Wat doet deze hitte met jou?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Ik voel me door de hoge temperaturen;

Slechter
39
71%
Hetzelfde
6
11%
Beter
10
18%
 
Totaal aantal stemmen: 55
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

ik vind de zuivere lucht zo fijn als het wat vriest,terwijl ik het zomers altijd benauwd heb.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Heerlijk, hittegolven. Dan kan ik proberen conditie op te doen met fietstochtjes. Plaatselijk afkoelen doe ik met een natte lap naast me. Af en toe over polsen leggen en zo. Dan neemt hij warmte over en hij koelt snel weer af naar kamertemperatuur, wat merkbaar lager is dan de oververhittingstemperatuur en niet voor een kouschok zorgt. Bij kouschokken probeert je lichaam versneld op te warmen.

Sinds vorig jaar heb ik de diagnose ME (leefde er al veel langer naar) met de startbehandeling (lichte medicatie & zware supplementen) en iets eerder wist ik lactose-intelerant te zijn. De schildkliermedicatie is ook op peil (hoger dan reguliere huisartsen denken dat het moet zijn). Ik ben somverbaasd. Het vriest overdag, er ligt sneeuw op de weg zodat ik op de zware gewone fiets moet boodschappen doen, ik ben gekleed als een Micheline-mannetje, maar ik kan de temperatuur totaal niet inschatten: geen ijsvingers. Net alsof het nog niet vriest! Ze zijn wel licht stijf en mijn benen doen erg moeilijk, want de degelijke dikke wol/katoenen zonder nare bijmengingen als elasthan bestaan niet meer.
Ik ben wel blij dat de sneeuw die korrelige poedersneeuw is. Je kan er zo overheen stampen op profielzolen.

Hm. Ik moet het weer afleiden van de gevolgen. Bijna onwel worden in de supermarkt - denk denk - ja, dat is te afgekoeld zijn.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Oja daar heb je wel gelijk in josje!
Ik word altijd best wakker als ik buiten ben geweest. En dan niet alleen omdat het zo koud is maar inderdaad de lucht, ademt vrijer... Maar ook koude lucht aan je hoofd is fijn, in de zomer krijg ik zo snel hoofdpijn (dat rijmt).
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

Ik kan heel goed tegen de kou,
De zomer is voor mij vreselijk,dan leef ik maanden tussen 4 ventalietoren
dan gaat mijn bloed koken,en krijg ik het benauwd.
en dan krijg ik extra spierpijn.
in .het voorjaar en najaar voel ik mij het best.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Petraroos,

Ik heb juist het tegenover gestelde.

Ik heb in de zomer minder heftige spier en zenuwpijnen...

Heb het altijd koud sinds ik ME heb....
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
kaatje38
Beginner
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 nov 2011, 13:26

Bericht door kaatje38 »

Ik heb het beide... kan me echt heel ziek/belabberd voelen als het flink warm is.
Maar ook als het koud is gaat het niet lekker met me.
Net las Petraroos voel ik me het "best" in voor/najaar. :wink:
Het voordeel van een slecht geheugen is dat men van dezelfde goede dingen meer dan eens kan genieten.
(Nietzsche)

--------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Molletje
Gevorderd lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:10

Bericht door Molletje »

Voor mij hetzelfde in het voorjaar en najaar voel ik mij op me best.
Mits het niet regent en geen hoge luchtvochtigheid is.

Van warmte wordt ik ontzettend naar en beroerd, en voel me echt ziek.
De kou neemt zoveel energie van mij af om mezelf warm te houden, waardoor ik nog moeier word.
Terwijl ik de winter zoals nu wel mooi vind als ik niet hoef te rijden.
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

ik heb gisteravond veel last van benauwdheid gehad,het is net of de luchtwegen helemaal dicht gaan zitten,ik werd er erg angstig van en ging toen denk ik ook hyperventileren, het komt nu alweer opzetten,ik weet gewoon niet waar ik moet blijven met deze warmte.
heeft iemand tips?
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Josje,
beroerd he,die hitte,
ik word er ook een beetje benauwd van.
ik lig hier tussen 5 ventilatoren in,en de gordijnen,en
de zon wering stijf dicht,helemaal niks te doen.
en nog is het 28 graden in mijn kamer.

veel drinken en bouiljon drinken voor het zout,wegens vochtverlies van het zweten
een koude natte handdoek in mijn nek,en natte washandjes om mijn polsen.

dikke knuff
en veel sterkte voor ons allemaal,:) [-o<
ik hoop en bid dat het gauw weer een beetje normaal word.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

ja lieve Petraroos,voor jou zal het helemaal niet meevallen.
dikke knuff terug.
veel sterkte.
groet van josje.
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

Ik 'zeur' niet snel over weer, maar wat heb ik toch een hekel aan hitte!!!! Binnen met dichte gordijnen is het nog 28 graden. Vannacht erg beroerd geweest, meer hartkloppingen en ben ook meer benauwd en duizelig. Ik kijk uit naar eind van de week als het weer rond de 20 graden gaat worden, kan niet wachten :) en hoop dat het dan gedaan is met de hitte.

Josje, Petraroos en iedereen die niet tegen de hitte kan sterkte deze dagen, groetjes Visje
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

@josje, wat petraroos doet is een goeie tip. Natte doeken in je nek, of om je hoofd doen. Je kunt ook met je voeten in het water gaan zitten, gewoon in een teiltje. Ik ga zelf beneden slapen i.p.v. boven dat scheelt al een paar graden. Sterkte!
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

jullie ook sterkte Visje en Stier.
whisje
Actief lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2012, 19:59

Bericht door whisje »

wat deze hitte met me doet niet veel goeds in ieder geval. Alles doet me zeer heb al 3 dagen knallende koppijn voel me raar met alsof de hele wereld om me heen draait loop de hele dagen te shaken, en zo kan ik nog wel even doorgaan vanmiddag was het echt erg we waren wezen zwemmen in een open plas veel drinken mee genomen. Daar een uurtje ongeveer geweest dus wij stappen in de auto was daar nogal heet ik viel spontaan flauw daarna heb ik me de hele een beetje van de kaart gevoeld dus van mij mag het een heel stuk minder
In een hutje op de hei. Ben ik niemand tot last
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Sterkte iedereen. Wij hebben jarenlang op een slecht geïsoleerd appartement gewoond en ik heb toen gezworen NOOIT meer. Alle zieken maar ook bejaarden hebben het erg zwaar dezer dagen, ongetwijfeld!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie