Wat doet deze hitte met jou?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Ik voel me door de hoge temperaturen;

Slechter
39
71%
Hetzelfde
6
11%
Beter
10
18%
 
Totaal aantal stemmen: 55
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

Wat doet deze hitte met jou?

Bericht door Marjolijn »

Naar aanleiding van een ander topic waarin iemand het over de hitte had (alleen dan in combi met slapen) vraag ik me af hoe het met jullie gaat nu nederland al bijna 4 weken tropische temperaturen heeft.

Wil je in de poll eens laten weten wat de hitte met jou doet lichamelijk?
Biancavia
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:14

RE: Wat doet deze hitte met jou?

Bericht door Biancavia »

Ja, ik voel me in principe gewoon veel beter als het warm is.
Ik zweet wel heel erg, maar ja, dan kleed ik me gewoon drie keer per dag om. Ik zit tenslotte toch heel de dag thuis. Dat klinkt nu ook wel weer erg negatief, maar zo bedoel ik het niet eens.

Ik ga niet echt de zon opzoeken ofzo, ik zit wel in de schaduw op mijn balkonnetje, of dan liever binnen bij de ventilator.

Op zich is mijn stemming gewoon beter met warm weer en ik heb het idee dat ik wat meer aankan. Ik doe nu ook wat meer dingen ook al ben ik moe. Anders zou ik het dan gewoon niet doen en me rot voelen. Nu doe ik gewoon een halve afwas, ga even liggen en doe daarna de rest. Anders zou ik er bij wijze van spreken niet eens aan beginnen.
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

RE: Wat doet deze hitte met jou?

Bericht door Marjolijn »

Dat is wel grappig want bij mij is het andersom. Ik doe door de extreme hitte juist veel minder, de afwas staat er zelfs nog voor de helft en doe ik veel minder frequent dan anders. Ik word er echt moe en suf van. Ik moet wel daarbij zeggen dat dat denk ik vooral komt doordat ik op zolder zit met mijn studio en dat het dus absoluut geen verkoeling is in mijn woning maar echt heel warm.
Als ik op vakantie ben is het meestal ook goed warm maar dan zit ik vaak aan zee en is het sowieso minder benauwd dan in nederland en dan krijg ik er juist wel meer energie van, hetzelfde als jij dus.
RW
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 04 apr 2006, 16:20

RE: Wat doet deze hitte met jou?

Bericht door RW »

Ik voel me ook slechter door de erge warmte, moet meer rusten en zweet ontzettend. Ik heb het idee dat toen ik nog niet ziek was er beter tegen kon en ook niet zo zweette. Ook kom ik tot minder.
Als het iets minder warm is, maar nog wel lekker om naar buiten te gaan, voel ik me juist beter, kan dan meer dan normaal. Krijg dan energie van het lekkere weer. Maar ongeveer 30 en daarboven dat trek ik niet....
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

RE: Wat doet deze hitte met jou?

Bericht door Arjen »

Dertig graden is inderdaad de grens tot prettig en goed leefbaar, daarboven maakt alles drie keer zo zwaar, verder merk ik wel dat ik iets gewenning voel, wel eerlijk ik heb een airco dus kan wel kiezen. De zwoele nachten vind ik heerlijk en met een ventilator slaap ik lekker.
Huishouden is een multi ramp en vooral koken.
Honden uitlaten is ook pittig, de scootmobiel is dan te inspannend, hij kan wel zachter maar de honden zijn dan te enthousiast, dus ik loop twee keer, zweet lekt dan in stralen, dit langs mijn geschoren kop dus...
Maar hoe pittig het ook is, ik vind het prettiger dan kou en veel regen, het maakt mij vrolijker.
Arjen 8)
RW
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 04 apr 2006, 16:20

RE: Wat doet deze hitte met jou?

Bericht door RW »

Het heeft hier lekker even geregend en is nu niet meer zo drukkend... Heerlijk!!!
Musicchris
Beginner
Berichten: 95
Lid geworden op: 07 dec 2005, 19:10

RE: Wat doet deze hitte met jou?

Bericht door Musicchris »

Ik vind dit weer heerlijk! Ik ben wel heel blij dat ik vakantie heb, want het is geen studieweer. Maar ik heb minder last van mijn spieren en kan meer doen (als ik het maar rustig aan doe). Alleen is het op mijn kamer heel warm (op het zuiden, plat dak en klein hokje), dus het slaapt wat minder lekker. Overdag zit ik vooral buiten in de schaduw, en dan is het heerlijk.
Gelukkig voor de mensen die er niet goed tegen kunnen komt er ook weer een winter... jammer voor de mensen die niet tegen kou kunnen.. maar ja, zo heeft iedereen wel eens zijn zin!
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

RE: Wat doet deze hitte met jou?

Bericht door Jazzie »

Ik voel me echt zo'n moppersmurf... ik háát alle temperaturen boven de 24 graden. Gèk word ik ervan!
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

RE: Wat doet deze hitte met jou?

Bericht door Marloes »

Ik ben het helemaal met Jazzie eens!
Keep on rockin'
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

RE: Wat doet deze hitte met jou?

Bericht door Marjolijn »

Ik vond de 30+ hitte dan wel te heet maar verder vind ik het wel heerlijk als het zo lekker zomers is in nederland. Dat wou ik er nog wel even aan toevoegen. Ik ben echt een zomermens en geen wintermens.

Ik hoorde trouwens net dat het komende week een stuk koeler wordt. Met vanaf dinsdag of zo 21 graden. Voor de mensen die er echt zieker van worden dus wel even lekker!
Gebruikersavatar
b0lino
Actief lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 18 apr 2006, 20:40

Bericht door b0lino »

Ik krijg niet zoveel mee van die hitte want hier in het ziekenhuis bezitten ze airco,, heerlijk koel hierbinnen dus! En als ik naar buiten ga (dan wordt mijn bed op het terras van de kinderafdeling gezet) is het 's morgens in de schaduw, dan is het nog lekker cool :D
..Dansen moet je, mijn kind..
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

Bericht door heikenie »

Ik vulde in slechter maar dat is feitelijk bedoeld als.: " Het blijft slechter gaan met mij en nu hoop ik dat het weer er op dit ogenblik iets mee te maken heeft en ik daarna toch een beetje naar een vroeger niveau terug kan "

Misschien is dat een ijdele hoop maar beter dat dan het andere dat zo dreigend dichterbij komt.

Heikenie
I will survive
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

He, Bolino,

Dus nog steeds in het ziekenhuis? Ben je al wat wijzer en/of verder gekomen?
Gebruikersavatar
Jacqueline
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 04 jul 2006, 17:31

Bericht door Jacqueline »

Ik heb ook het idee dat ik me iets beter voel als het warmer is, Biancavia.
Of misschien komt het doordat iedereen sloom is met dat weer, en dat het niet zo opvalt als ik ook moe ben? :wink:
Biancavia
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:14

Bericht door Biancavia »

Jacqueline schreef:Ik heb ook het idee dat ik me iets beter voel als het warmer is, Biancavia.
Of misschien komt het doordat iedereen sloom is met dat weer, en dat het niet zo opvalt als ik ook moe ben? :wink:
Ja, dat zou het ook kunnen zijn. Dat de rest van het land zich aan ons tempo aanpast. :D
Plaats reactie