over de behandeling van ons zo triest .......
Ik hoop dat vooral veel artsen het willen lezen :wink:
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik ga het in ieder geval mijn moeder te lezen geven. Vreemd Niessie dat je het eerder hebt gekregen terwijl je later hebt besteld? Misschien is de postbode met mijn exemplaar aan de haal gegaan? ;)
Gebruikersavatar
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Bericht door Esther »

En dat exemplaar van mij dat wordt waarschijnlijk met een omleiding van Brussel naaar Antwerpen gestuurd om dan te voet naar mijn woonplaats 45 km verderop te worden gebracht. Ik had het als eerste besteld. Aaarghhh!!! Het is jullie gegund, hoor. Maar ik ben ook zo benieuwd.

Ik gun Mirande echt alle eer van haar werk. Mooie reclame van Ortho ook!

Liefs,
Esther

http://www.onwilliglichaam.blogspot.com
Gebruikersavatar
dopey
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 aug 2010, 01:44

Bericht door dopey »

Als een boek vaak genoeg door een (grotere) boekhandel wordt besteld, heb je
kans dat het boek in het assortiment wordt opgenomen.
Plaats reactie