Wat doet deze hitte met jou?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Ik voel me door de hoge temperaturen;

Slechter
39
71%
Hetzelfde
6
11%
Beter
10
18%
 
Totaal aantal stemmen: 55
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ja, die tempo-aanpassing is precies wat mijn zoon ook zei!
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

hitte

Bericht door danny1964 »

samengevoegd. admin

Graag had ik geweten hoe jullie reageren op de hitte .

het is reeds lang geleden dat ik nog zo slecht geweest ben.
Gisteren voelde ik me al achteruit gaan en vandaag ben ik compleet een wrak. Kan het lastig uitleggen maar de hitte weegt zwaar op mij ...
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

hitte

Bericht door stier »

Ik kan er vandaag en gister opeens wonderwel aardig tegen. Met name vorig jaar was het een ramp. Dat was ook na mijn 'instorting' in april. Nu loop ik me eigenlijk te verbazen dat het me zo meevalt. Ik hoop dat het een klein signaal van verbetering is (ben ruim 3 mnd bij DML bezig).
Van echt heel warm heb ik nooit gehouden. Toch ben ik 2 jaar in de tropen gaan werken, waar het ongeveer elke dag 30 graden was. Na een paar maanden daar was ik er goed aan gewend.
Ik leef met je mee, want ik weet nog hoe ellendig ik me vorig jaar voelde. Wat wel helpt, is veel water drinken en soms met je voeten in een koud badje of met natte theedoeken in je nek. Sterkte!
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

hitte

Bericht door san-34 »

ik kan er ook helemaal niet tegen, voel me na een zonnige dag altijd alsof ik een zonnesteek heb. Veel water drinken helpt niet. Loop ook altijd met een pet en zonnebril op. Als ik weer geld heb wil ik zo'n climalite pet van ademende stof, kost maar 15euro miss helpt dat nog iets.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ik moet zeggen dat het de laatste tijd best gaat. Ik heb er jaren tussen gehad dat ik al een fobie kreeg als ik het weer op teletekst zag staan dat het warm werd. We hebben zelfs toen een verrijdbare airco aangeschaft want het was geen doen ik voelde mij verschrikkelijk. Echt ook naar en paniekerig. Als ik er nog aan terugdenk echt vreselijk. De laatste jaren wordt het wat makkelijker. Dus er is nog hoop misschien veranderd het bij jou ook.
Sterkte!

Groetjes,
Sterre
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi danny,

:? Herkenbaar, die last van de warmte. Ik word er echt ziek van, zoals san-34 omschrijft een soort van zonnesteek: misselijk, hoofdpijn/migraine, verergering van de spierpijn, nog meer vermoeidheid, pijn in aderen. Boven de 23, 24, 25 graden beginnen de problemen.

30 graden is voor mij een ramp. In Nederland wordt het dan ook zo benauwd en broeierig bij hoge temperaturen.
Bij koude heb ik ook problemen.

Ik voel mij het "beste" in voorjaar en herfst :wink:.

Ik zie dat er al een topic was en is samengevoegd. Er zit ook een poll bij, interessant :lol:.
Ik heb slechter gestemd.

Groetjes, Louisa
Gast

Bericht door Gast »

ik vind deze benauwdheid verschrikkelijk, dan functioneer ik gewoonweg niet
in warme zomers(2003/4?) ook last van mijn hart gehad, de afdeling puilde werkelijk uit van de hartpatienten...
Gebruikersavatar
allura
Actief lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 feb 2011, 23:39

Bericht door allura »

Ik voel me met droog weer en temperaturen van 24°-29°C het beste. Minder pijn! Ik krijg naarmate de temperatuur hoger wordt wel last van het gevoel dat ik een hitteslag heb, maar da's eigenlijk tot een bepaalde grens net een verbetering ten opzichte van hoe ik me anders voel.

Nat+koud = veel pijn
Warm+droog = heel erg moe

25°C en droog weer is het beste. Dan heb ik minder pijn, is de vermoeidheid (tenzij in de "uitgeputte" fase die regelmatig onverwacht opduikt) nog redelijk te bevechten, en dan ziet de wereld er veel hoopgevender uit.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik voel me ook meestal slechter boven de 25 C krijg vooral veel hoofdpijn en veel vermoeider
Ik voel me in de lente eigenlijk het beste
Wij gaan al jaren niet meer naar een warm land op vakantie omdat ik er niet tegen kan en ik moet eerlijk zeggen dat Nederland me wel goed bevalt en dan vooral Friesland want daar gaan we altijd varen met onze boot....
Gelukkig denkt mijn man er ook zo over die ziet het ook niet zitten om einden te rijden alleen(ik kan door de ME/cvs geen auto meer rijden)
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Ik voel me als Leeuwtje echt beter met dit weer. k lig gerust de hele dag in de brandende zon vitamine D op te slurpen en te bakken. Zaaaalig. Met dit weer kan ik echt de boel de boel laten en uren lang liggen, lezen, soezelen. Daar geef ik me echt aan over. De pijn is ook minder en in de avond ben ik heerlijk soezelig. van mij mag het het hele jaar zo zijn, zeker met het verkoelende briesje erbij.

XXX Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Over het algemeen slechter, vooral als het zo benauwd is. Dus inderdaad wat louisa zegt, boven de 23 graden ongeveer. Ook hoofdpijn, misselijk, duizelig, rood hoofd, spierpijn, gewrichtspijn... Hoe warmer het is, hoe meer last ik ook heb van het felle zonlicht.

Rond 18-20 graden is ideaal, beetje zon erbij...

Bij kou weet ik eigenlijk niet hoe het met me gaat. Is alweer te lang geleden, kan ik me niet herinneren :lol:.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

vlindertie schreef:Ik voel me als Leeuwtje echt beter met dit weer. k lig gerust de hele dag in de brandende zon vitamine D op te slurpen en te bakken. Zaaaalig.
Net als onze lieve @Vlindertie houd ik ook van bakken en de vitamine D, daarnaast geniet ik van het buiten zijn ondanks die invaliderende !@#$%^&*()-klachten :roll:

P.s.: ik heb op " beter" gestemd maar ik zou het liever "minder slecht" willen noemen :idea:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Beste mensen,

Zorg als je veel drinkt, juist ook met dit met dit warme weer ook voor genoeg zoutopname want je raakt dat met veel drinken en zweten ook kwijt en daar voel je je ook misselijk en raar door. Af en toe een hartig hapje, een beetje chips als je dat verdraagt of wat bitterzout onder de tong kan je een beter gevoel geven.

Hier nu een half jaar op LDN (vanaf begin inname een half jaar over opbouwen gedaan naar 1,5 mg) en sinds 2 weken miniscuul GcMAF, 1/8ste van een ampul.
Het gaat 'goed' maar kan nog veeeeeeeeeeeeeeeeel beter.
Waar het voorgaande jaren niet mogelijk was om buiten te komen met deze temperaturen en zeker niet in de zon,is het nu veel buiten zijn en ook in de zon zitten.
Wel pijnlijke en stijve gewrichten en spieren, maar tenopzichte van de voorgaande jaren is er dus een giga verbetering.
Niet te lang in de zon maar afwisselen anders is de pijn niet houdbaar, maar in de schaduw is het ook lekker.
De vogeltjes zingen, de bijtjes zoemen. Er zitten hier een paar scholeksters in het weiland die zich goed laten horen, het lijkt wel of er constant iemand in een badeendje staat te knijpen. :wink: (een jaar geleden iets om helemaal van in bed te draaien al die fluitende vogels, nu is het genieten)

Zondag trouwens wel naar binnen gevlucht toen de wind was gaan liggen want het was bloedheet zelfs in de schaduw :lol: en je zit toch voor je plezier buiten hé en niet om je zelf af te peigeren :wink:

Steeds meer bewijs dat het om lichamelijke aandoeningen gaat stapelen zich op, en het lichaam reageert op de medicatie.
Alhoewel we de klachten niet mogen medicaliseren want we mankeren niets hé. :wink:

Wanneer zullen de psychiaters/psychologen en artsen(de goeden natuurlijk hierbij niet ingesloten) eens gaan erkennen dat deze ziekte niet ingebeeld is.
Dan zal het niet ten koste gaan van de patiënt maar ten goede keren voor hun gezondheid ! En dat is tenslotte waar we artsen en peuten voor hebben.
Niet om iemand iets aan te praten (zoals mishandeling/incest/ingebeeld ziek zijn,aanstellerij en gebrek aan doorzettingsvermogen,slechte jeugd enz....) maar om daadwerkelijk te erkennen dat ze er naast zitten en zich NU echt gaan verdiepen in alle bewijsmateriaal dat er is.
Het is geen afgang om toe te geven dat je fout zat.


Het eerste wat ze zullen moeten leren is luisteren naar de mens die ze voor zich hebben en niet met een vooroordeel alles van tafel vegen en vervolgens een mening opdringen.

Haha gaande weg ben ik een beetje off topic geraakt.
:wink:
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik sluit me aan bij "minder slecht."
In plaats van bijna de hele dag in bed ga ik dan in een heerlijke luie stoel buiten liggen. Spieren en gewrichten zijn minder een probleem. Vandaag wat koeler, en wat vochtiger en het is meteen raak (auwwie)
Het tempo is met warmte inderdaad nog lager dan anders maar ach... :lol:
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

ik voel me bij beide niet goed als het extreem is. Extreme kou en extreme warmte. Maar als het zonnetje gewoon lekker schijnt voel ik me toch het beste.
dus dan kies ik voor warm weer.....
Plaats reactie